کد خبر : 158380
تاریخ انتشار : جمعه 10 دسامبر 2021 - 11:03
-

کیفیت بخشی به آموزش‌های علمی و تأمین محیط کارگاه سیاست‌ جدید دانشگاه

کیفیت بخشی به آموزش‌های علمی و تأمین محیط کارگاه سیاست‌ جدید دانشگاه

مشاور عالی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه براساس برنامه ششم توسعه 30 درصد دانشجویان کشور باید به سمت رشته های مهارتی سوق داده شوند،گفت: اما اکنون در پایان برنامه ششم قرارداریم و تنها 350 هزار دانشجو در مراکز علمی کاربردی کشور تحصیل می کنند. به گزارش ایسنا، محمد علی اخوان در مراسم تودیع

کیفیت بخشی به آموزش‌های علمی و تأمین محیط کارگاه سیاست‌ جدید دانشگاه

مشاور عالی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه براساس برنامه ششم توسعه 30 درصد دانشجویان کشور باید به سمت رشته های مهارتی سوق داده شوند،گفت: اما اکنون در پایان برنامه ششم قرارداریم و تنها 350 هزار دانشجو در مراکز علمی کاربردی کشور تحصیل می کنند.

به گزارش ایسنا، محمد علی اخوان در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علمی کاربردی مازندران با اشاره به اینکه توسعه کشور با حضور دانشگاهیان تحقق بیشتری می‌یابد، اظهار کرد: براساس برنامه ششم توسعه ۳۰ درصد دانشجویان کشور باید به سمت رشته‌های مهارتی سوق داده شوند و در این رشته‌ها تحصیل کنند.

وی با تاکید بر اینکه مهارت آموزی و نقش اشتغال در افزایش ابتکار و ابداع نقش اساسی دارد، گفت: در مقابل اشتغال، بیکاری ریشه بسیاری از پیامدها بوده و تبعات سیاسی و اجتماعی ناگواری دارد و مهم‌ترین چالش کشور در حال حاضر بیکاری است.

مشاور عالی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه افراد دارای مهارت در کسب شغل نسبت به دیگران برتری دارند از دانشگاه علمی و کاربری به عنوان اصل مهارت آموزی و جایگزینی فرهنگ مهارت گرایی با مدرک گرایی یاد کرد.

اخوان یادآور شد: ایجاد خوشه‌های شغلی و حرکت دادن به فعالیت مراکز در این راستا، کیفیت بخشی به آموزش‌های علمی، تأمین محیط کارگاه از جمله سیاست‌های جدید دانشگاه علمی و کاربری است.

وی خاطرنشان کرد: طبق قانون برنامه ششم توسعه باید تعداد دانش آموزان کاردانش و فنی و حرفه‌ای به ۵۰ درصد رشد یابد و در این راستا به طور متوسط در سطح کشور ۳۸ درصد هدایت تحصیلی مربوط به شاخه کار و دانش و فنی و حرفه‌ای است.

مشاور رئیس دانشگاه علمی و کاربردی کشور با بیان اینکه دو سال بیشتر به پایان برنامه ششم نمانده اما تنها ۳۵۰ هزار دانشجو در مراکز علمی کاربردی کشور تحصیل می‌کنند، تصریح کرد: برای تحقق اهداف تعیین شده برنامه ششم توسعه و جبران عقب ماندگی‌ها در این زمینه توسعه مراکز علمی کاربردی فعلی و ایجاد مراکز جدید را دستور کار داریم و همچنین در آموزش عالی نیز باید تعداد دانشجویان بخش مهارتی افزایش یابد.

اخوان با قدردانی از تلاش‌های رئیس دانشگاه علمی کاربردی مازندران گفت: رئیس جدید دانشگاه نیز ۴۰ سال سابقه دانشگاهی دارد و ۳۰ سال عضو هیئت علمی دانشگاه‌ها بوده است.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم شیخ الاسلامی به عنوان رئیس جدید معرفی و منصوب شد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح