کد خبر : 99604
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 نوامبر 2021 - 22:06
-

کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه فعال شود

کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه فعال شود

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه یاسوج فعال شوند. سید جواد هاشمی در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید دانشگاه یاسوج گفت: دانایی به شکل امروزی در کانون روندی قرار دارد که جامعه مدرن را شکل می دهد. امروزه تحصیلات عالی و

کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه فعال شود

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه یاسوج فعال شوند.

سید جواد هاشمی در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید دانشگاه یاسوج گفت: دانایی به شکل امروزی در کانون روندی قرار دارد که جامعه مدرن را شکل می دهد. امروزه تحصیلات عالی و تحقیقات از اجزای ضروری فرهنگ، اقتصاد اجتماعی و توسعه پایدار جامعه ها به شمار می رود. تحصیلات عالی باید گامی به سمت تغییرات اساسی بردارد تا بتواند از مسائل اقتصادی صرف فراتر رفته و ابعاد عمیق تر از اخلاق و معنویت را مدنظر قرار دهد.

وی اظهار کرد: دانشگاه بی آنکه ماهیت علمی خود را خدشه دار کند باید در تمام جوانب جامعه و زندگی حضور داشته باشد. دانشگاه را نمی توان وجودی مستقل در نظر گرفت و بیانگر ساختار و وضعیت کلی اجتماع است.

سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اهمیت در آموزش عالی را بر حسب تناسب میان انتظار جامعه از موسسات و کارکردهای واقعی آنان سنجید که مستلزم اخلاق مداری، بی طرفی سیاسی، ظرفیت نقادانه، پیوند محکم بین مشکلات جامعه و بازار کار و جهت گیری درازمدت در جهت اهداف و نیازهای اجتماعی است.

هاشمی تصریح کرد: دولت مسئولیت ایجاد محیط مناسب، توسعه علمی، وضع رهنمودهایی برای خط و مشی علمی را برعهده دارد. پیوند میان دانشگاه، صنعت و جامعه از مهمترین موضوعاتی است که دولت باید به آن توجه کند، دولت شکل دهنده دامنه ای از روابط است که هدفش تعیین جایگاه مردم است.

وی ادامه داد: به عقیده فوکو، دانشگاه صرفا نهادی نیست که بی طرفانه به ترویج دانش بپردازد، بلکه هر نظام آموزشی در واقع روش سیاسی برای حفظ و اصلاح گفتمان‌هاست، بنابراین با قدرتی که دانشگاه دارد می توان گفتمان های رایج و باطل را به زیر کشید و نقش دانشگاه را در ابعاد مختلف جامعه و زندگی گسترانید.

سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: دانشگاه باید نقش مهمتری در خدمت به جامعه ایفا کند، به ویژه در زمینه های فقرزدایی، از میان برداشتن خشونت، تعصب، بی سوادی، گرسنگی، فساد و بیماری گام بردارد که عمدتا از طریق تحلیل مسائل و مشکلات صورت می گیرد.

هاشمی تاکید کرد: امروز مهمترین کارکرد دانشگاه کارکرد پژوهشی است، اثرگذارترین و کارآمدترین بازخود محیط دانشگاه فعالیت های پژوهشی است، امیدواریم دانشگاه ما در منطقه برتری علمی خوبی داشته باشد و آنگونه که شایسته جوانان ما است در مقامات علمی بدرخشند و از این جایگاه دفاع شود.

سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: دو انتظار از رئیس جدید دانشگاه دارم، به توصیه مقام معظم رهبری کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه بسیار تأثیرگذار و مفید است، انتظار دارم ریاست محترم جدید دانشگاه این توصیه را در دانشگاه مدنظر قرار دهند. توصیه دوم حمایت از تشکل های شناسنامه دار دانشجویی در دانشگاه، ان شاءالله این فعالیت‌ها در جهت پیاده کردن اهداف نظام اسلامی و پیروی از منویات مقام معظم رهبری اثرگذار باشد.

هاشمی بیان کرد: آقای دکتر عریان منشأ خدمات در استان بوده‌اند و از چهره‌های علمی جنوب کشور هستند و آقای دکتر کرمی نیز از چهره‌های شناخته شده علمی استان کهگیلویه و بویراحمد هستند که معرف حضور هستند و نیازی به تعریف و توصیف نیست، امیدواریم بتوانند با توان علمی که دارند جهش خوبی را در سطح دانشگاه استان داشته باشند منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح