کد خبر : 85891
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 11 نوامبر 2021 - 22:58
-

کمبود انسولین قلمی در آذربایجان غربی وجود ندارد

کمبود انسولین قلمی در آذربایجان غربی وجود ندارد

ایسنا/آذربایجان غربی مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فراورده های دارویی علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: کمبود انسولین قلمی در استان نداریم. دکتر فاطمه آقازاده در گفت و گو با ایسنا افزود: در حال حاضر انسولین به میزان کافی در سطح استان وجود دارد و بیماران می توانند با شماره گیری  تلفن ۱۹۰و تماس با معاونت

کمبود انسولین قلمی در آذربایجان غربی وجود ندارد

ایسنا/آذربایجان غربی مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فراورده های دارویی علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: کمبود انسولین قلمی در استان نداریم.

دکتر فاطمه آقازاده در گفت و گو با ایسنا افزود: در حال حاضر انسولین به میزان کافی در سطح استان وجود دارد و بیماران می توانند با شماره گیری  تلفن ۱۹۰و تماس با معاونت غذا و دارو نیاز  کمبود دارویی خود را مرتفع کنند در ضمن داروخانه تدبیر و داروخانه سرپایی بیمارستان طالقانی و داروخانه سرپایی بیمارستان امام خمینی به دلیل دارا بودن سهمیه مازاد جزء داروخانه هایی است که پیدا کردن انسولین نسبت به سایر داروخانه ها راحت تر و در دسترس است.

وی تصریح کرد: انسولین ها به سه دسته کوتاه اثر، متوسط اثر ،طولانی اثر تقسیم بندی می شوند که نوع طولانی اثر آنها ۵ نوع برند بوده که در بازار به مقدار کافی یافت می شوند که شامل انواع لومیر، توژئو، بازالین، لانتوس و آبازاگلار است. هر ۵ نوع این برند ها یک کارایی داشته که پزشک مربوطه بسته به سلیقه و شرایط بیمار نوع خاصی را تجویز می کند.

مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فراورده های دارویی علوم پزشکی استان در ادامه افزود: در بین انواع طولانی اثر فقط برند لومیر تاکید بر استفاده در زنان باردار شده است؛ در حالی که سایر افراد می توانند از برندهای دیگر با اطمینان خاطر استفاده نمایند، لذا وظیفه ما برنامه ریزی و تامین برند ذکر شده در زنان باردار است.

دکترآقازاده گفت: از انواع متوسط الاثر می توان به نوومیکس و همولوگ میکس اشاره کرد که در حال حاضر این نوع  انسولین ها نیز به مقدار کافی در دسترس بیماران قرار دارند.اما انواع سریع الاثر انسولین های قلمی شامل اپیدرا، نورپید و هومولوگ رپید بوده که این نوع از انسولین ها هم در بازار دارویی موجود بوده و هیچ مشکلی در خصوص تامین آنها وجود ندارد.

وی تصریح کرد: مدتی به جهت مدیریت در امر توزیع، بسته به میزان سهمیه دریافتی، انسولین بین بیماران سهمیه بندی می شد که در حال حاضر به دلیل وجود مقادیر کافی از انسولین های قلمی سهمیه بندی این دارو به حداقل ممکن رسیده است.

وی تاکید کرد: انسولین از جمله داروهایی است که باید در داروخانه های منتخب توزیع شود که تعیین داروخانه منتخب نیز بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو صورت می گیرد.

آقازاده در ادامه توضیح داد: علت پافشاری ثبت انسولین های قلمی در سامانه TTAC  به جهت جلوگیری از سوء استفاده احتمالی این دارو بوده از آنجایی که قیمت این دارو نسبت به کشورهای همسایه کمتر است، خود می تواند راهی برای خارج شدن دارو از کشور گردد، لذا سازمان غذا و دارو به جهت جلوگیری از هرگونه نشت ،تمامی داروخانه ها را مجاب به ثبت در این سامانه نموده که خود یکی از افتخارات سازمان است.

مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فراورده های دارویی علوم پزشکی استان تاکید کرد : به منظور دریافت سهمیه درست و کامل انسولین قلمی از سازمان غذا و دارو لازم است کلیه بیماران دریافت کننده انسولین های قلمی در سامانه بیماری های نادر معاونت درمان ثبت نام کنند تا سهمیه استانی بر اساس تعداد بیماران ثبت نام شده در سامانه تعیین شود، بنابراین بیماران ثبت نام شده در اولویت دریافت انسولین قلمی قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح