کد خبر : 209891
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 مارس 2024 - 2:56
-

سونوگرافی در منزل چیست و چگونه انجام می شود؟

سونوگرافی در منزل چیست و چگونه انجام می شود؟

  در سال های اخیر تشخیص بیماری های مختلف با استفاده از روش های جدیدی انجام می شود که یکی از بهترین آن ها سونوگرافی است. برای انجام سونوگرافی ابتدا باید به پزشک مراجعه کنید و اگر پزشکتان صلاح ببیند این روش را برای شما تجویز کند. پس از این کار، شما باید به مرکز

 

در سال های اخیر تشخیص بیماری های مختلف با استفاده از روش های جدیدی انجام می شود که یکی از بهترین آن ها سونوگرافی است. برای انجام سونوگرافی ابتدا باید به پزشک مراجعه کنید و اگر پزشکتان صلاح ببیند این روش را برای شما تجویز کند. پس از این کار، شما باید به مرکز تصویر برداری و سونوگرافی مراجعه کنید. گاهی اوقات برخی افراد شرایط اورژانسی دارند یا قادر به مراجعه به مطب نیستند. به همین دلیل، از خدمات سونوگرافی در منزل برای آن ها استفاده می شود. اگر قصد استفاده از این خدمات را دارید و نمی توانید به مرکز سونوگرافی مراجعه کنید در ادامه با ما همراه باشید.

سونوگرافی جنین

کاربردهای سونوگرافی چیست؟

سونوگرافی یکی از روش هایی است که با استفاده از امواج صوتی با فرکانس بالا به پزشک کمک می کند تا اندام های درونی بدن توسط پروب روی یک صفحه نمایش قابل دیدن باشند. معمولا پزشکان این روش را برای دیدن وضعیت جنین و تشخیص بسیاری از بیماری های داخلی توصیه می کنند. سونوگرافی می تواند کاربردهای مختلفی داشته باشد که به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

سونوگرافی شکمی برای تشخیص سنگ

دستگاه اولتراسوند یا سونوگرافی برای تشخیص علت هر درد یا ناراحتی شکمی ایده آل است. با استفاده از این فناوری می توان به راحتی سنگ کلیه را تشخیص داد. حتی می توان تعداد و اندازه سنگ ها را به وسیله آن مشخص کرد.

کاربرد سونوگرافی در اورولوژی

از معاینات سونوگرافی برای بررسی دستگاه ادراری و تناسلی استفاده می شود. همچنین می توان عفونت های دستگاه ادراری و مشکلات دفع ادرار را تشخیص دهد. پس اگر سوزش و تکرر ادرار دارید، به احتمال زیاد در هنگام مراجعه به پزشک برای شما سونوگرافی در منزل تجویز می شود.

کاربرد سونوگرافی در حیطه زنان و زایمان

از سونوگرافی برای بررسی اندام هایی مانند لگن، تخمدان ها، لوله های فالوپ، رحم و مثانه استفاده می شود. همچنین این روش قادر به تشخیص التهاب آپاندیسیت نیز خواهد بود. اگر پزشک به بیماری هایی مانند آندومتریوز و سرطان مشکوک باشد، سونوگرافی را تجویز می کند. زنانی که باردار هستند، از ماه های اولیه باید برای چک کردن وضعیت جنین سونوگرافی انجام دهند.

این کار به پزشک کمک می کند که علاوه بر وضعیت سلامتی جنین، جنسیت او را نیز تشخیص دهد. در دوران بارداری، سونوگرافی جنین یک تصویر دو بعدی با کیفیت بالا از جنین ارائه می دهد. از آن جایی که اشعه ایکس برای جنین خطرناک است، سونوگرافی جنین روش ایمن تری برای نظارت بر بارداری خواهد بود. در عرض 18 تا 22 هفته پس از بارداری، سونوگرافی جنین می تواند هر گونه ناهنجاری در رشد یا هر مشکل دیگری مرتبط با بارداری را تشخیص دهد.

سونوگرافی در منزل

آیا امکان انجام سونوگرافی در منزل وجود دارد؟

ممکن است گاهی اوقات افراد به دلیل بارداری خطرناک یا بیماری های دیگر نتوانند از منزل خارج شوند یا رفت و آمد برایشان دشوار باشد. این مورد به خصوص در بیماری های مربوط به دستگاه ادراری به وجود می آید. از این رو، به تکنولوژی نیاز است تا افراد بتوانند بدون مراجعه به مرکز تصویربرداری سونوگرافی خود را انجام دهند.

خوشبختانه در سال های اخیر، با تولید دستگاه های سونوگرافی سیار، امکان انجام سونوگرافی در منزل فراهم شده است. افراد می توانند با تماس با مراکز مختلف این خدمات را درخواست کنند. پزشکان با تجهیزات لازم در منزل بیمار حاضر می شوند و تصویربرداری های لازم را انجام می دهند. پس می توان نتیجه گرفت که این کار در منزل نیز قابل انجام است. لازم به ذکر است برای اعزام پزشک شما باید دارای شرایط خاصی باشید.

اعزام پزشک به منزل برای سونوگرافی

بررسی مزایای سونوگرافی در منزل

اگر تصمیم گرفته اید که سونوگرافی در خانه را امتحان کنید، باید نسبت به مزایای آن نیز آگاه باشید. مزایای این روش به شرح زیر هستند:

تضمین سلامتی افراد

افرادی که در وضعیت اورژانسی به سر می برند می توانند از سونوگرافی در خانه استفاده کنند تا هیچ آسیبی به آنان وارد نشود. بنابراین، دیگر لازم نیست مسافت طولانی برای رسیدن به مرکز تصویربرداری طی کنید. بسیاری از کسانی که مشکلات ادراری دارند، نمی توانند قبل از انجام سونوگرافی در مرکز آب بنوشند. به همین دلیل، این کار را در منزل راحت تر انجام خواهند داد.

صرفه جویی در زمان

علاوه بر مشکلات جسمانی، افرادی هم هستند که به دلیل مشغله های بسیار زیاد فرصت کافی برای مراجعه به مراکز سونوگرافی را ندارند. مراجعه به پزشک و سپس انجام سونوگرافی زمان زیادی از شما می طلبد. به همین دلیل، شما به راه حلی نیاز دارید تا بتوانید به سرعت کارهای پزشکی خود را انجام دهید. سونوگرافی در منزل به شما کمک می کند تا در وقت خود صرفه جویی بسیار زیادی داشته باشید.

دریافت نتایج دقیق تر

پزشکانی که در این حیطه فعالیت می کنند ممکن است به دلیل مشغله نتوانند جواب های دقیقی را به افراد ارائه کنند. به همین دلیل، نتایج احتمال دارد که دارای خطا باشند. زمانی که پزشک به منزل فرد بیمار مراجعه می کند، می تواند بدون نگرانی و با دقت زیاد سونوگرافی را انجام دهد. در نتیجه، نتایج با دقت بسیار بالایی به دست شما خواهد رسید.

عدم نیاز به انتظارهای طولانی

حتما می دانید زمانی که به مراکز سونوگرافی مراجعه می کنید، مجبور هستید که در ابتدا نوبت بگیرید و زمان زیادی منتظر بمانید. این امر برای افراد بسیار آزاردهنده است و کسانی که مشکلات جسمانی دارند نمی توانند در این مدت منتظر بمانند. اما زمانی که سونوگرافی در منزل را انتخاب می کنید، دیگر نیازی به منتظر ماندن ندارید و به راحتی معاینه شما در کوتاه ترین زمان به پایان می رسد.

سونوگرافی بارداری در منزل

چه افرادی می توانند از سونوگرافی در خانه استفاده کنند؟

حال که با مزایای سونوگرافی در خانه آشنا شدید، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چه افرادی می توانند از این خدمات استفاده کنند؟ آیا انجام آن فقط برای اشخاص خاصی است؟ به طور کلی، بهتر است افرادی که مشکلات خاص دارند یا در ماه های آخر بارداری به سر می برند، از این خدمات استفاده کنند.

با این حال اگر حس می کنید مراجعه به مرکز تصویربرداری برای شما دشوار است، می توانید از خدمات سونوگرافی در منزل استفاده کنید. شما می توانید از این فرصت برای سونوگرافی کبد، کیسه صفرا، شکم، لگن، پروستات، کلیه، مجاری ادرار، رحم و تخمدان استفاده کنید. همچنین سونوگرافی در خانه برای افراد مسن که رفت و آمد برای آن ها دشوار است، بهترین گزینه خواهد بود.

سونوگرافی سیار در منزل

آنی آزما، بهترین ارائه دهنده خدمات سونوگرافی در منزل

امروزه افراد زیادی ترجیح می دهند که برای انجام سونوگرافی به مراکز موردنظر مراجعه کنند، اما در شهرهای بزرگ که امکان ارائه سونوگرافی در منزل وجود دارد برخی دیگر ترجیح می دهند که این کار را در خانه انجام دهند. به همین دلیل، باید در مورد آن اطلاعات زیادی داشته باشند. در این مطلب درباره مزایای این روش صحبت کرده و ذکر نمودیم که برای چه افرادی مناسب تر است. اگر تصمیم دارید که از این خدمات استفاده کنید، باید مراکز مخصوص را بیابید.

آنی آزما، یکی از بهترین مراکز ارائه خدمات پزشکی در منزل است. شما می توانید علاوه بر آزمایش های چکاپ خدماتی مانند سونوگرافی در خانه را نیز انجام دهید. برای دریافت نوبت می توانید با شماره تلفن درج شده تماس بگیرید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مجله سرگرمی و فناوری دیج مگ

قیمت یاب خریدینو

قیمت کامپیوتر گیمینگ

قیمت سیستم گیمینگ

لمینت متحرک دندان

قیمت فنس

قیمت خرید پترولیوم کک

عباس نادر روان شناس

پشتیسار

قیمت باطری ماشین

تدریس خصوصی زبان انگلیسی

وارد کننده صاعقه گیر الکترونیکی ساختمان

کلید حرارتی زیمنس (خرید از وارد کننده)

پکیج ویدئویی آموزشی قراردادهای EPC ( نشریه 5490

نمایندگی فروش تجهیزات آتش نشانی

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح