کد خبر : 78158
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 نوامبر 2021 - 21:01
-

۲۳۵ فرد کرونایی در بیمارستان‌های قزوین بستری هستند

۲۳۵ فرد کرونایی در بیمارستان‌های قزوین بستری هستند

ایسنا/قزوین دبیر ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در استان قزوین وضیعت بستری به حالت ثابتی رسیده است و هر روز با کاهش میزان بستری روبرو هستیم، در حال حاضر ۲۳۵ فرد مبتلا به کرونا در قزوین بستری هستند که از این تعداد ۶۵ نفر در آی سی یو بستری شده‌اند. علی فخار

۲۳۵ فرد کرونایی در بیمارستان‌های قزوین بستری هستند

ایسنا/قزوین دبیر ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در استان قزوین وضیعت بستری به حالت ثابتی رسیده است و هر روز با کاهش میزان بستری روبرو هستیم، در حال حاضر ۲۳۵ فرد مبتلا به کرونا در قزوین بستری هستند که از این تعداد ۶۵ نفر در آی سی یو بستری شده‌اند.

علی فخار سلیمانی در ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که امروز ۱۲ تیر در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: بعد از چند هفته که شاهد افزایش شیوع کرونا بودیم، در حال حاضر باروند نزولی تعداد بستری و فوتی روبه‌رو هستیم، گاهی ما بستری ۱۶۰ نفر در روز را در استان تجربه کردیم اما هم اکنون این روند متوقف شده است.

وی افزود: اگر نگاهی به وضعیت نمودار کل استان‌ها داشته باشیم در حال حاضر شیوع کرونا در جنوب کشور افزایشی و در شمال و مرکز کشور ثابت است، در استان سیستان و بلوچستان نیز با شیوع نوع جدید کرونا با عنوان دلتا روبه‌رو هستیم.

دبیر ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: در استان قزوین وضیعت بستری به حالت ثابتی رسیده است و هر روز با کاهش میزان بستری روبه‌رو هستیم، در حال حاضر ۲۳۵ فرد مبتلا به کرونا در قزوین بستری هستند که از این تعداد ۶۵ نفر در آی سی یو بستری هستند و فردی در انتظار آی سی یو نداریم در حالی که در روزهای گذشته ۹ نفر در انتظار آی سی یو بودند، همچنین از این تعداد ۲۴ نفر حال وخیم دارند.

وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته یک فوتی داشتیم و تعداد بیماران سرپایی افزایش پیدا کرده است، در حال حاضر سه شهرستان البرز، تاکستان و قزوین در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های آبیک، بوئین زهرا  و آوج در وضعیت زرد هستند.

سلیمانی اظهار کرد: ۷۴ درصد واکسیناسیون نوبت اول  افراد ۷۰ ساله به بالا در استان قزوین انجام شده و نوبت دوم هم در حال انجام است، استان قزوین جزو کمترین ازدحام‌ها در واکسیناسیون است و روند واکسیناسیون با نظم خاصی انجام می‌شود به جز یک روز که دچار بحران شدیم و افرادی که نوبت واکسنشان نبود مراجعه کرده بودند در باقی موارد مشکلی وجود نداشت، وقفه‌ای بین دوز دوم واکسیناسیون اتفاق افتاد که طبق نتایج علمی این تأخیر تاثیر منفی ندارد.

وی یادآور شد: در حال حاضر افراد بالای ۸۰ سال بیشترین میزان فوتی در قزوین هستند البته در خصوص فوت بیمار کرونایی سنین کمتر از ۴۰ سال نیز داشتیم،‌ زنان‌خانه دار، کارمندان و کارگران بیشترین میزان ابتلا را دارند و میزان استفاده از ماسک در سطح استان قزوین ۷۶ درصد است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی قزوین، اظهار بیان کرد: در حال حاضر در شهرستان تاکستان سیر بیماری کاهش داشته،  شهرستان البرز از زرد به نارنجی تبدیل شده و شرایط بوئین زهرا و آبیک نیز با روند نزولی همراه بوده است.

کولر در فضای بسته باعث انتشار ویروس می‌شود

پیمان نامدار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز در این جلسه اظهار کرد: در حال حاضر یکی از معضلات استان‌های جنوب استفاده از دستگاه‌های سرمایشی در فضای سربسته است بنابراین توصیه می‌شود در فضای سربسته از کولر استفاده نکنند.

وی تاکید کرد: در وسایل حمل و نقل گاهی راننده‌ها با بستن شیشه خودرو از کولر استفاده می‌کنند در حالی که باد کولر باعث پخش شدن ویروس می‌شود و اگر فردی مبتلا به ویروس باشد به راحتی آن را منتقل می‌کند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح