کد خبر : 93463
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 نوامبر 2021 - 20:52
-

کرمانشاه برای میزبانی یک جشنواره “فرا مرزی” آماده می‌شود

کرمانشاه برای میزبانی یک جشنواره “فرا مرزی” آماده می‌شود

ایسنا/کرمانشاه دبیرخانه دائمی دومین جشنواره فرا مرزی مطبوعات غرب و شمال غرب کشور رسما آغاز به کار کرد. بهرام فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، امروز(28 تیر) در این مراسم با اشاره به شروع کار رسمی این جشنواره از امروز گفت: این جشنواره با راه اندازی دبیرخانه آن عملا از امروز در استان کلید

کرمانشاه برای میزبانی یک جشنواره "فرا مرزی" آماده می‌شود

ایسنا/کرمانشاه دبیرخانه دائمی دومین جشنواره فرا مرزی مطبوعات غرب و شمال غرب کشور رسما آغاز به کار کرد.

بهرام فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، امروز(28 تیر) در این مراسم با اشاره به شروع کار رسمی این جشنواره از امروز گفت: این جشنواره با راه اندازی دبیرخانه آن عملا از امروز در استان کلید خورده و به ترتیب زمانبندی صورت گرفته، برنامه های آن اجرا می شود.

وی با اشاره به اخذ مجوزهای لازم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برپایی این جشنواره ابراز امیدواری کرد، برگزاری آن در سالهای آتی نیز در استان ادامه یابد.

فاضلی با اشاره به فرا مرزی بودن این جشنواره گفت: در این جشنواره علاوه بر استانهای غرب و شمال غرب کشور شامل کرمانشاه، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، ایلام و خوزستان، استان های مرزی عرب نشین و کُردنشین کشور عراق و نیز استان های شرقی کشور ترکیه هم حضور خواهند داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه یادآور شد: اولین دوره این جشنواره در استان ایلام برگزار شد که گستردگی این دوره جشنواره را نداشت و در این جشنواره استان های بیشتری از سه کشور حضور دارند.

فاضلی با اشاره به تاخیر در برگزاری این جشنواره، شیوع بیماری کرونا را علت اصلی آن عنوان کرد وافزود: هدف از برگزاری جشنواره مطبوعات تنها انجام یک کار صنفی نیست و تلاش ما این است که تبادلات فرهنگی میان اصحاب رسانه سه کشور صورت گرفته، استان کرمانشاه معرفی شود و با رفت و آمد مهمانها یک رونق گردشگری ایجاد شود و برای همین تاکید داریم که این جشنواره به صورت حضوری برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه به پتانسیل های استان در حوزه های مختلف اشاره کرد وافزود: ما در حوزه های مختلف پتانسیل های بسیار و مفاخر و بزرگانی داریم که باید آنها را هم به مردم دیگر استانها و هم به کشورهای دیگر معرفی کنیم.

وی افزود: بصور مثال خوشنویسی کرمانشاه سابقه تاریخی درخشانی دارد و از میرزا رضای کلهر نشات گرفته تا آیت الله نجومی و استاد جواری اساتید طراز اول این هنر هستند که در کشور حرف برای گفتن داشتند و دارند.

فاضلی اظهار کرد: در زمینه هنر موسیقی هم اساتیدی همچون کیهان کلهر، شهرام ناظری و علی اکبر مرادی را داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به دیگر بزرگان و مفاخر استان اشاره کرد وافزود: محمد علی افغانی نویسنده رمان مشهور “شوهر آهوخانم”، استاد بهزاد، رشید یاسمی، استاد معینی کرمانشاهی، استاد محمد جواد محبت و … از مفاخر این استان هستند که باید معرفی شوند و این جشنواره فرصت خوبی برای معرفی چنین بزرگانی است.

فاضلی با بیان اینکه اعتبار جشنواره از طرف وزارت ارشاد اسلامی تامین می شود گفت: برای برگزاری این جشنواره 200 میلیون تومان به استان اختصاص پیدا کرده که بسیار کم است و اصلا جوابگوی جشنواره ای به این وسعت و با حضور مهمانان خارجی نیست.

وی تاکید کرد: این جشنواره مایه فخر استان است و همه دستگاه ها باید در برگزاری آن مشارکت کنند و در این بین از استانداری کرمانشاه انتظار ویژه داریم.

فاضلی به پیگیری های استاندار کرمانشاه برای کسب میزبانی این جشنواره هم اشاره کرد وافزود: استان های دیگر هم متقاضی برگزاری این جشنواره بودند اما با پیگیری ها و مساعدت استاندار کرمانشاه در نهایت میزبانی جشنواره به استان کرمانشاه داده شد و انتظار داریم این مساعدت در بحث اعتبارات هم لحاظ شود تا بتوانیم جشنواره آبرومندی را در استان برگزار کنیم.

وحید نیشابوری مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمانشاه نیز در این مراسم با اشاره به پیگیری های بسیار برای کسب میزبانی این جشنواره در استان گفت: اولین دوره این جشنواره در استان ایلام برگزار شد و پس از آن خانه مطبوعات استان به همراه اداره ارشاد استان پیگیری های بسیاری برای کسب میزبانی آن انجام دادند و در نهایت میزبانی جشنواره به استان کرمانشاه داده شد.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمانشاه تصریح کرد: با کسب میزبانی از همان روزهای نخست، جلسات هماهنگی جهت برگزاری جشنواره در دستور کار قرار گرفت و پس از تاخیر صورت گرفته به علت شیوع کرونا در نهایت مقرر شد اگر مشکل خاصی به لحاظ شرایط کرونایی ایجاد نشود، برگزاری جشنواه در اسفند ماه امسال صورت گیرد.

وی افزود: تمام تلاش ما این است که تمام بخش های جشنواره به صورت حرفه ای برگزار شود، بنابراین طراحی پوستر و انتخاب شعار جشنواره را هم به رقابت گذاشته ایم و فراخوان آن طی روزهای آینده داده خواهد شد.

نیشابوری گفت: در پایان این مسابقه به بهترین طراحی پوستر و نیز بهترین شعار جشنواره جوایزی اهدا خواهد شد.

وی یادآور شد: تمام استانهای شرکت کننده در جشنواره می توانند در مسابقات طراحی پوستر و  انتخاب شعار جشنواره هم شرکت کنند.

این مسئول از اعلام فراخوان جشنواره تا پیش از پاییز امسال خبر داد وافزود: تمام کارهای جشنواره، محورها و موضوعات آن مشخص شده و همه چیز برای برگزاری جشنواره آماده است.

نیشابوری از طراحی برنامه های جنبی جشنواره هم خبر داد وافزود: چند روز پیش از برگزاری جشنواره نمایشگاهی از توانمندی های رسانه ای استان های شرکت کننده در جشنواره برپا خواهد شد تا همه با توانمندی اصحاب رسانه های غرب و شمال غرب کشور آشنا شوند و برنامه های جنبی دیگری هم درنظر گرفته شده است.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمانشاه گفت: آنچه برای ما مهم است این است که این جشنواره با شکوه هرچه بیشتر برگزار شود و این امرمی طلبد تمام دستگاه های استان برای برگزاری هرچه باشکوهتر این جشنواره پای کار بیایند، چرا که این رویداد فرهنگی بزرگ عملا آبروی استان است و مایه افتخار آن خواهد بود.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح