کد خبر : 209380
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 نوامبر 2023 - 16:48
-

رونمایی از کتاب مشارکت در ساخت ؛ بزرگترین مرجع ساخت و ساز کشور

رونمایی از کتاب مشارکت در ساخت ؛ بزرگترین مرجع ساخت و ساز کشور

در دهه‌های اخیر، حوزه ساخت و ساز به عنوان یکی از حوزه‌های بسیار حیاتی و پویا در توسعه شهرها و جوامع مورد توجه قرار گرفته است. مشارکت فعال سازندگان و انبوه‌سازان در این فرایند، نقش بسیار حیاتی در شکل‌گیری و توسعه شهرها و ساختارهای عظیم شهری ایفا می‌کند. به منظور تبادل ایده‌ها، تجارب، و آخرین

در دهه‌های اخیر، حوزه ساخت و ساز به عنوان یکی از حوزه‌های بسیار حیاتی و پویا در توسعه شهرها و جوامع مورد توجه قرار گرفته است. مشارکت فعال سازندگان و انبوه‌سازان در این فرایند، نقش بسیار حیاتی در شکل‌گیری و توسعه شهرها و ساختارهای عظیم شهری ایفا می‌کند. به منظور تبادل ایده‌ها، تجارب، و آخرین دستاوردها در این زمینه، همایشی با عنوان ” کاردبرد مقررات ملی در صنعت ساختمان و مشارکت در ساخت ” در 27 آبان 1402 در هتل استقلال تهران برگزار گردیده است.

دکتر بهنام سیفی، مهندس بابک بهمنی و مهندس داود کامرانی به عنوان بهترین سازنده تهران ، با تجربیات گسترده در زمینه ساخت و ساز، تصمیم گرفته اند تا با برگزاری این همایش، فرصتی برای تبادل اطلاعات، بحث و گفتگو بین اعضای فعّال در این حوزه فراهم کنند. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این همایش، رونمایی از کتاب مشارکت در ساخت است. این کتاب به عنوان یک منبع ارزشمند و کامل، مفاهیم و مسائل مرتبط با مشارکت در ساخت را دربر می‌گیرد و از جمله نقاط تمرکز سخنرانی‌های این همایش محسوب می‌شود.

مهندس داود کامرانی متخصص در قرارداد مشارکت در ساخت

در این سمینار، موضوع اصلی سخنرانی‌ها به بررسی قرارداد مشارکت در ساخت و همچنین ضوابط ساخت و ساز شهری اختصاص داشت. مهندس کامرانی در سخنرانی خود با ارائه نظریه‌ها، تجارب عملی، و راهکارهای جاری واقعی در این زمینه، به شرکت‌کنندگان این امکان را داد تا از دیدگاه‌های مختلف به تحلیل این مفهوم پرداخته و به افزایش سطح دانش و درک در این حوزه کمک شایانی نمایند. امیدواریم که این همایش، با بازخوردهای فوق‌العاده شرکت‌کنندگان، گامی موثر به سوی توسعه و پیشرفت حوزه مشارکت در ساخت و ساز بردارد. آغاز سخنرانی مهندس داود کامرانی در ابتدای این همایش، لحظه‌ای مملو از انگیزه و الهام آور برای شرکت‌کنندگان به حساب می‌آید. او با گام اول این رویداد، موضوعی اساسی و پویا را با ارائه نکات مهم در زمینه ” مشارکت در ساخت ” به بحث گذاشت.

“سلام و خوش آمدگویی به همگی، افتخار دارم که در این مجمع بزرگ از سازندگان و انبوه‌سازان تهران، شما عزیزان را در کنار خود می‌بینم. اینجا جایی است که علاقه‌مندان به صنعت ساخت و ساز، ایده‌ها و تجارب خود را به اشتراک می‌گذارند و ما همگی با هم به سوی پیشرفت حوزه مشارکت در ساخت حرکت خواهیم کرد.”

مهندس کامرانی با باز کردن فصل جدیدی در دنیای مشارکت در ساخت، اهمیت این مفهوم را تشریح می‌دهد: ” مشارکت در ساخت نه تنها یک الگوی کسب و کار است، بلکه یک فرهنگ و نگرش به کار ساخت و ساز، جامعه ما را به سوی پروژه‌ها و شهرهایی مستدام و پویا هدایت می‌کند.”

مشارکت در ساخت

سخنرانی او پر از انرژی و ایده‌های نوآورانه است: “در دنیای امروز، مشارکت نه تنها یک فرصت بلکه یک ضرورت است. افراد، سازمان‌ها و شهرها که با این الگو همراه شوند، توانمندی خود را در مسیر تحول بهتر ارتقاء می‌دهند.”

مهندس کامرانی با ترکیب مفاهیم نظری و تجربیات عملی خود، درخشانی مسیر مشارکت در ساخت را ترسیم می‌کند: “از طریق این راه، ما می‌توانیم با هوشمندی، نوآوری، و تعامل موثر، پروژه‌هایی را شکل دهیم که نه تنها به نیازهای فعلی جامعه پاسخ دهند بلکه به توسعه و پیشرفت آن نیز کمک کنند.”

سخنرانی او با وعده به تعهد شرکت‌کنندگان ختم می‌شود: “با همکاری و مشارکت همگانی، ما می‌توانیم به یک آینده بهتر و سازنده‌تر برای شهرها و زندگی‌هایمان برسیم. به امید یک همایش پر انرژی و پرثمر، بیایید با هم به ساختن آینده بپردازیم.”

در یک لحظه الهام‌بخش، مهندس داود کامرانی با گشودن صفحاتی از کتاب خود به نام ” فرشته و شیطان در مشارکت در ساخت “، به حاضران این همایش نگاهی عمیق‌تر به موضوعات مرتبط با ساخت و ساز ارائه داد. با آرمان‌ها و ارزش‌های جدیدی که در این کتاب به چشم می‌خورد، او این اثر را به عنوان یک منبع منحصر به فرد و ضروری برای فهم بهتر مفهوم مشارکت در ساخت معرفی کرد.

مهندس کامرانی به همراه دکتر بهنام سیفی با رونمایی از کتاب اشاره کردند “در این کتاب، تلاش کردیم که نه تنها نظریه‌ها و مبانی علمی مشارکت در ساخت را شرح دهیم، بلکه با ارائه مطالب کاربردی و تجارب واقعی، به خوانندگان این امکان را بدهیم تا این اصول را در عمل به کار بگیرند.” دکتر سیفی با اشتیاق به توضیح موارد کتاب ادامه داد: “مفاهیمی که در کتاب مشارکت در ساخت پوشش داده شده، از طرح و اجرای پروژه‌های مشترک گرفته تا نحوه ایجاد تعهد مستدام در تیم‌های ساخت، همگی در راستای این هدف  بوده که یک راهنمای جامع برای همه افراد مشارکت‌کننده در فرآیند ساخت گرد هم آوریم.” مهندس کامرانی به توجه به جزئیات دقیق در کتاب اشاره کرد: “در این صفحات، بهترین ابزارها، تاکتیک‌ها، و استراتژی‌ها برای مشارکت موفق در هر مرحله از یک پروژه ساختمانی را کاویده و بررسی می‌کنیم.” لازم به ذکر است که این کتاب اولین کتاب مشارکت در ساخت در حوزه صنعت ساختمان می باشد.

کتاب مشارکت در ساخت نتیجه یک همکاری موفق میان مهندس داود کامرانی، دکتر بهنام سیفی، مهندس علی کامرانی، مهندس مهناز محمدی می باشد. این همکاری نشان از تلاش مشترک مهندسین باتجربه در ارائه یک منبع جامع و کاربردی در زمینه مشارکت در ساخت دارد.

“ما این کتاب را به عنوان نتیجه‌ای از تجربیات ما در حوزه ساخت و ساز ایجاد کردیم،” مهندس کامرانی با افتخار اعلام کرد. “تصمیم به اشتراک گذاری این تجربیات با دیگران گرفتیم تا افراد مختلف، از مدیران ساخت تا مهندسان جوان، از این دانش بهره‌مند شوند.”

دکتر بهنام سیفی نوفرست نیز به اهمیت این همکاری اشاره کرد: “در این کتاب، تلاش کردیم تا به دیدگاه‌ها و نگرش‌های متنوعی درباره مشارکت در ساخت فراهم آوریم. اینجا جایی است که تجربیات ما از جلسات کارگاه، پروژه‌ها، و چالش‌های مشترک در حوزه ساخت به اشتراک گذاشته می‌شود.”

ترسیم راه مهندسین جوان با دکتر بهنام سیفی نوفرست

کتاب مشارکت در ساخت

دکتر بهنام سیفی نوفرست، در بخشی از سخنرانی خود در این همایش، به موضوع شروع کار مهندسین جوان پرداخت و نقشه راهی را برای آن‌ها ترسیم کرد. او از تجربیات خود به عنوان یک متخصص در منطقه 7 تهران صحبت کرد و نکات مهمی را برای مهندسین جوان تازه‌کار در این زمینه مطرح نمود. همچنین  به بررسی چالش‌ها و امکانات صنعت ساخت و ساز در منطقه 7 تهران پرداخت. او درباره بافت فرسوده این منطقه و چالش‌های بزرگی که این بافت با آن مواجه است، به تفصیل صحبت کرد.

دکتر سیفی به جوانب مختلف شروع کار در صنعت ساخت و ساز پرداخت و تأکید کرد که در این مسیر، آموختن از تجارب متخصصان سابق و گسترش دانش فنی و مهارت‌های عملی از اهمیت بالایی برخوردار است. وی همچنین در رابطه با شروع کار خود در منطقه 7 تهران سخن گفت. این سخنرانی، یک فرصت منحصر به فرد برای مهندسین جوان به شناخت نکات اساسی در آغاز کار خود در عرصه ساخت و ساز ارائه داد و همچنین به آن‌ها یک چشم‌انداز از مسیر حرفه‌ای در این صنعت ارائه نمود.

دکتر سیفی با توجه به تجربیات خود در منطقه 7 تهران، به بررسی مسائل مرتبط با بافت فرسوده این منطقه پرداخت و نکات مهمی را برای مهندسین جوان مطرح نمود. او به اهمیت آگاهی از چالش‌ها و فرصت‌های فراهم شده در این منطقه اشاره کرد و بر اهمیت تدابیر و راهکارهای نوین در حل مشکلات بافت فرسوده تأکید داشت.

این سخنرانی، درک عمیقی از مسائل موجود در صنعت ساخت و ساز در منطقه 7 تهران ارائه داد و به مهندسین جوان فرصتی فراهم کرد تا با مسائل و چالش‌های این منطقه آشنا شوند و در جهت بهبود و بهینه‌سازی فعالیت‌های ساختمانی مشارکت نمایند. این تبادل نظرها و آموخته‌ها به عنوان یک راهنمای مهم برای مهندسان جدید وارد این حوزه، ارزشمند واقع شد.

آموزش مقررات ملی با مهندس بابک بهمنی

در جریان همایش “مشارکت در ساخت”، مهندس بابک بهمنی به عنوان یک متخصص برجسته در حوزه صنعت ساختمان، به معرفی و توضیحات بیشتر درباره مقررات ملی در این صنعت پرداخت. وی با گردآوری تجربیات فراوان خود، به تحلیل اجزای مهم استانداردها و دستورالعمل‌های ملی در زمینه ساخت و ساز پرداخت و جوانب مختلف مرتبط با این مقررات را به چشم انداز حاضران مطرح کرد.

مهندس بهمنی در آموزش‌ها و نکات فنی ارائه شده در این همایش به بررسی چگونگی اجرای مقررات ملی پرداخت و به شرکت‌کنندگان راهنمایی نمود تا در پروژه‌های خود، از تطابق با استانداردها و مقررات ملی بهره‌مند شوند. این تبیینات، به شرکت‌کنندگان این اجتماع علمی فراگیر، امکان افزایش تفهم و شفافیت در مسائل مرتبط با مقررات ملی را فراهم ساخت.

با استفاده از تجربیات خود، مهندس بهمنی به دستاوردها و چالش‌هایی که در پیاده‌سازی مقررات ملی در صنعت ساختمان وجود دارد، پرداخت و این تبادل نظرها به تقویت آگاهی علمی حاضران از موازین اجرایی در این حوزه کمک نمود. این ارائه‌ها به ویژه برای افرادی که در حوزه طراحی، اجرا و نظارت در صنعت ساختمان فعالیت می‌کنند، اطلاعات ارزشمندی فراهم کرد و در بهبود فرآیندها و کیفیت پروژه‌ها نقش مؤثری ایفا کرد. حضور این متخصص در همایش، به توسیع دیدگاه و به‌روزرسانی اطلاعات شرکت‌کنندگان در زمینه مقررات ملی صنعت ساختمان کمک بزرگی کرد.

قرارداد مشارکت در ساخت

مهندس داود کامرانی از اهمیت قرارداد مشارکت در ساخت سخن گفت

بعد از اتمام سخنرانی های مهندس داود کامرانی یک مصاحبه کوتاه با ایشان در رابطه با مشارکت در ساخت و اهمیت قرارداد مشارکت صورت گرفت.

– سلام، مهندس کامرانی. ابتدا از شما خوش آمدگویی می‌کنیم. می‌خواهیم در مورد همایش “مشارکت در ساخت” بیشتر بدانیم. چه ایده‌ها و اهدافی در ذهن شما برای برگزاری این همایش وجود داشت؟

مهندس داود کامرانی: سلام، خیلی خوش آمدید. هدف اصلی این همایش، ایجاد فرصتی برای افراد مختلفی از جمله مهندسان، سازندگان، و مدیران ساخت تا تجارب، دیدگاه‌ها، و دانش خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و به سوی توسعه “مشارکت در ساخت” حرکت کنند.

– بسیار عالی.  از کجا به این ایده برای برگزاری همایش الهام گرفتید؟

مهندس داود کامرانی: الهام گرفتن از نیازهای روزافزون صنعت ساخت و ساز و دغدغه‌های افراد فعال در این زمینه، ما را به این ایده هدایت کرد. خودمان هم به عنوان سازندگان در زمینه ساخت فعالیت داشتیم و احساس می‌کردیم که یک فضایی نیاز است که افراد مختلف بتوانند تجربیات خود را به اشتراک بگذارند و به تبادل ایده‌ها و نظرات بپردازند.

– در طول همایش، آیا موارد خاصی برنامه‌ریزی شده‌اند که به ترکیب و تنوع موضوعات کمک کنند؟

مهندس کامرانی: بله، در واقع همین تنوع و ترکیب موضوعات یکی از مهمترین نکات برنامه‌ریزی برای ما بود. ما سعی کردیم که سخنرانی‌ها از زوایای مختلفی در مورد مشارکت در ساخت ارائه شوند؛ از جمله موضوعاتی مانند قرارداد مشارکت در ساخت، استراتژی‌های ساخت، و مسائل حقوقی مرتبط.

– مهندس کامرانی، می‌توانید کمی درباره اهمیت و نقش قراردادهای مشارکت در ساخت در پروژه‌های ساختمانی صحبت کنید؟

مهندس کامرانی: قرارداد های مشارکت در ساخت در واقع نقش بسیار اساسی و حیاتی در پروژه‌های ساختمانی ایفا می‌کنند. این قراردادها، مباحثی از قبیل تعهدات طرفین، تقسیم مسئولیت‌ها، و شرایط مالی را به دقت تعیین می‌کنند. این امور بسیار حائز اهمیت است، زیرا هر گونه ابهام یا ناپایداری در قرارداد می‌تواند به تاخیر در پروژه، اختلافات حقوقی، و حتی خسارت‌های مالی منجر شود.

– آیا در ” کتاب مشارکت در ساخت ” که شما به همکاری با دکتر بهنام سیفی تألیف کرده‌اید، به مسائل حقوقی مرتبط با مشارکت در ساخت پرداخته‌اید؟

مهندس کامرانی: بله، البته کتاب به صورت جامع به موضوع مشارکت در ساخت پرداخته و در بخش‌های مختلف به جوانب حقوقی نیز اشاره شده است. همکاری با دکتر بهنام سیفی، یک تجربه مثمرنتیجه بوده است و امیدوارم که این کتاب بتواند به مخاطبان علاقمند به حوزه ساخت و ساز، در درک بهتری از این مسائل کمک کند.

-مهندس کامرانی لطفا توضیحاتی هم در رابطه با خدمات مجموعه کامرانی بفرمایید تا مخاطبین ما بدانند که از شما در چه زمینه هایی میتوانند کمک بگیرند؟

مهندس کامرانی: ما در سعی کردیم در مجموعه عمرانی کامرانی بخش های مختلفی برای همکاری داشته باشیم. عزیزان میتوانند برای حل مسائل مشکلی خود مانند کمیسیون ماده 5 و ماده 100 ، طرح توجهی، تغییر پهنه کاربری و اضافه طبقه به مراجعه کنند. اما یکی از جدیدترین خدمات ما ساخت کانون مشارکت در ساخت هست که در این کانون به صورت تخصصی برای سازندگان مشاوره خواهیم داشت همچنین مشاوره حقوقی و آموزش تخصصی صورت میپذیرد. برای اطلاعات بیشتر به وبسایت ما به نشانی ( davoodkamrani.com ) مراجعه نمایید.

– سپاس از وقت گرانبهای شما

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مجله سرگرمی و فناوری دیج مگ

قیمت یاب خریدینو

قیمت کامپیوتر گیمینگ

قیمت سیستم گیمینگ

لمینت متحرک دندان

قیمت فنس

قیمت خرید پترولیوم کک

عباس نادر روان شناس

پشتیسار

قیمت باطری ماشین

تدریس خصوصی زبان انگلیسی

وارد کننده صاعقه گیر الکترونیکی ساختمان

کلید حرارتی زیمنس (خرید از وارد کننده)

پکیج ویدئویی آموزشی قراردادهای EPC ( نشریه 5490

نمایندگی فروش تجهیزات آتش نشانی

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح