کد خبر : 209483
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 دسامبر 2023 - 15:48
-

خواص شگفت انگیز بادام برای بدن که هرگز نمیدانستید!

خواص شگفت انگیز بادام برای بدن که هرگز نمیدانستید!

بادام مانند گردو و پسته، از جمله آجیل‌هایی است که علاوه بر داشتن طعم بی نظیر آن، خواص بسیار زیادی برای سلامتی دارد. بادام در کنار مرکباتی مانند گردو و پسته و فندق، مهمان همیشگی سفره ی ایرانیان در مراسمات مختلفی مانند عید نوروز، شب یلدا  است. از این جهت خرید بادام در تمامی ایام سال به

بادام مانند گردو و پسته، از جمله آجیل‌هایی است که علاوه بر داشتن طعم بی نظیر آن، خواص بسیار زیادی برای سلامتی دارد. بادام در کنار مرکباتی مانند گردو و پسته و فندق، مهمان همیشگی سفره ی ایرانیان در مراسمات مختلفی مانند عید نوروز، شب یلدا  است. از این جهت خرید بادام در تمامی ایام سال به خصوص در روزهای پایانی سال از رونق بسیار زیادی دارد. بادام از میوه درخت بادام به‌دست می‌آید و دارای نام علمی Prunus dulcis است. درخت بادام از منطقه خاورمیانه، هند و شمال آفریقا بومی است و در کشورهای بی شماری در سراسر دنیا یافت میشود.

 بادام  طعم های مختلفی دارد که میتواند شیرین یا تلخ باشد. بابراین هر دو نوع طعم بادام در بازارها یافت می‌شود. این آجیل خوشمزه علاوه بر طعم دلپذیر و پرطرفدار آن ، دارای خصوصیات درمانی بسیار زیادی مانند افزایش سلامت قلب، کنترل قند خون، حفظ سلامت مغز و پوست، و کمک به کنترل وزن است.

خواص بادام برای سلامتی

مصرف بادام

مصرف بادام با معده خالی می‌تواند سرعت و میزان جذب مواد مغذی آن را افزایش دهد. یک روش دیگر استفاده از بادام، خلال کردن آن  برای افزودن طعم خوشمزه به غذاها به‌کار می‌رود.خیساندن بادام در آب در شب و مصرف آن در صبح روز بعد، روشی است که افراد برای استفاده از خواص غذایی بادام از آن استفاده میکنند. این روش یکی از روش هایی است باعث افزایش هضم و جذب مواد مغذی بادام در بدن میشود. بادام به دلیل خواص بی نظیر و طعم دلپذیر آن از بهترین گزینه‌ها برای تنوع در آشپزی و مصرف خوراکی محسوب می‌شود.

مواد مغذی و خواص بادام برای سلامتی

بادام به دلیل غنی بودن از مواد مغذی و ترکیبات مفید، یک منبع بسیار موثر و غنی تلقی می‌شود. بادام حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی متنوعی است که برای حفظ سلامتی بدن ضروری هستند. از جمله موارد غنی‌کننده بادام می‌توان به ویتامین E به عنوان آنتی‌اکسیدان، کلسیم، فسفر، آهن، منیزیم، پروتئین، فیبر، منگنز، ریبوفلاوین، فسفر، روی، سلنیوم، مس و نیاسین و چربی‌های سالم اشاره کرد.

این ترکیبات مغذی متنوع باعث می‌شوند که بادام به عنوان یک منبع غذایی کامل و مفید برای بدن شناخته شود. خواص درمانی بالا بادام مانند کاهش خطر بیماری‌های قلبی-عروقی، حفظ سلامت پوست، پشتیبانی از عملکرد مغز و کنترل وزن و طعم خوب آن باعث جایگاه ویژه‌ای در رژیم غذایی بسیاری از افراد شده است.

۱. تقویت سلامت مغز

بادام یک خشکبار غنی از مواد مغذی، از جمله ریبوفلاوین و ال‌کارنیتین است. این ترکیبات جزو ترکیبات موثری هستند که برای سلامت و عملکرد بهتر مغز حیاتی می باشند. مصرف بادام می‌تواند باعث افزایش هوش، حفظ عملکرد مغز و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مغزی شود. استفاده از بادام به عنوان یکی از غذاهای اصلی در رژیم غذایی کودکان نیز می‌تواند به تقویت و توسعه عصبی کودکان کمک کرده و در بهبود فعالیت‌های مغزی و حافظه آن‌ها موثر باشد.

۲. تنظیم سطح کلسترول

بادام به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم شناخته می‌شود و مصرف مداوم آن در کاهش کلسترول بد خون (LDL) و افزایش کلسترول خوب (HDL) بسیار موثر است. کلسترول بد برای عروق خونی آسیب زننده است در حالی که کلسترول خوب به پاکسازی کلسترول از عروق کمک می‌کند. مطالعات نشان داده‌اند که اسیدهای چرب نااشباع موجود در بادام در بهبود پروفایل کلسترول بدن تأثیرگذار هستند.

۳. بهبود سلامت استخوان

بادام منبع غنی از فسفر است که جزو مواد اساسی برای سلامت استخوان و دندان محسوب می‌شود. این ماده حیاتی در نگهداری استخوان‌ها و دندان‌ها نقش موثری داشته و در عملکرد عضلات، انتقال سلولی، و تولید انرژی تأثیرگذار است. بادام به دلیل داشتن فسفر در جلوگیری از بیماری‌های مرتبط با استخوان کمک کرده و سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها را تقویت میکند.

۴. جلوگیری از بیماری‌های قلبی

بادام، با ترکیبات غنی از چربی‌های غیراشباع، پروتئین و پتاسیم، یک منبع موثر برای حفظ سلامت قلب است. وجود ویتامین E به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش داده و از آسیب دیدن دیواره‌های رگ‌ها جلوگیری کند. منیزیم موجود در بادام نیز از ویتامین های مقوی است که در پیشگیری از حملات قلبی مؤثر است.ترکیبات مختلف بادام، به‌ویژه پروتئین‌های واکنشی C، در کاهش التهابات خطرناک عروقی مؤثر است.

۵. تقویت دستگاه ایمنی

بادام به عنوان یک منبع غنی از مواد قلیایی و ویتامین E شناخته می‌شود که تأثیرات بسیاری در حفظ سلامت بدن دارد. مصرف بادام، به دلیل حاوی بودن مقادیر زیادی مواد قلیایی در افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن و مقاومت در برابر بیماری‌ها مؤثر است. این رادیکال‌ها می‌توانند به سلول‌ها و بافت‌ها آسیب رسانده و در تشدید بیماری‌های مزمن نظیر بیماری‌های قلبی و سرطان نقش موثری داشته باشد.

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در بادام، به‌ویژه ویتامین E از جمله ترکیبات موثری هستند که در پیشگیری و کمک به درمان برخی از بیماری‌های قلبی و سایر بیماری‌ها نظیر سرطان موثر است.مصرف بادام و داشتن ترکیبات قلیایی و آنتی‌اکسیدان موجود در آن، در حفظ سلامتی بدن و پیشگیری از بیماری‌های قلبی و دیگر بیماری‌های مزمن موثر است.

خواص بادام برای مراقبت از پوست و زیبایی

۶. مراقبت از پوست

بادام به عنوان منبع غنی از ویتامین‌ها و مواد مغذی شناخته میشود که برای مراقبت و سلامت پوست موثر است. روغن بادام به دلیل خواص نرم‌کنندگی و مرطوب‌کنندگی آن، برای ماساژ نوزادان یک گزینه عالی محسوب میشود. این روغن گزینه‌ای طبیعی و ملایم برای حفظ نرمی و لطافت پوست نوزادان به شمار می آید. مصرف روغن بادام به نرمی و سلامت پوست کمک کرده و به عنوان منبع غنی از ویتامین‌ و مواد مغذی در حفظ سلامت و نرمی پوست تأثیرگذار است.

۷. کاهش التهاب

بادام به دلیل داشتن اسیدهای چرب ضروری مانند لینولئیک و لینولنیک اسید برای سلامتی بدن، یک منبع غذایی عالی محسوب میشود. این اسیدهای چرب مهم در بادام به کاهش التهابات در بدن کمک کرده و می‌توانند سطح کلسترول بد خون را کاهش داده و نقش مهمی در حفظ سلامت پوست و موها دارد.بادام به عنوان یک منبع غنی از اسیدهای چرب ضروری، نقش بسیار مفید و حیاتی در حفظ سلامت و بهبود عمومی بدن دارد.

۸. تنظیم فشار خون

بادام یک منبع پر پتاسیم است که در تنظیم فشار خون نقش دارد. این خشکبار علاوه بر پتاسیم دارای مواد مغذی بی شماری است که برای حفظ تعادل بدن ضروری است. این مواد از جمله مواد مغذی هستند که در عملکرد بهینه بدن نقش دارند. کمبود هر یک از این مواد مغذی می‌تواند بر سلامت عمومی بدن تأثیرگذار باشد. مصرف متعادل و مناسب از این مواد غذایی از جمله بادام می‌تواند به حفظ سلامت و تعادل داخلی بدن کمک کرده و از بروز مشکلات سلامتی در افراد جلوگیری نماید.

۹. افزایش تولید انرژی

بادام به دلیل داشتن ترکیباتی مانند منیزیم، مس و ریبوفلاوین، به تولید انرژی و افزایش سوخت و ساز بدن کمک می‌کند. این مواد مغذی جزو مواد مغذی و بسیار ارزشمند محسوب میشوند؛ منیزیم در فعالیت‌های سلولی و متابولیسم انرژی نقش داشته، مس به تولید انرژی و ساختار سلول‌ها و بافت‌های بدن کمک می‌کند و ریبوفلاوین (یکی از ویتامین‌های گروه B) در فرایندهای سوخت و ساز مواد غذایی به انرژی نقش موثری دارد.اگر فعالیت فیزیکی زیادی در روز دارید میتوانید با مصرف چند عدد از بادام، نیازهای انرژی بدن را تأمین کرده و آماده ی ورود به یک روز پر جنجال شوید!

۱۰. جلوگیری از سرطان

تحقیقات نشان داده است که بادام میتواند در پیشگیری از برخی از انواع سرطان مؤثر باشد. مصرف بادام به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم باعث افزایش سوخت و ساز بدن و بهبود عملکرد دستگاه گوارش میشود. این مورد به عنوان یک عامل پیشگیری کننده از سرطان روده بزرگ (کولون) محسوب میشود. مصرف بادام در کنار عوامل غذایی دیگر نقشی مهمی در بهبود سلامت دستگاه گوارش داشته و  به پیشگیری از برخی از بیماری‌های سرطانی کمک میکند.

۱۱. جلوگیری از دیابت

بادام دارای خواص بسیار زیادی است که در جلوگیری و پیشگیری افراد به بیماری دیابت موثر است. تحقیقات نشان داده که مصرف بادام به کاهش افزایش ناگهانی سطح گلوکز و انسولین پس از مصرف وعده‌های غذایی کمک میکند. براساس تحقیقات انجام شده مصرف بادام در کنترل سطح قند خون موثر است. این مورد از طریق کمک به تنظیم فرایند جذب گلوکز در بدن صورت میگیرد. این فرایند با افزایش فرایند جذب گلوکز در دستگاه گوارش از تغییرات ناگهانی و خطرناک در سطح قند خون جلوگیری میکند.

۱۲. مصرف بادام در زمان بارداری

بادام منبع مهمی از اسید فولیک است که در سلامت مادران باردار و جنین نقش بسیار حیاتی دارد. اسید فولیک یکی از ویتامین‌های گروه B، به خصوص در پیشگیری از نقص‌های هنگام تولد، مخصوصاً نقص لوله‌ی عصبی در نوزادان، بسیار اهمیت دارد.استفاده از اسید فولیک می‌تواند خطر ابتلا به نقص لوله‌ی عصبی را کاهش دهد.

این نقص به دلیل وضعیتی است که در آن لوله‌ی عصبی در جنین به‌طور کامل تشکیل نشده یا بسته نمی‌شود. برای پیشگیری از این مشکل، توصیه می‌شود که مادران قبل از بارداری و در طول دوران بارداری اسید فولیک مصرف کنند بادام یک منبع مفید از اسید فولیک است و مصرف آن می‌تواند به مادران کمک کند تا ویتامین مورد نیاز خود را به‌طور مناسب مصرف کرده کنند. مصرف بادام در حفظ سلامت مادران و جنین‌ها موثر و در پیشگیری از نقص‌های هنگام تولد موثر است.

۱۳. کاهش وزن

بادام از جمله مواد مغذی است که در کاهش وزن و رژیم‌های کم‌کالری مؤثر است. شیر بادام، اسیدهای چرب غیراشباع و فیبر موجود در آن  در کاهش اشتها و جلوگیری از پرخوری تأثیرگذار است. فیبر موجود در بادام می‌تواند احساس سیری را افزایش داده و از افزایش ناگهانی در خواسته‌های غذایی جلوگیری کند.

تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف منظم بادام باعث کنترل وزن در فراد شده و به شما کمک میکند تا به وزن ایده ال خود برسید.  فیبر موجود در بادام می‌تواند در بهبود عملکرد روده، کاهش وزن و حتی تسریع در فرآیند سم‌زدایی از بدن مؤثر باشد.

۱۴. جلوگیری از یبوست

بادام به عنوان یک منبع فیبر غذایی  در پیشگیری از یبوست مؤثر است. فیبر موجود در بادام باعث تسریغ فرایند گوارش شده و حرکات روده را افزایش میدهد. توصیه می‌شود که با مصرف بادام، مقدار زیادی آب نیز مصرف شود تا فرایند هضم و جذب بهتر مواد غذایی راحت تر انجام شود. مصرف معقول بادام به میزان ۴ یا ۵ عدد در روز می‌تواند به بهبود عملکرد روده و تنظیم حرکات روده کمک کند.

مقدار کالری موجود در بادام

بادام یک منبع غنی از انرژی و مواد مغذی است، اما نیازی نیست تمام مقدار یک فنجان بادام را در یکباره مصرف کنید. تنها ۲۵ درصد این مقدار، حدود ۲۳ عدد بادام، کافی است تا به تأمین انرژی لازم برای بدن کمک کند.بادام حاوی چربی‌های غیراشباع است که به سلامت قلب کمک کرده و به عنوان منبع غنی از مواد معدنی با ارزش محسوب میشود.استفاده از  فراورده ی بادام مانند روغن بادام یکی از محصولات پرطرفدار گیاهی محسوب میشود. استفاده از روغن بادام به عنوان راز زیبایی موهای زنان هندی ، نشان دهنده گوشه ای از تاثیرات بی شمار این گیاه دارویی پر طرفدار است.

خرید بادام از فروشگاه هایار طب

قیمت بادام

قیمت بادام درختی به صورت با پوست یا بدون پوست متفاوت است. از عوامل تاثیر گذار در تعیین قیمت بادام میتوان به تازگی محصول، اندازه مغز بادام، کیفیت آن، فصل برداشت ، طعم، نوسانات ارز و شرایط بازار اشاره کرد. جهت اطلاع از قیمت دقیق بادام درختی با پوست یا بدون پوست، کافی است که به سایت مرجع و تخصصی هایار طب در زمینه فروش و عرضه محصولات گیاهی، دمنوش و عرقیات مراجعه کرده و از قیمت بادام به صورت روزانه و در بسته بندی های مختلف مطلع شوید.

خرید عمده بادام

جهت خرید عمده بادام کافی است که وارد سایت هایار طب به نشانی https://hayar.ir ، به عنوان سایت مرجع و تخصصی در زمینه خرید و فروش انواع محصولات گیاهی، دمنوش، عرقیات و روغن های گیاهی شده و با ثبت سفارش از طریق تماس با شماره پشتیبانی، انواع بادام را از سراسر ایران به صورت عمده و با بهترین قیمت سفارش دهید.

در فروشگاه هایار طب امکان خرید محصولاتی مانند بادام، کنجد، مومیای کوهی، گزانگبین، اسانس نعناع، شوید کوهی، تره کوهی، چایی کوهی، روغن سیاه دانه، روغن بادام تلخ، رازیانه، اسطخودوس را با بهترین قیمت برای متقاضیان عزیز فراهم کرده است. جهت ثبت سفارش خرید بادام به صورت عمده با بهترین قیمت با شماره پشتیبانی هایار طب تماس بگیرید:

شماره تماس:۰۹۱۳۸۱۰۵۱۹۱

آدرس: اصفهان، چادگان، روستای علی عرب، خیابان نور، کوچه شیخ مفید، پلاک 66

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مجله سرگرمی و فناوری دیج مگ

قیمت یاب خریدینو

قیمت کامپیوتر گیمینگ

قیمت سیستم گیمینگ

لمینت متحرک دندان

قیمت فنس

قیمت خرید پترولیوم کک

عباس نادر روان شناس

پشتیسار

قیمت باطری ماشین

تدریس خصوصی زبان انگلیسی

وارد کننده صاعقه گیر الکترونیکی ساختمان

کلید حرارتی زیمنس (خرید از وارد کننده)

پکیج ویدئویی آموزشی قراردادهای EPC ( نشریه 5490

نمایندگی فروش تجهیزات آتش نشانی

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح