کد خبر : 87734
تاریخ انتشار : شنبه 13 نوامبر 2021 - 2:16
-

گرمای کرمانشاه تا کی ادامه دارد؟

گرمای کرمانشاه تا کی ادامه دارد؟

ایسنا/کرمانشاه کارشناس اقلیم شناسی اداره کل هواشناسی کرمانشاه با اشاره به گرم بودن تابستان امسال، به تشریح چشم انداز هوای استان در روزها و هفته‌های آتی پرداخت. محمد احمدی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه افزایش دمای تابستان امسال از ماه های گذشته نیز پیش‌بینی شده بود، گفت: تابستان امسال در استان کرمانشاه

گرمای کرمانشاه تا کی ادامه دارد؟

ایسنا/کرمانشاه کارشناس اقلیم شناسی اداره کل هواشناسی کرمانشاه با اشاره به گرم بودن تابستان امسال، به تشریح چشم انداز هوای استان در روزها و هفته‌های آتی پرداخت.

محمد احمدی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه افزایش دمای تابستان امسال از ماه های گذشته نیز پیش‌بینی شده بود، گفت: تابستان امسال در استان کرمانشاه و بیشتر نقاط کشور نسبت به سال گذشته و دوره نرمال گرمتر شده است.

وی افزود: نه تنها امسال گرمای شدیدتری را شاهد بودیم، بلکه تابستان اقلیمی بطور بی‌سابقه‌ای در استان و بیشتر نقاط کشور زودتر آغاز شد.

وی ادامه داد: در هفته پایانی خرداد امسال نفوذ یک موج گرمای فراگیر را شاهد بودیم که به عنوان یک رکورد در ۷۰ سال گذشته بی سابقه بود، بگونه‌ای که در ۲۹ خرداد دمای ۴۲.۳ درجه سانتیگراد در شهر کرمانشاه ثبت شد.

به گفته احمدی، امسال پیک‌های دمایی بویژه دمای ۴۰ درجه سانتیگراد حدود یک ماه زودتر از دوره نرمال استان آغاز شده است.

وی اظهار کرد: مقایسه میانگین دمای هوای استان در ۲۰‌ روز نخست تابستان امسال نشان دهنده افزایش نزدیک به سه درجه سانتیگراد نسبت به دوره نرمال و سال گذشته است.

وی با بیان اینکه در تابستان امسال تاکنون ۱۰ روز دمای ۴۰ درجه سانتیگراد و بیشتر در ایستگاه فرودگاه کرمانشاه ثبت شده، تاکید کرد: این تعداد روز برابر کل روزهای با دمای ۴۰ درجه در تابستان سال گذشته است.

کارشناس اقلیم شناسی هواشناسی استان کرمانشاه درباره وضعیت دما در ادامه تابستان نیز گفت: به نظر می‌رسد در این مدت همچنان دمای هوا نسبت به سال گذشته یک تا دو درجه و نسبت به دوره نرمال یک تا سه درجه سانتیگراد گرمتر باشد.

احمدی درباره اینکه روزهای بسیار گرم تابستان تا کی ادامه خواهد داشت نیز عنوان کرد: اگرچه پاسخ به این پرسش که دوره های گرم غیرعادی در تابستان امسال تا کی ادامه دارد دشوار است، اما در سال‌های عادی معمولا از ۲۰ مرداد به بعد و نهایتا تا دهه اول شهریور دمای بالاتر از ۴۰ درجه را کمتر در شهر کرمانشاه شاهد هستیم و شدت گرما کاهش می یابد.

کارشناس اقلیم شناسی هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در مدت باقی مانده تا پایان تابستان ممکن است در برخی روزها دمای هوا نزدیک به شرایط نرمال نیز باشد، افزود: اما همچنان موج‌های گرم را با شدت و ضعف را پیش رو داریم.

وی اضافه کرد: اگرچه طی سه هفته اخیر در سطح استان از شدت گرما کاسته شده است، اما در روزهای پایانی تیر ماه احتمال نفوذ موج گرم دیگری وجود دارد.

وی گفت: البته این پیش‌بینی ممکن است دستخوش تغییر شده و گرمای تابستان حتی طولانی‌تر نیز شود.

احمدی سپس درباره وضعیت بارش‌ها نیز خاطرنشان کرد: در تابستان معمولا بارش خاصی نداریم، اگر چه گاهی رگبارهای تابستانی رخ می‌دهد که چندان چشمگیر نیست و پیش بینی پذیری آن نیز کم است.

احمدی درباره وضعیت بارش‌ها در فصل پاییز ۱۴۰۰ و سال زراعی جدید نیز گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد، بارش پاییز امسال گرایش به کاهش و تاخیر نسبت به بلندمدت خواهد داشت.

وی تاکید کرد: به نظر می رسد، کسری احتمالی بارش‌ خصوصا در دو ماهه نخست پاییز بیشتر باشد.

کارشناس اقلیم شناسی هواشناسی استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد، از انتهای آبان و خصوصا با ورود به فصل سرد شاهد بهبود نسبی وضعیت بارش‌ها باشیم.

احمدی در پایان با بیان اینکه به دلیل متغیر بودن الگوهای جوی امکان تغییر نسبی این پیش‌آگاهی ها وجود دارد، افزود: پیش‌بینی بلندمدت صحتی بین ۶۰ تا ۷۵ درصد دارد و برای پیش آگاهی صحیح‌تر باید پیش بینی‌های شهریور و مهر ماه را ملاک نهایی برنامه ریزی قرار داد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح