کد خبر : 172434
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 دسامبر 2021 - 15:51
-

حقوقی: دلداری دادن من به برخواه سوء تفاهم بود/ به وزنه‌برداری ظلم شد

حقوقی: دلداری دادن من به برخواه سوء تفاهم بود/ به وزنه‌برداری ظلم شد

دارنده مدال برنز وزنه‌برداری قهرمانی جهان گفت: انرژی و اعتماد به نفس زیادی در مسابقه‌ام داشتم اما این‌طور نبود که بخواهم به سرمربی دلداری بدهم و این مساله سوء تفاهم بود. امیر حقوقی در گفت‌وگو با ایسنا درباره این که با اعتماد به نفس زیادی در رقابت دسته ۱۰۲ کیلوگرم مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان وزنه

حقوقی: دلداری دادن من به برخواه سوء تفاهم بود/ به وزنه‌برداری ظلم شد

دارنده مدال برنز وزنه‌برداری قهرمانی جهان گفت: انرژی و اعتماد به نفس زیادی در مسابقه‌ام داشتم اما این‌طور نبود که بخواهم به سرمربی دلداری بدهم و این مساله سوء تفاهم بود.

امیر حقوقی در گفت‌وگو با ایسنا درباره این که با اعتماد به نفس زیادی در رقابت دسته ۱۰۲ کیلوگرم مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان وزنه زد و به مدال رسید، بیان کرد:  چهار مرحله اردو را پشت سر گذاشتیم و من در این چهار مرحله تمرینات خوبی داشتم و می‌دانستم با توجه به وزنه‌هایی که در تمرین می‌زدم، شانس کسب مدال را دارم و برای کسب مدال در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کردم. از طرفی خانواده‌ام و مردم انرژی زیادی به من دادند و من واقعاً در روز مسابقه حس می‌کردم که دعای مردم پشت سر ماست تا در مسابقات قهرمانی جهان موفق شویم و این انرژی مثبت، اعتماد به نفس زیادی به من داد.

حقوقی در مورد این که  وقتی می‌خواست رقابت خود را در مسابقات شروع کند در صحبتی که با سرمربی تیم داشت به او گفت که نگران نباشد و این طور برداشت شد که دارد به سرمربی دلداری می‌دهد، تصریح کرد: من باید یه توضیحی در مورد این مساله بدهم چون سوءتفاهمی به وجود آمده است. آقای برخواه آخرین نکات را به من می‌گفت که چگونه کارم را شروع کنم و من در پاسخ به نکات فنی که او گفت عنوان کردم که نگران نباشد یعنی تمام این نکات را انجام خواهم داد و از پس این وزنه بر می‌آیم. این‌طور نبود که من بخواهم به سرمربی دلداری بدهم. اتفاقاً آقای برخواه در پشت صحنه اعتماد به نفس و انگیزه زیادی به من داد. هر چقدر در من اعتماد به‌نفس وجود داشت، ۱۰ برابر بیش‌تر در سرمربی وجود داشت و مطمئن بود که مدال می‌گیرم.

وزنه‌بردار دسته ۱۰۲ کیلوگرم ایران در مورد علت این که وزنه‌های ۱۷۵ در یک‌ضرب و ۲۱۸ در دوضرب را نتوانست مهار کند، تاکید کرد: واقعا به نظرم سبک بودند اما مسابقه است و کوچک‌ترین اشتباهی باعث از دست رفتن یک فرصت می‌شود. الان که فیلم مسابقات را نگاه می‌کنم ناراحت می‌شوم چرا نتوانستم این وزنه‌ها را بزنم. من در تمرینات تا ۲۲۰ کیلوگرم در دوضرب هم آمده بودم بنابراین این‌طور نبود که نتوانم از پس وزنه ۲۱۸ کیلوگرم بر بیایم اما اشتباه از خودم بود. البته توانستم در قهرمانی جهان نزدیک به وزنه‌هایی که در تمرینات زده بودم، کار کنم. مدالی که  گرفتم اولین مدال جهانی استان آذربایجان شرقی است و خیلی خوشحالم که توانستم برای استانم تاریخ‌سازی کنم. مسابقات جهانی دیگر تمام شده است و هدف بزرگتری دارم و می‌خواهم در مسابقات بعدی  بهتر از این رکورد بزنم و مدال خوشرنگی را برای ایران کسب کنم.

دارنده مدال برنز جهان در پاسخ به این پرسش که توانسته اتفاقات یک ماه آخر اردو را فراموش کند یا خیر؟ تصریح کرد: وقتی یک میخ را وارد دیوار می‌کنید حتی اگر آن میخ را دربیاورید باز جایش بر روی دیوار باقی می‌ماند. مسابقات جهانی و یک ماه آخر اردوی تیم ملی هم تمام شده‌اند اما آن‌قدر فشار روحی و روانی به ما وارد شد که هیچ موقع سختی‌های آن یک ماه و زجرهایی که کشیدیم فراموش نمی‌شود. ما انتظار زیادی نداشتیم که مثلاً  در خارج از کشور اردو داشته باشیم اما این انتظار را داشتیم که مسوولان به اردوی ما بیایند و ببینند که اصلاً  چه کار داری می‌کنیم،  واقعاً اذیت شدیم و از جیب هزینه کردیم. به همه ورزشکاران که زحمت می‌کشند باید رسیدگی شود اما چرا برای فوتبال یک بازی را می‌برد پول هست که پاداش بدهند اما به وزنه‌برداری که یکی از رشته‌های مدال‌آور در المپیک است توجهی نمی‌شود.

او ادامه داد: چرا ما باید علاوه بر تمرین کردن دغدغه مسائل دیگر را داشته باشیم و به فکر تهیه غذای خود باشیم و هماهنگ کنیم که یک روز من برای خرید موادغذایی بروم و  یک روز دیگر یکی دیگر از ملی پوشان؟ واقعاً حق وزنه‌برداری نبود که به این شکل به مسابقات جهانی برود و در یک ماه آخر اردو  به وزنه‌برداری ظلم شد. البته از آقای صالحی امیری تشکر می‌کنم که در روزهای آخر اردو به ما سر زد و حرف‌های ما را شنید و در اعزام تیم کمک کرد اما واقعاً ناراحتیم و این ناراحتی را هرگز فراموش نمی‌کنیم. امیدوارم یک ماه آخر اردوی ما هیچ موقع در وزنه‌برداری تکرار نشود و هیچ ورزشکاری چنین شرایطی را تجربه نکند.

حقوقی در مورد برنامه خود برای آینده گفت: رویداد مهمی را سال آینده داریم و زمان هم کم است و باید برای بازی‌های آسیایی آماده شوم. به دنبال این هستم که در بازی‌ها هم مدال بگیرم و همان‌طور که خداوند به من کمک کرد تا در مسابقات قهرمانی جهان موفق باشم می‌دانم که به مدال برسم.

وی در پایان گفت: از مربیانم سعید و نوید  جابری، کادرفنی تیم ملی و خانواده‌ام تشکر می‌کنم که برای من خیلی زحمت کشیدند. کادر فنی خیلی ما را حمایت کرد. هم‌چنین از هیات وزنه‌برداری شهر تبریز هم تشکر می‌کنم که قبل از آغاز اردوهای تیم ملی شرایطی را فراهم کرد تا بتوانم خیلی خوب آماده شوم. در نهایت از باشگاه مس سونگون ورزقان هم باید تشکر کنم که من را حمایت کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مجله سرگرمی و فناوری دیج مگ

قیمت یاب خریدینو

قیمت کامپیوتر گیمینگ

قیمت سیستم گیمینگ

لمینت متحرک دندان

قیمت فنس

قیمت خرید پترولیوم کک

عباس نادر روان شناس

پشتیسار

قیمت باطری ماشین

تدریس خصوصی زبان انگلیسی

وارد کننده صاعقه گیر الکترونیکی ساختمان

کلید حرارتی زیمنس (خرید از وارد کننده)

پکیج ویدئویی آموزشی قراردادهای EPC ( نشریه 5490

نمایندگی فروش تجهیزات آتش نشانی

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح