کد خبر : 169838
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 دسامبر 2021 - 17:37
-

کشت گیاهان دارویی در3500 هکتار از اراضی سمنان/ کاهش 100 درصدی حریق در جنگل‌های استان

کشت گیاهان دارویی در3500 هکتار از اراضی سمنان/ کاهش 100 درصدی حریق در جنگل‌های استان

ایسنا/سمنان مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان از این استان به عنوان یکی از مستعدترین استان‌ها برای کشت گیاهان دارویی نام برد و گفت: تاکنون در بیش از 3500 هکتار از اراضی منابع طبیعی استان، گیاهان دارویی صورت گرفته است. جعفر مرادی حقیقی در جلسه ستاد بررسی عملکرد هشت ماهه سازمان جنگل‌ها در این استان ،اظهار

کشت گیاهان دارویی در3500 هکتار از اراضی سمنان/ کاهش 100 درصدی حریق در جنگل‌های استان

ایسنا/سمنان مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان از این استان به عنوان یکی از مستعدترین استان‌ها برای کشت گیاهان دارویی نام برد و گفت: تاکنون در بیش از 3500 هکتار از اراضی منابع طبیعی استان، گیاهان دارویی صورت گرفته است.

جعفر مرادی حقیقی در جلسه ستاد بررسی عملکرد هشت ماهه سازمان جنگل‌ها در این استان ،اظهار کرد: منابع طبیعی وآبخیزداری در اقصی نقاط استان سمنان اقدامات در خور توجهی انجام داده و این اقدامات منابع طبیعی باید به گوش مردم و افکار عمومی رسانده شود.

وی اطلاع رسانی به افکار عمومی را از وظایف روابط عمومی ها برشمرد و افزود: اثربخشی اقدامات منابع طبیعی در زمینه جنگل کاری، مرتعداری، بیابان‌زدایی و اقدامات آبخیزداری و آبخوانداری می‌تواند از طریق تهیه فیلم‌های کوتاه، یا به شکل اینفوگرافیک، بروشور و موشن گرافی توسط صدا و سیما و فضای مجازی مورد توجه افکار عمومی و مسئولین قرار گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان همچنین گفت: منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از ادارات کم توقع و پرکار است و عملکرد این استان در زمینه مقابله با بیابان‌زایی و ایجاد 113هزار هکتار جنگل های دست کاشت بیابانی قابل توجه و گویای تلاش‌های موثر این دستگاه حاکمیتی است.

مرادی حقیقی با بیان اینکه نباید هیچگونه بدهی در پرداخت حقوق نیروها معوق شود عنوان کرد: این اداره کل، دغدغه رسیدگی به مشکلات نیروهای حفاظتی را داشته و می‌کوشد تمامی حق و حقوق نیروهای حفاظتی را پرداخت کند.

وی با اشاره به اجرای طرح های متعدد برای بهبود وضعیت منابع آبی استان اظهار کرد: حوضه‌های چنداب و حبله رود، دهنمک ،آبگرم،شهرک صنعتی ،هیکو، گلرودبار، اگره، آستانه، کوه زر شیمی، ابر ، ابرسج میقان، دهملا، سورخان، سوداغلن باغچه، دشت دانیال، ارمیان و قدس ازعرصه‌هایی بوده که سال گذشته در این نقاط 98هزار متر مکعب عملیات خاکی و 38هزار متر مکعب عملیات سنگ و ملات انجام شده است.

مرادی حقیقی با اشاره به پایین بودن میزان بارندگی و کمبود نیرو و اعتبارات مالی در این استان به عنوان مهمترین چالش های موجود در منابع طبیعی استان نام برد و گفت: علی‌رغم وجود این مشکلات ، اقدامات خوبی با مشارکت جوامع محلی در زمینه آبخیزداری، احیای قنوات و بیابان زدایی و…در استان عملیاتی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان  با تقدیر از همکاری مردم با این دستگاه تصریح کرد: پویش مردمی بذرکاری در اراضی و بذرپاشی در سطح 10هزار هکتار از عرصه‌های بیابانی استان یکی از مهمترین این اقدامات است که این هفته اجرایی شد.

وی از کاهش 100 درصدی حریق در 8 ماهه نخست امسال در استان سمنان خبر داد و اضافه کرد: اقدامات حفاظتی هوشمند ، رصد و پایش مداوم، بکارگیری از ظرفیت بی‌سیم ، گشت و مراقبت های شبانه نیروهای حفاظتی و همچنین ایجاد رویکردهای تعاملی با مردم و حضور کارشناسان در بین جوامع محلی و افزایش سطح آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در مناطق حاشیه جنگل‌ها از عوامل موثر در کاهش آتش‌سوزی‌ها در این استان بوده است.

کشت گیاهان دارویی در3500 هکتار از اراضی منابع طبیعی سمنان/ کاهش 100 درصدی حریق در جنگل‌ها

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح