کد خبر : 85079
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 11 نوامبر 2021 - 19:50
-

یک درد با علل مختلف

یک درد با علل مختلف

ایسنا/لرستان یک فلوشیپ فوق تخصص درد گفت: درد یک نشانه است و برای همین هم متخصصان می‌گویند هروقت احساس درد داشتید، برای تشخیص علت باید به پزشک مراجعه کنید. نوید بابایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: وضع نامناسب بدن در حال نشستن، کار کردن، راه رفتن و خوابیدن می‌تواند زمینه‌ساز بروز دردهای ستون فقرات شود،

یک درد با علل مختلف

ایسنا/لرستان یک فلوشیپ فوق تخصص درد گفت: درد یک نشانه است و برای همین هم متخصصان می‌گویند هروقت احساس درد داشتید، برای تشخیص علت باید به پزشک مراجعه کنید.

نوید بابایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: وضع نامناسب بدن در حال نشستن، کار کردن، راه رفتن و خوابیدن می‌تواند زمینه‌ساز بروز دردهای ستون فقرات شود، در این شرایط، فشار به طور متعادل و متناسب روی ستون مهره‌ها پخش نخواهد شد و در نتیجه قسمتی از ستون فقرات، فشار بیشتری احساس خواهد کرد.

وی ادامه داد: ستون فقرات، نقش اسکلت بدن را بازی می‌کند و باعث می‌شود وزن بالاتنه به طور متعادل به لگن و پاها منتقل شود، در صورتی که اسکلت بدن در وضعیت نامناسبی قرار بگیرد و فشار بیشتری بر آن وارد شود، بی‌شک باید منتظر بروز مشکلات جدی‌تری بود و به همین دلیل می‌گویند قرار گرفتن بدن در وضع نامناسب یکی‌از مهم‌ترین عوامل مؤثر در بروز دردهای ستون فقرات است.

بابایی با اشاره به این‌که درد یک نشانه است و برای همین هم متخصصان می‌گویند هروقت احساس درد داشتید، برای تشخیص علت باید به پزشک مراجعه کنید، افزود: دردهای ستون فقرات هم همین طور است و می‌تواند به علل متفاوتی ایجاد شود، بنابراین کسانی که با درد ستون مهره‌ها روبه‌رو شده‌اند، باید برای تشخیص علت اصلی از پزشکان کمک بگیرند.

این فلوشیپ فوق‌تخصص درد عنوان کرد: دردهای ستون فقرات علل متنوع و متفاوتی دارند بنابراین کسی که در این ناحیه از بدن با درد یا مشکلی روبه‌روست باید بداند این درد می‌تواند علل متفاوتی مانند التهاب مفاصل اطراف مهره‌ها، آسیب‌ دیسک‌های بین‌مهره‌ای، کشیدگی لیگامان‌ها و تاندون‌های اطراف مهره یا انقباض ماهیچه‌های اطراف ستون مهره‌ها داشته باشد.

وی افزود: علاوه بر این‌ها، یکی از مهم‌ترین عواملی که در طولانی‌مدت می‌تواند باعث بروز چنین دردهایی ‌شود، تغییر زاویه و خمیدگی‌های ستون مهره‌هاست که به تغییرات ساختمانی اسکلتی بدن و در نتیجه احساس درد منجر می‌شود.

بابایی با اشاره به این‌که وقتی می‌گویند قرار گرفتن بدن در وضع نامناسب یکی‌از علل اصلی بروز دردهای ستون فقرات است، مسلماً اصلاح وضع بدن و قرارگیری آن در شرایط مناسب می‌تواند روش خوبی برای پیشگیری از بروز چنین دردهایی باشد یا حتی به درمان آن کمک کند، تصریح کرد: پس اگر می‌خواهید این دردها را تجربه نکنید، در طول روز حواستان به شیوه صحیح نشستن، ایستادن، کار کردن و خوابیدن باشد.

این فلوشیپ فوق‌تخصص درد ادامه داد: هنگام انجام کارهای روزانه باید دقت داشته باشید که در طول کار هم شکل طبیعی ستون مهره‌ها و انحنای طبیعی آن حفظ شود.

وی افزود: ستون مهره‌های انسان در حالت طبیعی و به طور عادی زاویه‌بندی خاصی داشته و در نواحی مختلف مانند گردن، قفسه سینه و کمر گودی دارد و زمانی‌که بدن در وضع نامناسب قرار بگیرد، این گودی‌ها تغییر پیدا خواهد کرد و در نتیجه به بروز آسیب‌ها و مشکلاتی در ستون مهره‌ها منجر می‌شود.

بابایی در رابطه با شیوه صحیح نشستن، گفت: بهتر است هنگامی که در وضع نشسته قرار می‌گیرید، پنج نقطه از پشت‌ شما در یک خط مستقیم قرار بگیرد، بر همین اساس توصیه می‌شود طوری بنشینید که باسن به انتهای صندلی تکیه داده شود و دو نقطه پشت باسن، دو نقطه پشت کتف‌ها و پشت سر در یک خط صاف و عمود بر پاها قرار بگیرد.

این فلوشیپ فوق‌تخصص درد ادامه داد: هنگام نشستن، گردن و قفسه سینه نباید خم باشد، همچنین توصیه می‌شود به حالت قوز کرده یا لم داده هم ننشینید.

وی تأکید کرد: هنگام راه رفتن و ایستادن نیز سر و قفسه سینه را به سمت جلو خم نکنید و در حالت قوز کرده قرار نگیرید، همچنین شانه‌ها هم در این موقعیت باید باز باشد تا فشاری بر ستون مهره‌ها وارد نشود.

بابایی با اشاره به این‌که هنگامی که فرد مشغول کار کردن است، مشکلات زیادی می‌تواند برایش پیش بیاید، عنوان کرد: شرایط شغلی گاهی باعث می‌شود فرد برای مدتی طولانی در شرایط نامناسب قرار بگیرد و همین وضع هم زمینه‌ساز بروز مشکلات متعدد می‌شود، به‌عنوان نمونه کسانی‌که ساعت‌های طولانی در شرایط خم به جلو قرار می‌گیرند یا کسانی که ساعت‌ها مقابل کامپیوتر می‌نشینند و در حالتی نامناسب کار می‌کنند، پس از مدتی با این دردها مواجه خواهند شد.

این فلوشیپ فوق‌تخصص درد بیان کرد: اصول ارگونومی در محیط کار شامل قوانین خاصی می‌شود که برای مشاغل مختلف تعریف شده و کمک می‌کند افراد در زمان کار کردن، کمتر آسیب ببینند و بازدهی کارشان هم بیشتر شود، بنابراین توصیه می‌شود پیش از شروع به کار حتماً به این نکات توجه داشته باشید و این اصول را که براحتی در دسترس است، رعایت کنید.

وی با اشاره به این‌که خیلی از افراد با دردهای ناحیه پشت و ستون فقرات روبه‌رو می‌شوند، اما گاهی این دردها با نشانه‌های دیگری هم همراه است که فرد را مجبور می‌کند هرچه سریع‌تر به پزشک مراجعه کرده و به دنبال پیدا کردن علت اصلی درد باشد، افزود: بعضی از علائم مانند دردهای شدید ناگهانی، موارد خطری است که نشان می‌دهد هرچه سریع‌تر باید به پزشک مراجعه و علت را تشخیص داد.

بابایی تصریح کرد: تغییر در سیستم عصبی نیز یکی‌از مهم‌ترین علائمی است که افراد باید به آن توجه داشته باشند، به طوری که برای کمر درد یا پا دردی که با احساس ضعف در یک قسمت از بدن همراه است و بیمار احساس می‌کند قدرت ماهیچه‌ای در قسمتی از بدنش کاهش یافته، توصیه می‌شود حتما به پزشک مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح