کد خبر : 101097
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 18 نوامبر 2021 - 15:26
-

۱۱ درصد جمعیت اردستان دیابت دارند

۱۱ درصد جمعیت اردستان دیابت دارند

ایسنا/اصفهان رئیس مرکز بهداشت اردستان گفت: نرخ دیابت در شهرستان اردستان حدود ۱۱.۶ درصد معادل ۳۰۷۱ نفر است که نسبت به نرخ استان و کشور متعادل است. رضا اشرفی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ۲۳ تا ۲۸ آبان ماه سال جاری به عنوان هفته ملی دیابت نامگذاری شده است که با توجه به افزایش روزافزون

۱۱ درصد جمعیت اردستان دیابت دارند

ایسنا/اصفهان رئیس مرکز بهداشت اردستان گفت: نرخ دیابت در شهرستان اردستان حدود ۱۱.۶ درصد معادل ۳۰۷۱ نفر است که نسبت به نرخ استان و کشور متعادل است.

رضا اشرفی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ۲۳ تا ۲۸ آبان ماه سال جاری به عنوان هفته ملی دیابت نامگذاری شده است که با توجه به افزایش روزافزون مبتلایان به این بیماری، این روز با هدف افزایش آگاهی در رابطه با این بیماری، علل و عوارض آن نام گذاری شده است.

وی با بیان اینکه در ایران بیش از ۵.۵ میلیون نفر افراد بالای ۳۰ سال به دیایت مبتلا هستند، افزود: همچنین نرخ دیابت در شهرستان اردستان حدود ۱۱.۶ درصد معادل ۳۰۷۱ نفر است که نسبت به نرخ استان و کشور متعادل است.

رئیس مرکز بهداشت اردستان با اشاره به اینکه علت اصلی بروز این بیماری‌ تغذیه نامناسب و کم تحرکی است، تصریح کرد: مهمترین علائم این بیماری تکرر ادرار، خشکی دهان و تشنگی بیش از حد، پرخوری، خستگی، کاهش وزن بدون دلیل، تاری دید، احساس سوزش و مورمور شدن دست‌ها و پاها و تأخیر در التیام زخم‌ها است.

مراقبت ها از بیماران دیابتی ضعیف شده است

اشرفی گفت: در دوسال گذشته، شیوع ویروس کرونا باعث شده مراقبت ها از بیماران دیابتی که جز بیماران زمینه‌ای محسوب می شوند ضعیف شود. بیماران مبتلا به دیابت در دوران همه گیری کرونا با مشکلات و تهدیدهای بسیاری همراه هستند و لازم است نهایت تلاش خود را در کنترل بیماری و قند خود داشته باشند، تا جای ممکن از خانه خارج نشوند و شیوه نامه های بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند.

وی با بیان اینکه در زمان شیوع کرونا ارائه خدمات درمانی به بیماران دیابتی دچار اختلال شده و این مسئله بیماران دیابت را دچار مشکل کرده است، افزود: این افراد در صورت ابتلا به کرونا با خطرات بیشتری مواجه هستند و احتمال تشدید علایم در بیماران دیابت بیشتر است بنابراین کنترل مداوم قند خون و دریافت به موقع دارو از جمله انسولین برای این بیماران ضروری است.

رئیس مرکز بهداشت اردستان، خاطرنشان کرد: ابتلا به دیابت می‌تواند خطر ابتلا به گونه‌های شدید بیماری کووید ۱۹ را افزایش دهد، احتمال مرگ این بیماران در صورت ابتلا به کرونا سه برابر سایر افراد است زیرا ابتلا به دیابت همه سیستم‌های بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به‌ویژه بر روی سیستم ایمنی فرد تاثیر دارد و نوعی اختلال در آن ایجاد می‌کند.

اشرفی بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بیماران خاص، استفاده از ماسک، حداقل حضور در جامعه و مصرف مرتب داروها تاکید کرد و گفت: مصرف داروهایی مانند قرص چربی که پزشکان برای بیماران دیابتی تجویز می کنند برای پیشگیری از سکته قلبی و مغزی الزامی است و باید حتما مصرف شود.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح