کد خبر : 86415
تاریخ انتشار : جمعه 12 نوامبر 2021 - 1:28
-

کودکان زیر 8 سال فقط این 3 ورزش را انجام دهند

کودکان زیر 8 سال فقط این 3 ورزش را انجام دهند

ایسنا/کرمانشاه مدیر پایگاه قهرمانی و مرکز استعدادیابی اداره کل ورزش و جوانان استان گفت: تا قبل از سن هشت سالگی نباید کودکان را بصورت حرفه ای وارد دنیای ورزش کرد. محمود روشنی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به بهترین سن برای شروع ورزش در کودکان، اظهارکرد: طبق مطالعات علمی انجام شده، باتوجه به اینکه

کودکان زیر 8 سال فقط این 3 ورزش را انجام دهند

ایسنا/کرمانشاه مدیر پایگاه قهرمانی و مرکز استعدادیابی اداره کل ورزش و جوانان استان گفت: تا قبل از سن هشت سالگی نباید کودکان را بصورت حرفه ای وارد دنیای ورزش کرد.

محمود روشنی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به بهترین سن برای شروع ورزش در کودکان، اظهارکرد: طبق مطالعات علمی انجام شده، باتوجه به اینکه تا قبل از سن هشت سالگی هنجارهای اسکلتی بدن، تاندون ها و … در کودکان کامل نشده و رشد نکرده، نباید آنها را قبل از این سن بصورت حرفه ای وارد دنیای ورزش کرد.

وی تصریح کرد: البته از سن پنج سالگی می توان کودکان را تنها در کلاس های ژیمناستیک، شنا و اسکیت ثبت نام کرد، اما تمرینات آنها باید کاملا به شکل بازی باشد و وارد رقابت نشوند که این مسئله بستگی به دانش مربیان دارد.

این کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی با تاکید براینکه ورود زودهنگام کودکان به دنیای حرفه ای ورزش عوارض خطرناکی را برای آنها به همراه دارد، افزود: عوارض ورزش زودهنگام کودکان از سنین 14 سالگی به بالا نمود پیدا می کند و باعث می شود دچار سرخوردگی اجتماعی شوند.

وی تاکید کرد: درصورتی که کودکی قبل از سن هشت سالگی بصورت حرفه ای ورزش را شروع کند، به تدریج عضلاتش بصورت ناهمگون رشد می کنند و گاها مشکلات قلب و عروقی را نیز برای او به همراه خواهد داشت.

روشنی گفت: در این راستا، مربیان باید توجه کنند که کودکان حین انجام ورزش نباید ضربان قلب آنها 150 درصد از میانگین بالاتر برود، دچار نفس نفس زدن، ریزش عرق بیش از حد و گُر گرفتگی بدن شوند، چراکه این موضوع نشان می دهد که کودکان وارد اسید لاکتیک شده اند که باعث سوختن صفحات رشد می شود.

وی اعلام کرد: متاسفانه برخی از خانواده ها هم تنها برای از سَرباز کردن بچه ها و یا چشم و هم چشمی آنها را به سالن های ورزشی می فرستند، بدون اینکه دانش ورزشی داشته و با خطرات ورود زوهنگام فرزندانشان به ورزش حرفه ای آشنا باشند.

مدیرپایگاه قهرمانی کرمانشاه در ادامه درخصوص چگونگی کشف استعداد کودکان برای ورود به رشته های ورزشی مختلف هم گفت: امروزه با توجه به پیشرفت علم، می توان با در نظر گرفتن سن، وزن، قد، سابقه خانوادگی و به تناسب رشد عضلات کودکان تشخیص داد که در کدام رشته ورزشی می توانند موفق تر باشند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا، پایگاه قهرمانی کرمانشاه از مدت ها پیش برنامه شناسایی استعدادهای ورزشی را در دستور کار قرارداده و خانواده ها می توانند با مراجعه به این پایگاه برای انتخاب رشته ورزشی مناسب برای فرزندانشان مشاوره بگیرند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح