کد خبر : 113967
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 نوامبر 2021 - 21:42
-

کتاب کارآمدترین ابزار برای ترقی فرهنگ و علم است

کتاب کارآمدترین ابزار برای ترقی فرهنگ و علم است

ایسنا/ایلام معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام، با بیان اینکه صاحبان اصلی انقلاب ایثار گران و خانواده شهدا هستند، گفت: مادران شهدا فرزندان خود را انقلابی و ولایت مدار تربیت کرده و مشوق آنان در پاسداری از میهن اسلامی و ارزش‌های والا شدند.  «الیاس فتاحی» در  آیین تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «تنها گریه کن»

 کتاب کارآمدترین ابزار برای ترقی فرهنگ و علم است

ایسنا/ایلام معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام، با بیان اینکه صاحبان اصلی انقلاب ایثار گران و خانواده شهدا هستند، گفت: مادران شهدا فرزندان خود را انقلابی و ولایت مدار تربیت کرده و مشوق آنان در پاسداری از میهن اسلامی و ارزش‌های والا شدند.

 «الیاس فتاحی» در  آیین تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «تنها گریه کن» و تجلیل از مادران شهدا و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی، اظهار کرد: خانواده های شهدا به ویژه مادران گرانقدر شهیدان چشم و چراغ ملت هستند و دلجویی و توجه به مادران شهدا باید مورد توجه همه  ما باشد تا بتوانیم فرهنگ ایثار، شهادت و صبر و استقامت این مادران در جامعه گسترش یابد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام، تصریح کرد: امید است با تکریم، تجلیل و قدردانی از مادران شهدا بتوانیم یاد شهدا را گرامی بداریم و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم، اینکه شما مادران با دستان خود فرزندان عزیزتان را راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل کردید، ادامه دهنده راه عمه سادات بودید و کاری زینبی کردید، مادران شهدا با این فداکاری درس وفاداری و فداکاری را به دیگران آموختید و این نشان از عظمت و بزرگی شما مادران دارد و بی شک شما مادران شهدا الگویی برای نسل حال، آینده و مادرانی هستید که قرار است در دامان خود فرزندانی همچون شهیدانتان را برای نظام تربیت کنند.

وی با اشاره به اینکه سخن گفتن در مقابل خانواده‌های عزیز، بزگوار و معزز شهدا و ایثار گران به خصوص در جمعی که مادران والا مقام شهدا حضور داشته باشند، بسیار سخت است، افزود: مادران شهدا، افتخار این کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام، یادآور شد: اینکه صاحبان اصلی انقلاب ایثار گران و خانواده شهدا هستند، حرف درستی است، زیرا بدون ایثار و شهادت، انقلاب پیروز نمی‌شد و هشت سال دفاع مقدس با افتخار و پیروزی به پایان نمی‌رسید، به طور حتم بدون ایثار و شهادت دفاع مقدس از حرم ممکن نبود و از همین رو برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل جوان وظیفه‌ای سنگین داریم.

فتاحی بیان کرد: مادران شهدا شیر زنانی در تاریخ انقلاب هستند که برای دفاع از حریم میهن اسلامی‌مان ایران، فرزندان خود را راهی جبهه‌های جنگ کردند تا در برابر دشمن متجاوز ایستادگی کنند تا نگذارند ذره ای از خاک وطنمان به دست دشمن بیافتد.

وی تصریح کرد: مادران شهدا فرزندان خود را انقلابی و ولایت مدار تربیت کرده و مشوق آنان در پاسداری از میهن اسلامی و ارزش های والا شدند، فرزندانی که برای حفظ اسلام و نظام اسلامی جانشان را تقدیم کردند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام در ادامه با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی و تقدیر از فعالان عرصه کتاب، اظهار کرد:  اهمیت به مطالعه و کتاب از سفارشات مهم دین مبین اسلام است، امام راحل در خصوص اهمیت کتاب و کتابخوانی می فرمایند: «زندگی زیر چتر علم وآگاهی آن قدر شیرین و انس با کتاب و قلم و اندوخته ها آنقدر خاطره آفرین و پایدار است که همه تلخی ها و ناکامی های دیگر را از یاد می برد بشریت با همه پیشرفت هایش در علوم و فنون هنوز در گهواره طفولیت دانش است و تا رسیدن به بلوغ کامل راه طولانی در پیش است.

فتاحی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت کتاب و کتابخوانی می فرمایند « توقع من از همه  مردم این است که کتاب و کتابخوانی را جدی بگیرند، گفت: هنگامی که یک صفحه را مطالعه می کنیم در حقیقت ما با موضوعات متفاوت با اصطلاحات فراوان و واژه های گوناگون روبه رو می شویم بعد می توانیم هر کدام موضوع را انتخاب کنیم و راجع به آن صحبت کنیم، اینجاست که در مورد هر موضوع به گونه ای کافی معلومات داریم و بدون آمادگی حرف برای گفتن داریم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام  با اشاره به اینکه تأثیر کتابخوانی بر ارتقای فرهنگ، علم و اقتصاد ملت ها بر کسی پوشیده نیست، افزود: سرانه مطالعه در کشورهای توسعه یافته همواره بیشتر از کشورهای فقیر و جهان سوم بوده و اگر بگوییم رونق و رشد خود را مدیون خواندن کتاب هستند بیراه نگفته ایم.

وی با بیان اینکه تأثیر مطالعه و کتابخوانی در ایجاد آرامش از کارهایی نظیر گوش دادن به موسیقی و پیاده روی به مراتب بیشتر است، گفت:  کتاب خوانی تاثیرات مثبتی بر سلامت ذهن و حافظه هم دارد، ذهنی که مدام در حال خواندن و کشف اطلاعات با ارزش است، شاداب و سلامت باقی می ماند و از تحلیل رفتن مغز و بیماری های مرتبط با آن هم جلو گیری می کنند.

فتاحی یادآور شد:  اغراق نکرده ایم اگر بگوییم کتاب، شگفت انگیز ترین کالای جهان است، اگر چه بر خلاف همه چیز های با ارزش، فراوان و دست بافتنی باشد، دولت ها اگر می خواهند هزینه های اجتماعی سیاسی کمتری پرداخت کنند، می توانند روی مقوله کتابخوانی سرمایه گزاری کنند این امر بدون دخالت دستگاه های اجرایی و پرداختهزینه در این زمینه مبر نخواهد شد.

وی بیان کرد: تبلیغات و تلاش دولت ها باید منتج به جایگاه ویژه کتاب به عنوان کارآمدترین ابزار و مطمئن ترین آن ها در جهت ترقی فرهنگ و علم شود و همه دستگاه های فرهنگی استان در ایام کرونا، در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی با ابزارهای مختلف به ویژه از طریق فضای مجازی و از طریق صدا و سیما  تلاش کردند تا کتاب و کتابخوانی به تعطیلی کشیده نشود و این قابل تقدیر است.

در این مراسم، با حضور مسئولان اجرایی و فرهنگی استان از تعدادی از مادران شهدا به نمایندگی از مادران شهدای استان و همچنین از تعدادی از مولفان، نویسندگان و ناشران برتر استان تجلیل شد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح