کد خبر : 179287
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 دسامبر 2021 - 17:11
-

گلایه دادستان قزوین از کم کاری برخی دستگاه‌ها در کنترل مجرمان حرفه‌ای

گلایه دادستان قزوین از کم کاری برخی دستگاه‌ها در کنترل مجرمان حرفه‌ای

ایسنا/قزوین دادستان قزوین گفت: نشست‌های ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای و محکومین سابقه‌دار در پیشگیری و کنترل جرائم استان از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و متأسفانه در برخی دستگاه‌ها جدیت لازم برای دستیابی به اهداف مدنظر احساس نمی‌شود و انتظار این است، دستگاه‌ها از همه توان و ظرفیت خود برای اجرای مصوبات این ستاد و

گلایه دادستان قزوین از کم کاری برخی دستگاه‌ها در کنترل مجرمان حرفه‌ای

ایسنا/قزوین دادستان قزوین گفت: نشست‌های ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای و محکومین سابقه‌دار در پیشگیری و کنترل جرائم استان از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و متأسفانه در برخی دستگاه‌ها جدیت لازم برای دستیابی به اهداف مدنظر احساس نمی‌شود و انتظار این است، دستگاه‌ها از همه توان و ظرفیت خود برای اجرای مصوبات این ستاد و تکالیف مربوطه بهره‌مند شوند.

محمد قاسمی در پنجمین نشست کنترل مجرمان حرفه‌ای و محکومین سابقه‌دار گفت: نشست‌های این ستاد در پیشگیری و کنترل جرائم استان از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و عدم حضور مسئولان ارشد برخی دستگاه‌های عضو، غیرقابل ‌قبول بوده و جای گلایه دارد و قطعاً دلیل عدم حضور آنان از سوی دادستانی پیگیری خواهد شد.

بنا بر اعلام روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، وی افزود: تاکنون زحمات قابل‌تقدیری از سوی دستگاه‌های عضو این ستاد اجرایی شده است، اما متأسفانه در برخی دستگاه‌ها جدیت لازم برای دستیابی به اهداف مدنظر احساس نمی‌شود و انتظار این است، دستگاه‌ها از همه توان و ظرفیت خود برای اجرای مصوبات این ستاد و تکالیف مربوطه بهره‌مند شوند.

دادستان قزوین در ادامه بیان کرد: امروزه مجرمان به‌صورت حرفه‌ای و گاه سازمان یافته عمل می‌کنند و اگر بخواهیم در بحث پیشگیری و مقابله با جرائم موفق باشیم، باید جلوتر از مجرمان و متهمان گام برداریم، در غیر این صورت به نتایج مطلوب دست نخواهیم یافت.

وی تأکید کرد: اگر در بحث پیشگیری، به‌عنوان یک اصل اجتماعی به‌خوبی عمل شود، بدون شک دستگاه‌ها و نهادها هزینه‌های کمتری را نسبت به مقابله با جرائم متحمل خواهند شد. لذا برای تحقق امر مهم پیشگیری، اقدامات دستگاه‌ها باید مکمّل یکدیگر بوده، تا منسجم‌تر عمل شود و قطعاً اقدامات جزیره‌ای موجب اتلاف بیت‌المال شده و انتظارات جامعه و قانون‌گذار نیز برآورده نخواهد شد.

قاسمی همچنین تصریح کرد: بی‌تردید اگر دستگاه‌ها و نهادها در صحنه و میدان، از حیث اقدامات اجرایی و برنامه‌ریزی حضور به‌موقع داشته باشند، در تحقق امر پیشگیری موفق عمل خواهند کرد و از وقوع جرائم و آسیب‌ها پیشگیری شده و یا به‌محض وقوع جرائم، علل و مسببین شناسایی و در کمترین زمان در چنگال قانون گرفتار خواهند شد.

لزوم تهیه اطلس جرم برای نقاط مختلف قزوین

وی با بیان این که هر نقطه از شهر نیازمند تهیه اطلس جرم و آسیب است، افزود: جرائم و آسیب‌های هر منطقه شهری باید بومی‌گزینی و آسیب‌شناسی شود، زیرا هر منطقه نیازمند یک الگوی پیشگیری است و علل و عوامل وقوع جرم و یا تکرار جرم باید شناسایی شود، تا بتوان اقدامات هدفمند برای تحقق پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی تبیین کرد.

دادستان مرکز استان در ادامه تصریح کرد: بحث اعتیاد در اکثر مجرمان مشهود است و همین موضوع زمینه وقوع جرائم را فراهم می‌سازد، اما متأسفانه اصلاح قوانین حوزه مواد مخدر طی سال‌های اخیر، ریسک جرائم مربوطه را پایین آورده و هزینه‌های سنگینی را برای کشور و جامعه به همراه داشته است. لذا از آنجایی ‌که اصلاح و روزآمدی قوانین در مقابله با بسیاری از جرائم و آسیب‌ها حائز اهمیت است، بحث پیشگیرانه و بازدارندگی در اصلاح قوانین باید موردتوجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون، مصوبات بسیار قابل توجهی در نشست‌های این ستاد تبیین و برنامه‌ریزی شده است، اما در اجرای مصوبات از سوی برخی دستگاه‌ها غفلت صورت گرفته و می‌بایست تا پایان سال جاری، دستگاه‌های عضو ستاد نسبت به اجرای تکالیف و وظایف خود، در راستای شناسایی، رصد و کنترل مجرمان حرفه‌ای و محکومین سابقه‌دار عمل کنند و قطعاً از اقدامات فعال و به‌موقع دستگاه‌ها تقدیر خواهد شد و نیز دستگاه‌هایی که در انجام وظایف مربوطه غفلت و کوتاهی داشته‌اند، باید پاسخگو باشند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: پیشگیری از وقوع جرم و سایر مسائل و موضوعات اجتماعی نیازمند مشارکت منسجم تمامی دستگاه‌ها، نهادها و همچنین جامعه است و صرفاً با اقدامات بی‌اثر و جزیره‌ای دستگاه‌های مختلف، اهداف مدنظر محقق نخواهد شد. لذا تمامی دستگاه‌ها و فرد فرد جامعه با حس مسئولیت‌پذیری اجتماعی باید ایفای نقش و سهم خود در اصلاح جامعه را اجرایی کنند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح