کد خبر : 192735
تاریخ انتشار : شنبه 15 ژانویه 2022 - 18:24
-

کرمانشاه از اُمیدهای کشور برای افزایش تولید “چغندرقند” است

کرمانشاه از اُمیدهای کشور برای افزایش تولید “چغندرقند” است

ایسنا/کرمانشاه وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به موفقیت کشت چغندرقند پاییزه در استان کرمانشاه، گفت: این استان یکی از امیدهای ما برای افزایش تولید این محصول در کشور است. کاظم خاوازی در جلسه عصر امروز (18 بهمن) ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه که با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار شد با اشاره به پتانسیل بالای

کرمانشاه از اُمیدهای کشور برای افزایش تولید "چغندرقند" است

ایسنا/کرمانشاه وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به موفقیت کشت چغندرقند پاییزه در استان کرمانشاه، گفت: این استان یکی از امیدهای ما برای افزایش تولید این محصول در کشور است.

کاظم خاوازی در جلسه عصر امروز (18 بهمن) ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه که با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار شد با اشاره به پتانسیل بالای استان کرمانشاه در حوزه کشاورزی گفت: این استان 980 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که 940 هزار هکتار آن اراضی زراعی و مابقی باغات است.

وی به پتانسیل خوب استان در زمینه تولید گندم دیم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر استان 300 هزار هکتار اراضی گندم دیم و 100 هزار هکتار اراضی گندم آبی دارد و سال گذشته 870 هزار تن گندم در این استان تولید شد که نشان دهنده ظرفیت بالای استان در تولید این محصول است.

خاوازی به ظرفیت بالای استان در تولید نخود هم اشاره کرد و  افزود: کرمانشاه رتبه اول کشور در زمینه تولید نخود دیم را دارد و سالانه 150 هزار تن نخود در استان تولید می شود و متوسط عملکرد تولید نخود در این استان 25 درصد از متوسط عملکرد کشوری بیشتر است.

وزیر جهاد کشاورزی کرمانشاه را یکی از امیدهای کشور برای افزایش تولید چغندرقند دانست وافزود: در حال حاضر این استان رتبه سوم تولید چغندر کشور را داراست، اما افق های گسترده ای برای این استان در زمینه تولید این محصول وجود دارد، چرا که کشت پاییزه چغندرقند در این استان جواب داده است.

وی افزود: خوشبختانه کشت چغندرقند در مناطق گرمسیری استان با موفقت انجام شده و حتی یکی از کشاورزان استان 117 تن در هکتار چغندر پاییزه برداشت کرده که بسیار نوید بخش است.

خاوازی خاطرنشان کرد: استان به کارخانجات قند نیاز دارد و در حال حاضر دو کارخانه فرسوده در این استان وجود دارد که باید برای بازسازی آنها حمایت های لازم صورت گیرد و این قول را می دهیم که اگر سرمایه گذار پای کار بیاید تمام حمایت های لازم را انجام خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ظرفیت تولید چغندرقند در استان 750 هزار تن است که به زودی این میزان به بیش از یک میلیون تن می رسد.

کرمانشاه در حوزه کشتِ گلخانه ای عقب مانده است

وزیر جهاد کشاورزی به عقب ماندگی های کشاورزی استان کرمانشاه در حوزه کشت محصولات گلخانه ای اشاره کردو افزود: در حال حاضر سطح گلخانه های استان 48 هکتار است و هرچند که از 28 هکتار سال گذشته دو برابر شده، اما بازهم این میزان بسیار اندک است و باید توسعه یابد.

خاوازی گفت: برنامه داریم که 300 هکتار از اراضی شهرک های کشاورزی استان را به کشت گلخانه ای اختصاص دهیم و برنامه داریم تا پایان دولت حداقل 100 هکتار از این اراضی را  زیرکشت محصولات گلخانه ای ببریم.

وی به مشکلات استان در زمینه تولید تخم مرغ هم اشاره کردوافزود: ظرفیت تولید تخم مرغ درا ستان 13 هزار و 500 تن است، حال آنکه میزان مصرف تخم مرغ در این استان 22 هزار تن است و این امر می طلبد در زمینه توسعه تولید این محصول تلاش شود.

وی افزود: تمام مجوزهای لازم برای راه اندازی زنجیره تولید تخم مرغ در استان داده خواهد شد و همه جوره حمایت خواهیم کرد تا استان در این زمینه بتواند نیاز خود را تامین کند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح