کد خبر : 81646
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 نوامبر 2021 - 23:53
-

۴۰ درصد اقتصاد لرستان بر پایه کشاورزی است

۴۰ درصد اقتصاد لرستان بر پایه کشاورزی است

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۵۰۰ الی ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت استان به‌طور مستقیم و غیرمستقیم از بخش کشاورزی و دامپروری ارتزاق می‌کنند. اسفندیار حسنی مقدم در جلسه تحقق شعار سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها که امروز ۱۳ تیرماه برگزار شد، اظهار کرد: فرامین و صحبت‌های مقام معظم رهبری فصل الخطاب است. وی

۴۰ درصد اقتصاد لرستان بر پایه کشاورزی است

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۵۰۰ الی ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت استان به‌طور مستقیم و غیرمستقیم از بخش کشاورزی و دامپروری ارتزاق می‌کنند.

اسفندیار حسنی مقدم در جلسه تحقق شعار سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها که امروز ۱۳ تیرماه برگزار شد، اظهار کرد: فرامین و صحبت‌های مقام معظم رهبری فصل الخطاب است.

وی دو رکن اساسی مانع توسعه بخش کشاورزی استان را نبود منابع مالی و عدم تخصیص حقابه توسط وزارت نیرو اعلام کرد و افزود: برای پشتیبانی از تولید و رفع موانع نیاز به منابع مالی است و این منابع از طریق سرمایه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، اعتبارات دولتی و تسهیلات بانکی محقق می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: با تشکیل ستاد سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی در سازمان جهاد کشاورزی استان زمینه استفاده از سرمایه سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی فراهم شده و در این راستا پرورش گاو ٧٠٠٠رأسی و پرورش گوسفند داشتی طبقاتی در شهرستان دورود و پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان رومشکان انجام شده است و همچنین طبق بند «ذ» ماده ۳۳ بانک‌های غیرتخصصی موظفند ۱۵ درصد از منابع خود را به بخش کشاورزی اختصاص دهند، چنانچه ۵۰ درصد این امر محقق شود نزدیک به یک هزار میلیارد تومان پول به بخش کشاورزی استان تزریق می‌شود.

حسنی مقدم خاطرنشان کرد: مسئله مهم دیگری که در بحث توسعه استان بسیار حائز اهمیت بوده گرفتن حقابه است، لرستان هم از سیل و هم از خشکسالی آسیب‌دیده است چراکه آب‌های روان را مهار نکرده‌ایم، بنابراین گرفتن حقابه و تخصیص آب از وزارت نیرو باید اولویت استان باشد.

وی اضافه کرد: ۱۱ درصد آب کشور، ٤.٧ درصد زمین، حدود ٢.٢ درصد جمعیت و ١.٧ مساحت کشور به لرستان اختصاص دارد اما سهم استان از سدهای کشور نیم درصد است و این نیم درصد با ۱۱ درصد آب کشور همخوانی ندارد و چنانچه سهم استان در تخصیص حداقل یک و نیم میلیارد مترمکعب تخصیص آب و مطالبه به‌حق لرستان از وزارت نیرو محقق شود «خشکسالی» و «ترسالی» استان را تهدید نمی‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از تشکیل کارگروه جهادی برای پشتیبانی از تولید خبر داد و بیان کرد: در قالب این کارگروه استعداد هر منطقه در سطح استان شناسایی شده و در تمامی زیر بخش‌های کشاورزی طرح اجرا می‌شود.

حسنی مقدم ادامه داد: در راستای تحقق شعار سال استعدادیابی و امکان‌سنجی پرورش گیاهان دارویی از جمله گل محمدی، زرشک، موسیر و زعفران انجام می‌شود و الگوهای کشت شده در سطح استان نشان می‌دهد کشت گیاهان دارویی در زمین‌های کوچک معیشت خانواده‌ها را تأمین کرده است و باید روی این الگوها کار شود.

وی بر تعامل بین ادارات در دادن جواز تأسیس و بهره‌برداری به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به‌عنوان یک اولویت در سال تولید، مانع زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها تأکید کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: انجام کشاورزی حفاظتی، توسعه گلخانه‌ها، احداث سردخانه جهت ذخیره‌سازی میوه و گوشت، جلوگیری از زوال جنگل‌های زاگرس، تعیین تکلیف ۱۱ ایستگاه پمپاژ به بخش خصوصی در قالب ماده ۲۷، واگذاری مجتمع‌های شیلاتی به سرمایه‌گذاران، اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری، مکانیزه کردن کشاورزی، تأمین علوفه دامداران، روستاییان و عشایر و اصلاح نظام جامع دامپروری از جمله مواردی بود که در راستای پشتیبانی از تولید، رفع موانع واگذاری و احداث سریع‌تر آن‌ها مورد تأکید رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گرفت و به متولیان توصیه کرد سریع‌تر در جهت تحقق شعار سال گام بردارند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح