کد خبر : 122857
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 25 نوامبر 2021 - 22:24
-

کاهش ۴۳ درصدی ثبت‌نام‌کنندگان در شورای شهر اردستان

کاهش ۴۳ درصدی ثبت‌نام‌کنندگان در شورای شهر اردستان

ایسنا/اصفهان فرماندار اردستان گفت: با مقایسه آماری تعداد ثبت‌نام‌کنندگان دوره‌های قبلی انتخابات شورای شهر اردستان، آمار ثبت‌نام کنندگان دوره ششم نسبت به دوره‌های گذشته حدود ۴۳ درصد کاهش داشته است. حمیدرضا تاملی شامگاه گذشته (چهارشنبه-۲۷ اسفند ماه)  در نشست خبری، اظهار کرد: در پایان هفتمین روز از ثبت نام انتخابات شوراهای شهر ۵۴ داوطلب انتخابات شوراهای

کاهش ۴۳ درصدی ثبت‌نام‌کنندگان در شورای شهر اردستان

ایسنا/اصفهان فرماندار اردستان گفت: با مقایسه آماری تعداد ثبت‌نام‌کنندگان دوره‌های قبلی انتخابات شورای شهر اردستان، آمار ثبت‌نام کنندگان دوره ششم نسبت به دوره‌های گذشته حدود ۴۳ درصد کاهش داشته است.

حمیدرضا تاملی شامگاه گذشته (چهارشنبه-۲۷ اسفند ماه)  در نشست خبری، اظهار کرد: در پایان هفتمین روز از ثبت نام انتخابات شوراهای شهر ۵۴ داوطلب انتخابات شوراهای شهر شهرستان اردستان قطعی شد.

وی افزود: در شهر اردستان تعداد ۲۱ نفر شامل ۲۰ مرد و ۱ زن، شهر زواره تعداد ۱۵ نفر ثبت نام کردند که ۱۲ نفر مرد و ۳ نفر زن و در شهر مهاباد ۱۸ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد، ۱۵ نفر مرد و ۳ نفر زن هستند.

به گزارش ایسنا، فرماندار اردستان تصریح کرد: با مقایسه آماری به تعداد ثبت نام کنندگان در دوره های پنجم و چهارم، ثبت نام کنندگان در دوره ششم نسبت به دوره های گذشته حدود ۴۳ درصد کاهش داشته که ۶ درصد این افراد در دوره های قبلی حضور داشتند و ۹۴ درصد ثبت نام کنندگان برای بار اول ثبت نام کرده اند.

تاملی افزود: در بازه کمتر از ۳۰ سال ۳ نفر، از ۳۰ تا ۳۵ سال ۱۰ نفر، از ۳۶ تا ۴۰ سال ۱۸ نفر، از ۴۱ تا ۴۵ سال ۷ نفر، از ۴۶ تا ۵۰ سال ۲ نفر، از ۵۱ تا ۵۵ سال ۵ نفر، از ۵۶ تا ۶۰ سال ۶ نفر، ۶۱ تا ۶۵ سال ۱ نفر، از ۶۶ تا ۷۰ سال ۲ نفر داوطلب ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر در شهرستان هستند.

رئیس هیئت اجرایی ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر اردستان خاطرنشان کرد: ترکیب جنسیتی ثبت نام نهایی داوطلبان شوراهای شهر شهرستان اردستان، ۴۷ نفر آقا معادل ۸۷ درصد و ۷ نفر بانو معادل ۱۳ درصد ‌است، همچنین سطح تحصیلات داوطلبان ثبت نهایی نیز کمتر از دیپلم ۱ نفر، فوق دیپلم ۹ نفر، لیسانس ۲۶ نفر، فوق لیسانس ۱۵ نفر و حوزوی نیز ۳ نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

وی اضافه کرد: از اعضای فعلی که در شورای شهرهای شهرستان اردستان حضور دارند تنها یک نفر ثبت نام کرده است.

وی گفت: وضعیت موجود سازمان شورا و شهرداری ها مخصوصا در شهرهای کمتر از ۵۰ هزار جمعیت جوابگوی مطالبات مردم نیست و سیستم درآمدی شهرداری ها و اختیاراتی که شورای شهر و شهرداری ها دارند به اندازه ای که مردم مطالبه دارند نیست و باعث شده یک فضای یاس و ناامیدی در بین نخبگان جامعه برای ثبت نام در انتخابات به وجود آید.

فرماندار اردستان عملکرد ضعیف دوره گذشته شورای شهر در شهرستان اردستان را از دیگر عوامل کاهش ثبت نام کنندگان در دوره ششم عنوان کرد و افزود: متاسفانه عملکرد شورای شهر در دوره پنجم باعث نارضایتی مردم شده است که موجب ایجاد یک فضای بی میلی در بین افرادی که می توانستند در انتخابات نام نویسی کنند، شده است.

تاملی خاطرنشان کرد: اگر همه کسانی که برای انتخابات شورای شهر ثبت نام کردند بتوانند از فیلتر صلاحیت ها عبور کنند رقابت قابل قبولی را در شهرستان شاهد خواهیم بود. همچنین هیئت اجرایی تا حد امکان یک فضای بازتری برای مردم ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه هنوز دستورالعمل های بهداشتی شعب اخذ رای مشخص نشده است، گفت: فرمانداری ها اختیار دارند شعبه هایی که بیش از هزار رای دارند را به دو برابر افزایش دهد که بر این اساس پیش بینی بیش از ۲۰۰ شعبه برای اننخابات شورای شهر شهرهای اردستان، زواره و مهاباد می شود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح