کد خبر : 79184
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 نوامبر 2021 - 23:32
-

۱۱۸ موقوفه باغی در مراغه برای سرمایه‌گذاری مناسب هستند

۱۱۸ موقوفه باغی در مراغه برای سرمایه‌گذاری مناسب هستند

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: اکنون ۱۱۸ موقوفه باغی مراغه برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف خدماتی و تولیدی مناسب هستند که این موقوفه‌ها می‌توانند به صورت تجمیعی و یا موردی برای سرمایه‌گذاری کلان تولیدی مورد استفاده قرار گیرد. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدشهاب‌الدین حسینی در جلسه بررسی مشکلات موقوفات مراغه، افزود: مجوز صدور سند

۱۱۸ موقوفه باغی در مراغه برای سرمایه‌گذاری مناسب هستند

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: اکنون ۱۱۸ موقوفه باغی مراغه برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف خدماتی و تولیدی مناسب هستند که این موقوفه‌ها می‌توانند به صورت تجمیعی و یا موردی برای سرمایه‌گذاری کلان تولیدی مورد استفاده قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدشهاب‌الدین حسینی در جلسه بررسی مشکلات موقوفات مراغه، افزود: مجوز صدور سند ساختمان‌های تملکی در عرصه موقوفه شهرستان مراغه که بیش از ۵۰ سال برای این شهر و نیازمندان اهالی این منطقه معضل بوده است، صادر می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به سکونت اقشار کم درآمد و نیازمند در موقوفه آقالار در محله قبرستان آقالار، موقوفه صیف علی کامدار در محله جودی آباد، موقوفه حاج حسین پاشا در محله کوی صفائیه و موقوفه کریم بیگ در محله خیابان اوحدی، یک مهلت شش ماهه داده شده است تا افراد به صورت رایگان رجوع کرده و تملک اعیانی و سند ساختمان خود در عرصه موقوفه را رایگان دریافت کنند و فقط اجاره بها بر این سند بسته شود.

وی گفت: اگر چنانچه اشخاص در طی این مدت مراجعه نکنند، در دوره شش ماهه بعدی بایستی ۱۵ درصد از قیمت زمین را تقبل کنند، در شش ماه بعد تر نیز ۳۰ درصد از قیمت زمین اخذ می‌شود.

حجت الاسلام حسینی متذکر شد: اگر تا مدت مقرر دریافت ۳۰ درصد از قیمت زمین نیز مراجعه نکنند، مجبور هستیم تا از طریق دستگاه قضایی اقدام کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: براساس موافقت سازمان اوقاف و امور خیریه، سرمایه‌گذاران در موقوفه‌های این شهرستان در صورت تمایل می‌توانند ازتخفیف‌های ویژه پذیره‌نویسی موقوفه‌ها نیز بهره‌مند شوند.

وی با بیان این‌که مراغه دومین شهر از نظر تعداد موقوفه‌ها در آذربایجان‌شرقی است، بیان کرد: ایجاد درآمد پایدار برای موقوفه‌ها و نیز کمک به فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و تولیدی برای رفع مشکلات جامعه از رویکردهای اوقاف و امور خیریه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی افزود: بهره‌گیری از کارشناسی‌های رسمی برای کاهش اختلاف‌های ملکی از جمله مهم‌ترین راهکارها برای کاهش مشکلات و اختلاف‌نظرها در موقوفه‌هاست که باید مورد توجه قرار گیرد.

فرهنگ وقف در مراغه نمود عینی دارد

فرماندار مراغه نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: مراغه با حدود ۱۸۰۰ موقوفه از جمله شهرهایی به شمار می‌رود که در آن فرهنگ وقف نمود عینی دارد.

سیدعلی موسوی افزود: با توجه به وجود موقوفه‌های متعدد، از این ظرفیت بزرگ می‌توان برای سرمایه‌گذاری و اجرای طرح‌های عمرانی، تولیدی و اشتغال بهره گرفت.

وی ادامه داد: با این وجود گستردگی موقوفه‌ها در سطح این شهرستان موجب شده برخی مشکلات بین موقوفه‌ها و مردم و اختلاف‌نظرهایی با دستگاه‌ها و برخی ادارات به وجود بیاید.

وی اضافه کرد: با تعامل لازم بین ادارات مختلف خدمات‌رسان، اداره اوقاف و امور خیریه و نیز متولیان موقوفه‌ها، می‌توان ضمن رعایت حقوق شرعی و قانونی وقف‌ها، مشکلات و اختلاف‌های موجود را حل کرد.

موسوی بیان کرد: برخی از این اختلاف‌‍ ها در زمینه فضاهای آموزشی یا حفاظت از میراث فرهنگی بوده که با رایزنی‌های انجام شده رو به حال کاهش است.

وی افزود: هم‌چنین بر اساس موافقت سازمان اوقاف و امور خیریه با تسهیل در زمینه سرمایه‌گذاری در موقوفه‌های این شهرستان، زمینه برای اشتغال حدود یکهزار نفر فراهم خواهد شد.

کاهش اختلاف با اخذ سند رسمی برای موقوفه‌ها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه نیز در ادامه گفت: در راستای کاهش اختلاف‌های ملکی در موقوفه ها هم‌اکنون مشکل اسناد رسمی پنج موقوفه این شهرستان در نقاط مختلف شهری مرتفع شده است.

وی با اشاره به اختلاف‌های ملکی و وقفی با شهردرای در زمینه برخی املاک، بیان کرد: با برگزاری جلسات کارشناسی و نیز با در نظر گرفتن حقوق موقوفه‌ها از جمله در خیابان شهید آیت‌الله غفاری، مشکلات موجود به زودی مرتفع شده و زمینه اجرای طرح‌های عمران شهری فراهم می‌شود.

موقوفه‌ها نقش مهمی در توسعه شهر مراغه داشته است

شهردار مراغه گفت: موقوفه‌ها همواره نقش مهمی در توسعه شهر مراغه داشته و گره‌گشای بسیاری از طرح‌های عمرانی طی سال‌های اخیر بوده است.

شهرام مروتی افزود: تعامل سازنده بین متولیان و اداره اوقاف و امور خیریه و نیز شهرداری در خصوص موقوفه‌ها، زمینه‌ساز رفع مشکلات چندین ساله و موانع قانونی موجود بر سر راه طرح‌های عمرانی است.

به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، وی با اشاره به رفع اختلاف‌های ملکی در خصوص اراضی موقوفه واقع در طرح تعریض خیابان شهید غفاری، اضافه کرد: بر اساس توافق و نظر کارشناسی، در عوض بخشی از ملک موقوفه در طرح تعریض این خیابان، مجوزهای قانونی تجاری برای این موقوفه صادر خواهد شد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح