کد خبر : 70204
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 2 نوامبر 2021 - 1:26
-

۴۸۰ هزار همدانی بر سر سفره اصناف نان می‌خورند

۴۸۰ هزار همدانی بر سر سفره اصناف نان می‌خورند

ایسنا/همدان رئیس کمیسیون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران از فعالیت ۳ میلیون واحد صنفی در سطح کشور خبر داد. موسی رضا غفاریان در گفت‌و گو با ایسنا، اظهار کرد: این تعداد واحد صنفی به‌صورت میانگین برای شش نفر از جمعیت کشور اشتغال ایجاد کرده و با احتساب خانواده این تعداد از افراد در حال حاضر

۴۸۰ هزار همدانی بر سر سفره اصناف نان می‌خورند

ایسنا/همدان رئیس کمیسیون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران از فعالیت ۳ میلیون واحد صنفی در سطح کشور خبر داد.

موسی رضا غفاریان در گفت‌و گو با ایسنا، اظهار کرد: این تعداد واحد صنفی به‌صورت میانگین برای شش نفر از جمعیت کشور اشتغال ایجاد کرده و با احتساب خانواده این تعداد از افراد در حال حاضر به صورت میانگین ۲۴ میلیون نفر از خانواده اصناف بوده و منبع در آمد آنها از واحدهای صنفی سراسر کشور است.
وی همچنین با اشاره به ۶۰ هزار واحد صنفی فعال در سطح استان همدان  با اشتغال ۱۲۰ هزار نفر، گفت: با احتساب خانواده افراد فعال در عرصه اصناف استان همدان به‌صورت میانگین ۴۸۰ هزار نفر همدانی بر سر سفره اصناف نان می‌خورند.
رئیس اتاق اصناف اسدآباد تعداد واحدهای صنفی شهرستان اسدآباد را هم ۳۰۰۰ واحد در رسته‌های مختلف  در قالب ۱۶ اتحادیه  برشمرد و یاد آور شد: همواره این تعداد واحدهای صنفی سطح شهرستان اسدآباد با تعامل خوبی که با اتاق اصناف شهرستان دارند در بحث اعلامیه‌ها و بیانیه‌های اتاق اصناف پای کار هستند و در انتخابات ۱۴۰۰ با حضور حداکثری خود خوش درخشیدند که این حماسه حضور آنان قابل تقدیر است.
غفاریان در ادامه با اشاره به فعالیت‌های اتاق اصناف اسدآباد از یکم تیرماه سال ۹۹ تا یکم تیر ماه ۱۴۰۰، تصریح کرد: اتای اصناف شهرستان طی مدت فوق بیش از ۵۳۷۳ مورد بازرسی از سطح کلیه صنوف شهرستان انجام داده که به‌صورت میانگین هر واحد صنفی در طول سال دو بار مورد بازرسی قرار گرفته است.
وی همچنین تعداد  ۳۲۸ مورد  گزارشات و فرم جریمه شده از واحدهای صنفی ، ۴۹۹ مورد اخطار به واحدهای صنفی ،۱۲۳ مورد شکایات را از جمله اقدامات اتاق اصناف شهرستان طی مدت فوق  برشمرد و یاد آور شد: حدود ۸۰ درصد شکایات در اتاق اصناف شهرستان توسط کمیسیون پنج‌گانه بررسی و مرتفع شده و مابقی پرونده‌های شکایات برای رسیدگی  به تعزیرات و یا دستگاه قضا و  دادگستری ارجاع  شده‌اند.
تعداد ۱۹۵ مورد گشت مشترک با ادارات مختلف ،۱۸۶ مورد پلمب ،۱۸۳ مورد فک پلمب ،۶۶ مورد اخذ پروانه کسب جدید ،۶۴۰ مورد تمدید پروانه کسب ،۳۸ مورد تجدید پروانه کسب و ۲۱ مورد ابطال پروانه کسب  از دیگر مواردی بود که غفاریان به عنوان دیگر اهم اقدامات انجام شده اتاق اصناف شهرستان طی یکسال گذشته به آن اشاره کرد و افزود: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری (اصناف و بازاریان بازوان اصلی نظام جمهوری اسلامی هستند ) و در همین رابطه همواره در تمامی برهه‌ها و مقاطع کمک حال جامعه بوده‌اند و در یکسال‌و نیم گذشته در رابطه با کرونا با ستاد کرونا،دانشکده علوم پزشکی و اتاق اصناف ارتباط و تعامل خوبی در رعایت پروتکل‌های  بهداشتی و اجرای محددویت‌های کرونایی برای حفظ سلامت و امنیت کشور داشته‌اند که قابل تقدیر است.
غفاریان با تأکید بر اینکه اصناف و بازاریان با وجود متضرر شدن بسیار از کرونا به لحاظ تعطیلی‌های بسیار همواره به تصمیمات کرونا مقید بوده و هستند و دستورالعمل‌های بهداشتی کرونا را  با اولویت‌ها مو به مو رعایت و اجرا  می‌کنند، بیان کرد: همانگونه که مسئولین، ادارات، دولت از ما انتظار دارند اصناف هم از ادارات، دستگاه‌ها و دولت دارای مطالبات و خواسته‌هایی است  که انتظار داریم به این مطالبات توجه ویژه‌ای شود.
رئیس اتاق اصناف اسدآباد گفت: بی سامانی دستفروشان در سطح شهر اسدآباد بی‌نظمی بسیاری ایجاد کرده که همواره در ۱۸ جلسه مختلف ساماندهی آنان مصوب شده اما تاکنون این مصوبات اجرایی نشده که ساماندهی دستفروشان یکی از مهمترین خواسته‌های اصناف و بازاریان اسدآبادی از مسئولین امر است.
غفاریان ادامه داد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سطح شهر اسدآباد به‌صورت قارچ‌گونه و متعدد از هر گوشه شهر سر برآورده‌اند و به نحوی شهر اسدآباد از فروشگاه‌های زنجیره‌ای اشباع شده که این موضوع نیز باید توسط دستگاه‌های ذی‌ربط مورد بررسی قرار گیرد ضمن اینکه پروانه کسب فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشوری بوده و اگر این امر با اتاق اصناف بود بدون شک با صدور پروانه کسب با فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهرستان مخالفت می‌کردیم.
وی با بیان اینکه شهرستان تعدد این فروشگاه‌ها موحب تضرر واحدهای صنفی شهرستان شده است، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های ذی‌ربط شهرستان از جمله اماکن، فرمانداری، شورای ترافیک، شهرداری  قبل از آغاز به فعالیت این فروشگاه‌ها می‌توانستند با فعالیت آنان مخالفت کرده و اجازه فعالیت به فروشگاه‌های بیشتر در شهرستان را ندهند حال اینکه مالیات و عوارض این فروشگاه‌ها نیز به لحاظ داشتن پروانه کسب کشوری به شهرستان پرداخت نشده و این سودی برای شهر نداشته و تنها واحدهای صنفی شهر به دلیل نداشتن مشتری و کساد بودن بازار متضرر و حتی با تعطیلی روبه‌رو  می‌شوند.
غفاریان  همچنین گفت: با توجه به محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی بسیاری از مشاغل و واحدها در دوران محدودیت‌ها از اداره امور مالیاتی و شهرداری شهر درخواست داریم هر یک از واحدها با توجه به تعطیلی‌های پیش آمده برای آنان از شش ماه تا یکسال بر حسب تعطیلات از پرداخت مالیات و عوارض شهرداری معاف شوند ضمن اینکه اتاق اصناف شهرستان هم تا حدودی در بحث عوارض اتاق اصناف تخفیفات لازم را برای واحدهای صنفی اعمال کرده است.
وی با اشاره به عملکرد اتاق اصناف شهرستان اسدآباد در دوران کرونا طی یکسال گذشته ،ادامه داد: ۵۴۰۰ مورد همراه با عوامل اجرایی و زیر مجموعه ستاد کرونا از کل واحدهای صنفی سطح شهرستان بازرسی صورت گرفته است.
غفاریان از ۷۵ مورد پلمب واحد متخلف کرونایی در این شهرستان طی یکسال گذشته خبر داد و اظهار کرد: ۸۵ مورد گشت مشترک،۱۷ مورد شکایت در خصوص عدم رعایت موارد پروتکل‌های بهداشتی، اخطار کتبی پروتکل‌های بهداشتی در حوزه نانوایی‌ها و واحدهای صنفی حساس ،۱۴ مورد گزارشات، بازرسی از هر نانوایی از هر واحد صنفی سه بار از جمله اهم عملکرد کرونایی  اتاق اصناف شهرستان طی یکسال گذشته بوده که می‌توان به آن اشاره کرد.
رئیس اتاق اصناف اسدآباد از تخفیف ۳۰ درصدی تمدید و تجدید پروانه کسب در این شهرستان خبر داد و  اظهار کرد: به مناسبت روز اصناف اتاق اصناف شهرستان به مدت ۱۰ روز از یکم تیر ماه لغایت ۱۰ تیرماه تخفیف ۳۰ درصدی برای هرگونه تمدید و تجدید پروانه کسب واحدهای صنفی سطح شهرستان را اعمال می‌کند.
انتهای پیام
منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح