کد خبر : 209950
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 آوریل 2024 - 21:15
-

علت درد مفاصل + راه های درمان انواع درد مفاصل

علت درد مفاصل + راه های درمان انواع درد مفاصل

  درد مفاصل یکی از بیماری‌هایی است که اکثر افراد در روزهای پیری گرفتار آن می‌شوند اما امروزه به علت سبک زندگی غلط، سن ابتلا به این بیماری بسیار کاهش یافته و درصد قابل توجهی از افراد در سنین جوانی نیز از این بیماری رنج می‌برند. التهاب و درد پیشرونده‌ می‌تواند هرکدام از مفاصل بدن

 

درد مفاصل یکی از بیماری‌هایی است که اکثر افراد در روزهای پیری گرفتار آن می‌شوند اما امروزه به علت سبک زندگی غلط، سن ابتلا به این بیماری بسیار کاهش یافته و درصد قابل توجهی از افراد در سنین جوانی نیز از این بیماری رنج می‌برند. التهاب و درد پیشرونده‌ می‌تواند هرکدام از مفاصل بدن را درگیر کند اما اغلب در مفاصل متحرک که مفصل پا، دست و زانو را شامل می‌شود، شایع‌تر است. از آنجایی که مفاصل محل اتصال استخوان‌ها هستند، در صورتی که آسیب ببینند، توانایی‌های حرکتی فرد دچار اختلال خواهد شد. درد مفاصل می‌تواند علت‌های مختلفی داشته باشد و علائم و نشانه‌های گوناگونی را از خود نشان دهد. ما در این مقاله سعی خواهیم کرد این موارد را یکی یکی توضیح دهیم و راه‌های درمانی آن از جمله بهترین پماد درمانی یعنی پماد آرتوپین را بررسی کنیم تا شما عزیزان اطلاعات بیشتری نسبت به این بیماری داشته باشید.

علائم درد مفاصل در مردان و زنان جوان

درد مفاصل با توجه به علت بروز آن، می‌تواند علائم و نشانه‌های گوناگونی را از خود نشان دهد. از مهم‌ترین نشانه‌هایی که در صورت بروز ما را به وجود درد مفاصل مشکوک می‌کند، می‌توان به تورم، قرمزی، گرمی، محدودیت در حرکت، تب، خشکی مفاصل مخصوصا هنگام صبح، احساس کوفتگی، سوزش، لرزش و تیر کشیدن، دردهای پیوسته که گاهی پایدار و گاهی ناپایدار می‌شود، ایجاد صداهایی شبیه تقه، کوبیدن و یا ساییدن هنگام حرکت دادن مفاصل، وجود ندول و گره‌هایی روی مفصل اشاره کرد. شدت این علائم با توجه به علت بیماری و شرایط جسمی فرد مثل چاقی، اضطراب و افسردگی، وضعیت سیستم ایمنی و شرایط شغلی، می‌تواند متفاوت باشد. 

در برخی از افراد شرایط آنقدر وخیم است که دیگر نمی‌توانند مفاصل خود را خم و یا صاف کنند و حرکت کنند. در برخی هم فقط علائم التهاب به صورت تورم و قرمزی رخ می‌دهد. درصورتی که این نشانه‌ها ظاهر شدند، باید هرچه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنید و تحت درمان قرار بگیرید تا از آسیب بیشتر مفاصل‌تان جلوگیری شود. یکی از موثرترین درمان‌هایی که برای چنین دردهایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، پماد آرتوپین است که با کمترین عوارض، بهترین تاثیر را بر روی انواع دردهای مفصلی و استخوانی برجای می‌گذارد. 

علت درد مفاصل کل بدن

یکی از مهم‌ترین دلایل بروز درد مفاصل، افزایش سن و ضعف استخوان‌ها است. اما امروزه درصد زیادی از مردان و زنان جوان نیز از این بیماری رنج می‌برند، بنابراین باید دلایل دیگری هم برای ظهور این دردها وجود داشته باشد. آرتروز یا ساییدگی، روماتیسم مفصلی و آرتریت، از دیگر علل شایع بروز التهاب و دردهای مفصلی است. به جز این بیماری‌های مفصلی، کم کاری تیروئید، یائسگی، ورزش‌های سنگین و فعالیت‌های غلط، همارتروز، فیبرومیالژیا و افسردگی نیز می‌تواند باعث ایجاد درد در مفاصل و استخوان‌های مختلف بدن شوند.

 مشکلات دیگری نظیر شکستگی در استخوان‌های موجود در اطراف مفصل، در رفتگی و جابجایی مفاصل، تجمع بیش از حد اوریک اسید در مفاصل که اصطلاحا نقرس نامیده می‌شود، بیماری بی حرکتی بزرگسالان که یکی از انواع نادر آرتریت التهابی است، بورسیت که به صورت ورم در کیسه‌های دارای مایع سنوویال در اطراف مفاصل بروز پیدا می‌کند، بیماری‌های التهابی مثل اسپوندیلیت آنکیلوزان که باعث متصل شدن مهره‌ها در ستون فقرات می‌شود، سندروم درد ناحیه‌ای کمپلکس، آرتریت گنوکوکی به علت عفونت با باکتری گنوکوک، نکروز آواسکولار که با ایجاد اختلال در جریان خون باعث از بین رفتن بافت استخوان می‌شود، آرتریت روماتوئید، تندینیت یا همان آسیب و التهاب تاندون مفاصل، استئومیلیت یا عفونت بافت استخوان، سرطان استخوان و سرطان خون، تب روماتیسمی که به خاطر عفونت‌های استرپتوکوکی درمان نشده و یا تب اسکارلت به وجود می‌آید و باعث تخریب مفاصل و ایجاد دردهای شدید مفصلی می‌شود، ریکتز که به خاطر کمبود شدید و طولانی مدت ویتامین D به وجود می‌آید در ایجاد التهاب و دردهای خفیف و یا شدید مفصلی ممکن است نقش داشته باشند.

 هرکدام از این علل، یک نشانه‌ی خاصی را باعث می‌شوند و پزشک بر اساس آن، روش درمانی ویژه‌ای را در پیش می‌گیرد. مراجعه زود هنگام شما به پزشک باعث می‌شود مفاصل‌تان کمتر آسیب ببیند و توانایی‌های حرکتی‌تان کمتر دچار اختلال شود. یکی از شایع‌ترین پمادهایی که پزشکان برای تسکین انواع دردهای مفصلی تجویز می‌کنند، پماد آرتوپین است که  مواد موثره گیاهی دارد و باعث بروز عوارض جانبی نمی‌شود.

پماد آرتوپین

درمان دردهای عضلانی و مفاصل با پماد آرتوپین

امروزه روش‌های مختلفی مثل درمان‌های دارویی، گیاهی، خوراکی، ماساژ درمانی و ورزش درمانی برای درد مفاصل مورد استفاده قرار می‌گیرد که هرکدام از این روش‌ها براساس شرایط جسمی فرد و وضعیت بیماری توسط پزشک تجویز می‌شود. یکی از بهترین و موثرترین پمادهایی که امروزه برای این بیماری مورد استفاده قرار می‌گیرد، پماد آرتوپین است. این پماد موضعی که دارای اسانس رزماری است، که برای درمان سریع دردهای عضلانی و مفصلی و مشکلات روماتیسمی مناسب است.

رزمارینیک اسید موجود در رزماری باعث بروز آثار ضد التهابی می‌شود. تا کنون هیچ عارضه‌ای از دوزهای درمانی تجویز شده پماد آرتوپین گزارش نشده است. گرچه ممکن است برخی از افراد به هرکدام از اجزای تشکیل دهنده پماد حساسیت نشان دهند. در این صورت باید از ادامه مصرف پماد آرتوپین خودداری کرده و به پزشک مراجعه کنند. 

جمع بندی

همانطور که گفته شد، یکی از مشکلات رایجی که امروزه هم جوانان و هم افراد مسن را درگیر می‌کند، دردهای مفصلی و استخوانی است. با این که می‌توان با روش‌های درمانی این بیماری را برطرف کرد، اما بهترین کار این است که از بروز آن پیشگیری کنیم. مصرف مواد غذایی مغذی و سرشار از ویتامین‌های K، C، D و مواد معدنی مثل کلسیم، ورزش منظم و پرهیز از انجام حرکات غلط، پرهیز از دوش آب سرد، درست نشستن و درست راه رفتن از جمله کارهای بسیار ساده‌ای هستند که باعث کاهش احتمال بروز بیماری‌های مفصلی و استخوانی می‌شوند.

 با این حال نمی‌توان احتمال به وجود آمدن این بیماری را به صفر رساند، چون افزایش سن یک پروسه طبیعی و غیر قابل پیشگیری است. اگر دچار این بیماری شدید اصلا جای نگرانی نیست. چون می‌توان هم با روش‌های خانگی و ساده و هم روش‌های دارویی و یا ماساژ و ورزش درمانی، آسیب و دردهای به وجود آمده را برطرف کرد. پماد آرتوپین که معمولا توسط پزشکان تجویز می‌شود، به عنوان بهترین پماد تسکین دهنده‌ی دردهای مفصلی می‌تواند در پروسه درمان خیلی موثر واقع شود. 

شما می‌توانید بدون نگرانی از عوارض جانبی، پماد آرتوپین را به صورت موضعی بر روی نواحی دچار مشکل استفاده کنید. پماد آرتوپین حاوی خواص ضد التهاب و ضد درد است و باعث ایجاد احساس خنکی می‌شود و شما را از شر دردهای غیرقابل تحمل خلاص می‌کند.

واحد تحقیق و توسعه شركت داروسازي اکسیر گستر اسپادانا 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مجله سرگرمی و فناوری دیج مگ

قیمت یاب خریدینو

قیمت کامپیوتر گیمینگ

قیمت سیستم گیمینگ

لمینت متحرک دندان

قیمت فنس

قیمت خرید پترولیوم کک

عباس نادر روان شناس

پشتیسار

قیمت باطری ماشین

تدریس خصوصی زبان انگلیسی

وارد کننده صاعقه گیر الکترونیکی ساختمان

کلید حرارتی زیمنس (خرید از وارد کننده)

پکیج ویدئویی آموزشی قراردادهای EPC ( نشریه 5490

نمایندگی فروش تجهیزات آتش نشانی

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح