کد خبر : 209948
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 آوریل 2024 - 21:13
-

سریع‌ترین دستگاه برای چاپ و بسته ‌بندی جعبه کدام است؟

سریع‌ترین دستگاه برای چاپ و بسته ‌بندی جعبه کدام است؟

صنعت چاپ و بسته ‌بندی جعبه برای انتقال و چاپ طرح مورد نظر روی انواع جعبه‌ها نیازمند ماشین آلات و دستگاه‌هایی است. دستگاه‌های چاپ جزو تجهیزات اولیه و ضروری هر کارگاه یا کارخانه کارتن سازی هستند. شرکت چاپ و بسته ‌بندی کیان مهر یکی از مجموعه‌های فعال در این زمینه است و با استفاده از

صنعت چاپ و بسته ‌بندی جعبه برای انتقال و چاپ طرح مورد نظر روی انواع جعبه‌ها نیازمند ماشین آلات و دستگاه‌هایی است. دستگاه‌های چاپ جزو تجهیزات اولیه و ضروری هر کارگاه یا کارخانه کارتن سازی هستند. شرکت چاپ و بسته ‌بندی کیان مهر یکی از مجموعه‌های فعال در این زمینه است و با استفاده از انواع دستگاه‌های چاپ هرگونه طرح و نقشی را روی جعبه‌ها چاپ می‌کند. همانطور که می‌دانید عملیات چاپ به روش‌های مختلفی انجام می‌شود و تجهیزات مورد نیاز برای هرکدام نیز متفاوت است. هریک از دستگاه‌های چاپ و بسته ‌بندی جعبه دارویی با کیفیت و سرعت متفاوتی این کار را انجام می‌دهند. در این مطلب قصد داریم انواع دستگاه‌های چاپ را معرفی کرده و بررسی کنیم سرعت کدام یک از آن‌ها بیشتر است.

Medicine Box Design - 120+ Inspirational Box Design Ideas

انواع دستگاه چاپ و بسته ‌بندی جعبه

این تجهیزات انواع مختلفی دارند و تصاویر و نوشته‌ها را به طریق مختلفی روی جعبه‌ها چاپ می‌کنند. کیفیت نهایی طرح چاپ شده نیز به نوع دستگاه ربط دارد. دستگاه‌های چاپ به صورت تک رنگ، دو رنگ، سه رنگ، چهار رنگ و ترکیبی وجود دارند. رایج‌ترین تجهیزاتی که در چاپ جعبه دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از :

  • دستگاه چاپ افست

این ماشین چاپ که با اصطلاح GTO (Grosser Tiegel Offset) نیز شناخته می‌شود یکی از پرکاربردترین دستگاه‌های چاپ است. این دستگاه خود در انواع ورقی و وب (به صورت رول) وجود دارد. در دستگاه افست ورقی از صفحات برش خورده استفاده می‌شود و برای چاپ روی جعبه، کاغذهای گراماژ بالا، فلز و پلاستیک مناسب است. دستگاه چاپ افست وب دارای سیلندرهای سه گانه بوده و برای چاپ مجلات و کتاب‌ها با حجم بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه نسبت به نوع ورقی از سرعت بالاتری برخوردار است.

دستگاه چاپ افست قابلیت چاپ در اندازه‌های 25*35 ، 30*45 ، 35*50 و سایزهای دیگر را دارد. این دستگاه با استفاده از سیلندر بلنکت عملیات چاپ را انجام می‌دهد و طرح نهایی را با کمک غلتک‌ها به سطح مورد نظر منتقل می‌کند. چاپ با این دستگاه کیفیت بالایی دارد و به دلیل سریع بودن فرآیند برای تیراژهای بالا مناسب است.

  • دستگاه چاپ speedmaster CD 102 

این دستگاه نوعی از دستگاه‌های چاپ افست است که با نام 5/4 ورقی نیز شناخته می‌شود. دستگاه چاپ speedmaster 102 مانند دستگاه GTO ساخت شرکت آلمانی Heidelberg است و در مجموعه کیان مهر از هردوی این تجهیزات برای چاپ و بسته ‌بندی جعبه استفاده می‌شود. این دستگاه یکی از پیشرفته‌ترین تجهیزات صنعت چاپ است و تصویر چاپ شده توسط آن کیفیت بالایی دارد. این دستگاه مجهز به مرکز کنترل عملیات و پیش تنظیمات، واحدهای تغذیه و تحویل تمام اتوماتیک است. از این رو افرادی که قصد دارند به بالاترین سطح کیفیت عملیات چاپ دست یابند معمولا از این دستگاه استفاده می‌کنند. کنترل مرکزی این دستگاه مجهز به سیستم کنترل پیشرفته و مانیتور لمسی است. هنگام کار با دستگاه چاپ speedmaster امکان سفارشی سازی عملیات چاپ نسبت به خواست مشتری وجود دارد. 

  • دستگاه چاپ فلکسو

یکی از دستگاه‌های کاربردی و مورد استفاده در چاپ و بسته ‌بندی جعبه دستگاه چاپ فلکسو است. این دستگاه عملیات چاپ برجسته را به صورت درون خطی انجام می‌دهد. از این دستگاه علاوه بر چاپ در بسته‌بندی کارتن‌ها و جعبه‌ها بسیار استفاده می‌شود. چرا که قابلیت برش و تاکردن را دارد و تمام این کارها توسط خود چاپگر انجام می‌شود. سرعت این دستگاه در چاپ بالا است و چاپ را در سطوح وسیعی انجام می‌دهد. چاپ در این دستگاه‌ها برعهده کلیشه‌های برجسته است. جوهر توسط غلتک‌‌ها به کلیشه و سپس روی سطح قابل چاپ منتقل می‌شود. 

 

  • دستگاه چاپ سیلک اسکرین

چاپ سیلک یکی از روش‌های قدیمی برای چاپ است اما به سبب مزایایی که دارد هنوز هم از آن استفاده می‌شود. در چاپ اسکرین رنگ‌ها از شابلون عبور کرده و روی سطح مورد نظر چاپ می‌شوند. دستگاه چاپ سیلک اسکرین عملیات چاپ را با سرعت بالایی انجام می‌دهد و امکان چاپ روی سطوح با هر ابعادی با استفاده از این دستگاه امکان‌پذیر است. در این دستگاه امکان استفاده از انواع رنگ‌ها وجود دارد و می‌توان انواع طرح‌ها با ترکیب رنگی دلخوا را روی سطح مورد نظر چاپ کرد. در دستگاه چاپ اسکرین یک صفحه مشبک توری وجود دارد که تنها سطح مورد چاپ را پوشش داده و جوهر را به آن منتقل می‌کند. از این دستگاه برای چاپ و بسته بندی جعبه، چاپ روی تابلو، پارچه و نایلون استفاده می‌شود.

چاپ افست یا چاپ دیجیتال ؟ | صبح آگهی | انوع روش های چاپ

  • دستگاه چاپ دیجیتال

در سال‌های اخیر این دستگاه جایگاه ویژه‌ای در صنعت چاپ پیدا کرده و جزو پرکاربردترین تجهیزات مورد استفاده در این حوزه است. در روش چاپ دیجیتال اطلاعات مورد نیاز از طریق رایانه به چاپگر منتقل شده و چاپ به روش لیزری و یا جوهرافشان انجام می‌شود. دستگاه چاپ دیجیتال بخاطر ویژگی‌هایی که دارد از سایر دستگاه‌ها پیشی گرفته و کار چاپ را آسان‌تر کرده است. با اینکه چاپ دیجیتال هزینه بیشتری نسبت به سایر روش‌ها دارد اما کیفیت متن و تصویر چاپ شده در آن بسیار بالا است. همچنین این امکان را به کاربر می‌دهد که چند نمونه را چاپ و بررسی کرده و درصورت نیاز اطلاعات اولیه را در رایانه تغییر دهد. این روش برای چاپ تیراژهای بالا و پایین مناسب است. سرعت چاپ با دستگاه چاپ دیجیتال قابل مقایسه با سایر روش‌ها نیست و خیلی سریع‌تر از آن‌ها عملیات چاپ را انجام می‌دهد. ابعاد چاپ با این دستگاه سطوح بزرگ، عریض و متوسط را شامل می‌شود و معمولا جعبه‌ها در گروه سایز متوسط قرار دارند. چنانچه کیفیت و وضوح طرح چاپ شده بر روی جعبه یا سایر سطوح از اهمیت بالایی برخوردار است پیشنهاد می‌شود از دستگاه‌های چاپ دیجیتال برای این کار استفاده کنید.

نتیجه گیری

در این مطلب با انواع دستگاه‌های چاپ و ویژگی‌های هرکدام آشنا شدیم. اگر بخواهیم آن‌ها را از نظر سرعت انجام کار با یکدیگر مقایسه کنیم دستگاه چاپ دیجیتال اولین رتبه را در سرعت چاپ به خود اختصاص خواهد داد. هرچند که دستگاه‌های چاپ افست و سیلک اسکرین هم از سرعت چاپ مناسبی برخوردار هستند اما در مقایسه با دستگاه دیجیتال کمی آرام‌تر کار می‌کنند. مجموعه چاپ و بسته ‌بندی کیان مهر مجهز به دستگاه‌های چاپ پیشرفته است و عمیات چاپ را با کیفیت بالایی و در کوتاه‌ترین زمان انجام می‌دهد. شما می‌توانید چاپ و بسته ‌بندی جعبه و موارد دیگر را با خیالی آسوده به این مجموعه بسپارید.

واحد تحقیق و توسعه: شرکت چاپ و بسته بندی کیان مهر

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مجله سرگرمی و فناوری دیج مگ

قیمت یاب خریدینو

قیمت کامپیوتر گیمینگ

قیمت سیستم گیمینگ

لمینت متحرک دندان

قیمت فنس

قیمت خرید پترولیوم کک

عباس نادر روان شناس

پشتیسار

قیمت باطری ماشین

تدریس خصوصی زبان انگلیسی

وارد کننده صاعقه گیر الکترونیکی ساختمان

کلید حرارتی زیمنس (خرید از وارد کننده)

پکیج ویدئویی آموزشی قراردادهای EPC ( نشریه 5490

نمایندگی فروش تجهیزات آتش نشانی

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح