کد خبر : 6312
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 10 آگوست 2021 - 14:14
-

۷۲ درصد ناوگان اتوبوسرانی فرسوده است/اعزام قطارهای مترو در شرایط کرونا ۲۸ درصد بیشتر شد

۷۲ درصد ناوگان اتوبوسرانی فرسوده است/اعزام قطارهای مترو در شرایط کرونا ۲۸ درصد بیشتر شد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه ۷۲ درصد ناوگان اتوبوسرانی فرسوده است، گفت: این اتوبوس‌ها فایده‌ای ندارد و فعالیت آنها برای راننده اقتصادی نیست و استفاده از آنها هم آلودگی هوا را به همراه دارد.  سیدمناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در سومین جلسه علنی

۷۲ درصد ناوگان اتوبوسرانی فرسوده است/اعزام قطارهای مترو در شرایط کرونا ۲۸ درصد بیشتر شد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه ۷۲ درصد ناوگان اتوبوسرانی فرسوده است، گفت: این اتوبوس‌ها فایده‌ای ندارد و فعالیت آنها برای راننده اقتصادی نیست و استفاده از آنها هم آلودگی هوا را به همراه دارد.

 سیدمناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در ارائه گزارش عملکرد حوزه حمل و نقل شهرداری تهران گفت: نواقصی در حوزه تجهیزات مترو داریم که تلاش کردیم تا اقدامات لازم برای تامین تجهیزات صورت گیرد.
وی در تشریح شرایط متروی تهران در شرایط کرونایی گفت: علیرغم شیوع کرونا و کمبود واگن‌های مترو از حداکثر ظرفیت قطارها استفاده شده و سرفاصله حرکت مترو کاهش یافته است.  سرفاصله حرکت مترو  برای دو میلیون مسافر در نظر گرفته شده بود و آن را کم نکردیم و حتی سرعت فاصله حرکت قطارها بیشتر شد.
به گفته وی، با وجود آنکه طی هفته گذشته آمار مسافران مترو حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار نفر در طول روز بود. سرفاصله حرکت قطارها در خط یک از ۵ دقیقه به ۳.۵ دقیقه، در خط ۲ از ۵ دقیقه به ۳ دقیقه، در خط ۳ از ۱۰ دقیقه به ۶ دقیقه،‌ در خط ۴ از ۵ دقیقه به سه و نیم دقیقه، در خط ۵ هم از ۵ دقیقه به سه و نیم دقیقه و خط ۶ از ۲۵ دقیقه به ۱۵ دقیقه رسیده است که البته ایده‌ال ما نیست.
وی ادامه داد: تعمیرات اساسی ۳۱ رام قطار در دستور کار قرار گرفت و اعزام قطارها در شرایط کرونا ۲۸ درصد بیشتر شد ولی در اتوبوسرانی شرایط متفاوت است چرا که در اتوبوسرانی عمر متوسط ناوگان ۱۳ سال است و باید هر ساله یکهزار دستگاه اتوبوس طی ۱۰ سال گذشته به ناوگان اتوبوسرانی اضافه می‌شد که یا دولت این اتوبوس‌ها را تخصیص نداده یا شهرداری بودجه نداشته است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در تشریح قیمت بلیت مترو و نحوه نرخ گذاری آن گفت: همه جای دنیا قیمت واقعی بلیت را می‌گیرند و یا یک سوم را شهروندان و یک سوم را دولت و یک سوم را شهرداری می‌پردازد که در کشور ما یک سوم دولت را  نتوانستیم اخذ کنیم. بعلاوه در سهم مردم نیز بخشی را دولت و بخشی را شهرداری باید پرداخت کند که دولت اقدامات لازم را انجام نداده و سهم واقعی یک سوم مردم هم پرداخت نشده است. ۷۲ درصد ناوگان اتوبوسرانی فرسوده است. این اتوبوس‌ها فایده‌ای ندارد و فعالیت آنها برای راننده اقتصادی نیست و استفاده از آنها هم آلودگی هوا را به همراه دارد.
منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح