کد خبر : 121941
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 25 نوامبر 2021 - 21:05
-

کمک بلاعوض ۴ میلیارد و پنجاه میلیون تومانی به اهالی فرهنگ و هنر کردستان

کمک بلاعوض ۴ میلیارد و پنجاه میلیون تومانی به اهالی فرهنگ و هنر کردستان

ایسنا/کردستان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، گفت: با همت و تلاش وزارت متبوع و صندوق اعتباری هنر مبلغ چهارمیلیارد و پنجاه میلیون تومان کمک بلاعوض تقدیم اهالی فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآنی استان کردستان شد. عبیدالله رستمی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: حوزه فرهنگ و هنر بیشترین ضررها و خسارت ها

کمک بلاعوض ۴ میلیارد و پنجاه میلیون تومانی به اهالی فرهنگ و هنر کردستان

ایسنا/کردستان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، گفت: با همت و تلاش وزارت متبوع و صندوق اعتباری هنر مبلغ چهارمیلیارد و پنجاه میلیون تومان کمک بلاعوض تقدیم اهالی فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآنی استان کردستان شد.

عبیدالله رستمی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: حوزه فرهنگ و هنر بیشترین ضررها و خسارت ها را در شیوع کرونا داشت به همین دلیل نیاز بود به اهالی فرهنگ و هنر که اکثراً کسب و کارهایشان تعطیل شده بود کمک های بلاعوضی و تسهیلات بانکی اعطا شود.

وی افزود: علاوه بر حمایت و کمک بلاعوض چهارمیلیارد و پنجاه میلیون تومانی به ۱۳۵۰ نفر از اهالی فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآنی، تسهیلات بانکی کم بهره با سود ۴درصد به مبلغ سه میلیارد و یکصدمیلیون تومان و با سود بانکی ۱۲درصد از طریق سایت کارا جمعا مبلغ  نه میلیارد و هشتصد میلون تومان به ۸۱۲ نفر دارای کسب وارهای فرهنگی وهنری پرداخت شده است.

رستمی بیان کرد: کسب وکارهای فرهنگی و هنری که بیشترین خسارتها به آنهای وارد شده است شامل آموزشگاههای آزاد هنری حوزه های مختلف موسیقی، تجسمی، سینمایی و نمایش و کانون های آگهی و تبلیغات، ناشران، چاپخانه ها، گالری های آزاد و در این میان هنرمندان سنتی حوزه موسیقی کردستان و موسسات فرهنگی و هنری و قرآنی نیز دچار رکود شده اند.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان درخصوص نحوه کمک بلاعوض صندوق اعتباری هنر به اهالی فرهنگ، هنر، رسانه و قرآنی استان اینچنین گفت: صندوق اعتباری هنر برای اولین بار برای همه اعضای صندوق کشور کردستان اقدام به صدور و ارسال هنرکارت با هدف هویت بخشی فرهنگی و هنری و همچنین متمرکز شدن کمک های مالی و بیمه ای و بیمه تکمیلی از طریق این کارت  نمود، در آذرماه سال جاری مبلغ یک میلیون و پانصد هزار تومان به حساب هنرکارت ها واریز و عیدانه سال جیدی نیز به همین مبلغ به حساب اهالی فرهنگ، هنر ، رسانه و قرآنی واریز شد.

رستمی ذکر کرد: ما همه تلاش های خویش را برای حمایت از هنرمندان و اهالی فرهنگ و رسانه و فعالان قرآنی بکار بستیم در این میان وزارت خانه با استعلام از ادارات کل در خصوص خسارت های وارده به نحو مقتضی به موضوع ورود نمود که حاصل این تلاش های بخشی از طریق هنرکارت انجام شد و بخشی نیز با اعطای تسهیلات بانکی کم بهره میسر شد.

وی خاطر نشان کرد: اگرچه شیوع ویروس کرونا و تحریم های ظالمانه موجب کاهش فعالیت های فرهنگی و هنری در سطح کشور و استان شد اما این اداره کل با برنامه ریزی و رعایت پروتکل های بهداشتی اکثر برنامه های و جشنواره های فرهنگی وهنری را در موعد مقرر  و با استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برگزار و تقدیم مردم کردستان نمود.

رستمی یادآور شد: امسال با و جود این شرایط سخت کرونایی برای اولین با جشنواره کسب و کارها و محصولات فرهنگی(خه لات) را با همکاری ادارات و سازمان های مرتبط برگزار نمود این جشنواره در کردستان دارای پتانسیل های بسیار قوی و هنرمندان گمنامی زیادی است که قرار است برای سال آینده با کیفیت و گستردگی بیشتر برگزار شود.

رستمی در خصوص گسترش و تقویت زیرساخت های حوزه فرهنگ و هنر گفت: ما امسال با وجود کاهش اعتبارات عمرانی توانستیم بزرگترین آمفی تئاتر روباز را در شهر کامیاران به همت و حمایت مدیران رده بالای استان از جمله استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی افتتاح و در آخرین ورزهای سال نیز ساخت پلاتوی مناسب با شرایط شهرستان قروه را به تصویب و مرحله اجرایی برسانیم.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح