کد خبر : 164879
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 دسامبر 2021 - 17:06
-

۴۸ منطقه آسیب‌پذیر و حاشیه‌نشین در لرستان وجود دارد

۴۸ منطقه آسیب‌پذیر و حاشیه‌نشین در لرستان وجود دارد

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: ۴۸ منطقه آسیب‌پذیر و حاشیه‌نشین در استان وجود دارد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در دیدار با اصلانی معاون دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور که امروز پنجم اسفندماه در دفتر نماینده ولی‌فقیه در لرستان برگزار شد بابیان اینکه لرستان از دیر باز مهد برجستگان و فرهیختگان بوده است

۴۸ منطقه آسیب‌پذیر و حاشیه‌نشین در لرستان وجود دارد

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: ۴۸ منطقه آسیب‌پذیر و حاشیه‌نشین در استان وجود دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در دیدار با اصلانی معاون دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور که امروز پنجم اسفندماه در دفتر نماینده ولی‌فقیه در لرستان برگزار شد بابیان اینکه لرستان از دیر باز مهد برجستگان و فرهیختگان بوده است اظهار کرد: مردم استان در پیروزی انقلاب اسلامی از همان صبح دم پیروزی انقلاب اسلامی علاوه بر حفظ آرامش و امنیت خود در ایجاد آرامش در استان‌هایی که ضدانقلاب نفوذ کرده بود نقش مؤثری داشتند.

وی تصریح کرد: مردم استان در جنگ تحمیلی با داشتن یک‌میلیون جمعیت ۶ هزار و ۳۰۰ شهید در راستای تداوم انقلاب اسلامی تقدیم و وفاداری خودشان را به‌نظام جمهوری اسلامی ثابت کردند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه با توجه به اینکه استان همواره پادگان و لنگرگاهی برای نظام جمهوری اسلامی بوده نیازمند توجه بیشتری است عنوان کرد: خدمات نظام جمهوری اسلامی بسیار ارزنده و غیرقابل‌انکار است ولی متأسفانه بنابر دلایلی این استان از قافله عمران و آبادی عقب‌مانده و نرخ بالای بیکاری و تورم، عدم رونق مطلوب کسب‌وکار آثار زیان باری همچون افزایش معتادان و خریدوفروش مواد مخدر، آسیب‌های اجتماعی، طلاق و خریدوفروش سلاح در استان به‌جای گذاشته است.

شاهرخی بیان کرد: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید کلیه ظرفیت‌ها را به کار بگیریم زیرا استان لرستان دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی از جهت کشاورزی، دامداری، دامپروری، گیاهان دارویی و … است، همچنین در استان صنایع خوبی وجود دارد اما متأسفانه این صنایع تعطیل یا نیمه تعطیل رها شده‌اند.

وی اضافه کرد: سال گذشته لرستان در یک سال دو بار دچار سیل شد این در حالی است که استان ۲۸ دشت وسیع در کنار رودخانه‌ها دارد ولی افسوس از اینکه آب رودخانه‌ها را بر روی زمین‌های حاصلخیز پمپاژ کنند که سبب ایجاد اشتغال در استان می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان ادامه داد: صحبت از انتقال آب دریای خزر به فلان منطقه می‌شود ولی در استان لرستان زمین‌های زیر سدها شبکه آبیاری ندارند مجموعه این‌چنین مشکلاتی سبب بیکاری جوانان می‌شود وقتی جوانی مشغول کار باشد فرصتی برای دچار شدن آسیب‌های اجتماعی ندارد.

شاهرخی اظهار کرد: در لرستان ۴۸ منطقه آسیب‌پذیر و حاشیه‌نشین با جمعیتی حدود ۲۵۰ هزار نفر وجود دارد که متأسفانه محلی برای توزیع مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی است و طی بازدیدهای مکرر از این مناطق شاهد توزیع مواد مخدر به‌صورت علنی در این مناطق بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: در لرستان حدود هزار تا ۱۵۰۰ معتاد متجاهر وجود دارد این در حالی است که ظرفیت مراکز ماده ۱۶ استان حدود ۲۰۰ نفر است بر همین اساس جهت نگهداری معتادان با کمبود مراکز بازپروری مجاز روبه‌رو هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: عدم اشتغال معتادان بازپروری‌شده، کمبود مکان‌های ورزشی در مناطق آسیب‌پذیر استان از جمله مهمترین مشکلات مناطق حاشیه‌ای و آسیب‌پذیر استان است.

شاهرخی عنوان کرد: خوشبختانه در لرستان گروه‌های جهادی و جوانان انقلابی بسیار فعالی داریم و علی‌رغم اینکه بسیاری از آن‌ها از جهت اشتغال مشکل دارند و شغلی ندارند ولی به دلیل اینکه دلداده نظام و مقام معظم رهبری هستند در محرومیت‌زدایی و مقابله با کرونا همواره قبل از مسئولان در صحنه حضور پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی و جوانان انقلابی در کلیه زمینه‌هایی که ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام نیاز کند پای‌کار هستند بیان کرد: در راستای مبارزه با مواد مخدر در استان لرستان از نیروهای امنیتی، سپاه و نیروی انتظامی با جان و دل تلاش می‌کنند البته در این زمینه موانعی نیز سر راه دارند که اگر برطرف شود در پیشگیری از توزیع و تولید مواد مخدر اقدامات بسیار خوبی انجام می‌شود.

شاهرخی خاطرنشان کرد: احداث و تأسیس مکان‌هایی جهت نگهداری معتادان متجاهر، اتخاذ تدابیری در مناطق حاشیه‌نشین استان که مانع از توزیع مواد مخدر در این مناطق شود و همچنین اجرای برنامه‌های معرفتی، مذهبی و فرهنگی برای جوانان و نوجوانان در مناطق حاشیه‌نشین که در این زمینه طرح‌هایی از طرف روحانیون آماده شده از جمله مهمترین انتظارات ما از ستاد مبارزه با مواد مخدر استان است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح