کد خبر : 208745
تاریخ انتشار : جمعه 19 می 2023 - 1:24
-

علت زود شکستن ناخن ها بعد از کاشت ناخن چیست؟

علت زود شکستن ناخن ها بعد از کاشت ناخن چیست؟

کاشت ناخن امروزه در سراسر دنیا و از جمله کشور ما طرفداران زیادی پیدا کرده است. این کار شدیدا باعث زیبایی ناخن ها می شود و می توان با آن انواع طرح ها و رنگ ها رو روی ناخن پیاده کرد. اما در کنار این موارد ممکن است معایبی نیز داشته باشد که یکی از

کاشت ناخن امروزه در سراسر دنیا و از جمله کشور ما طرفداران زیادی پیدا کرده است. این کار شدیدا باعث زیبایی ناخن ها می شود و می توان با آن انواع طرح ها و رنگ ها رو روی ناخن پیاده کرد. اما در کنار این موارد ممکن است معایبی نیز داشته باشد که یکی از آنها زود شکستن ناخن ها بعد از کاشت ناخن  است که در ادامه به علت آن می پردازیم و سپس راهکارهای درمانی لازم را برای حل این مشکل ارائه می دهیم.

C:\Users\mohammad\Downloads\1\1.png 

چرا باید کاشت ناخن انجام دهیم؟

در اکثر مواقع کاشت ناخن برای خانم ها جنبه زیبایی دارد، اما در کنار آن برخی دیگر دلایل دیگری برای این کار دارند. از جمله اینکه ناخن هایشان رشد کافی ندارد و آرزو دارند که ناخن های بلند داشته باشند که با کاشت ناخن به این آرزوی خود می رسند. برخی دیگر ناخن هایشان خوش حالت نیست و می خواهند با کاشت حالت بهتری به آنها بدهند. برخی دیگر هم از رنگ ناخن های خود می نالند که البته می توان به وسیله لاک ناخن هم این مشکل را برطرف کرد. برخی ها هم هستند که ناخن هایشان به صورت ژنتیکی خیلی غیرعادی و کوچک است که در این حالت کاشت ناخن برای آنان واجب بوده و می توان از جنبه درمانی به آن نگاه کرد.

کاشت علاوه بر زیبایی، باعث می شود کسانی که عادت به جویدن ناخن دارند، دیگر امکان انجام آن را نداشته باشند.

عوارض کاشت ناخن چیست؟

در کنار ظاهر زیبایی که کاشت برای ناخن هایتان به همراه می آورد، معایبی نیز دارد که آگاهی از آنها خالی از لطف نیست. ناخن ها عضو حساس و کوچکی از بدن هستند که مثل بقیه قسمت ها نیاز به مراقبت و نگهداری دارند. اما عوامل مختلفی می توانند باعث آسیب آنها شوند که از جمله آنها می توان به کارهای زیبایی ناخن و از جمله کاشت ناخن اشاره کرد. یکی از عوارض مهمی که کاشت ناخن دارد، زود شکستن ناخن ها بعد از کاشت است. از دیگر عوارض کاشت ناخن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

          تغییر شکل ناخن

چه بخواهید از کاشت ناخن به صورت همیشگی استفاده کنید و یا برای مدت کوتاهی قصد انجام آن را دارید، ممکن است در هر صورت عوارض کاشت ناخن دامن گیر شما هم بشود. ممکن است مدتی بعد از کاشت شاهد مات شدن ناخن های طبیعی خود شوید و یا مشاهده کنید که رشد ناخن هایتان نسبت به قبل خیلی کمتر شده است. اما مهم ترین عارضه آن می تواند تغییر شکل ناخن باشد که اصلا خوشایند نیست. یعنی ممکن است سطح ناخن به خاطر استفاده از مواد شیمیایی یا چسب های مخصوص، دچار فرورفتگی ها و برآمدگی های غیرطبیعی شده، روی آنها ترک برداشته و در کل شکننده شوند.

C:\Users\mohammad\Downloads\1\2.png

           ضعیف شدن ناخن‌ ها

عارضه  دیگری که کاشت ناخن می تواند به همراه داشته باشد، ضعیف شدن ناخن هاست. بعد از مدتی که ناخن طبیعی رشد کرد، نیاز است که ناخن کاشت شده یا ترمیم و یا یا برداشته شود که در اصطلاح به آن ریموو کردن می گویند. برای این کار یا باید از استون های درصد بالا و یا از سمباده برقی استفاده کرد که هر دو امکان آسیب رساندن به ناخن ها را دارند. تماس طولانی ناخن با استون می تواند باعث خشکی و در نهایت شکنندگی ناخن شود. علاوه بر این می تواند پوست اطراف ناخن را هم درگیر کرده و منجر به حساسیت پوست این قسمت ها شود.

گاهی دیده می شود که برای چسباندن ناخن از چسب های قوی استفاده می شود که عوارض آن معمولا بعد از مدتی آشکار می شود. این چسب ها می توانند منجر به سوراخ شدن یا کنده شدن قسمتی از ناخن شوند. همچنین می توانند ناخن ها را بدرنگ کنند. مخصوصا اگر برای چسباندن ناخن مصنوعی از چسب قطره ای استفاده می کنید، باید منتظر عواقب بدتری باشید.

همه این کارها می توانند در نهایت منجر به ضعیف شدن و شکننده شدن ناخن ها شوند.

مراقبت های پس از کاشت ناخن

حال که تصمیم خود را برای کاشت ناخن گرفتید، بهتر است این کار را نزد کسی انجام دهید که هم در کار خود تخصص دارد و هم تا جای ممکن از مواد باکیفیت تری استفاده می کند. رعایت بهداشت در فرایند کاشت ناخن بسیار ضروری است. بهتر است تمام این کارها را زیر نظر یک متخصص انجام دهید تا حداقل آسیب متوجه ناخن هایتان شود. قبل از کاشت هم حتما برای روی ناخن از ضد قارچ استفاده کنید.

بعد از اینکه کاشت روی ناخن ها انجام می شود، به دلیل ضعیف و شکننده شدن، حتما باید ناخن های طبیعی ترمیم شوند. برای ترمیم ناخن کارهای مختلفی روی آن می توان انجام داد.

از جمله مراقبت هایی که می توانید برای کاهش شکنندگی ناخن ها و تقویت آنها ناخن ها بعد از کاشت انجام دهید این است که هر روز آنها را به روغن کوتیکول آغشته کنید. برای گرفتن نتیجه بهتر می توانید این کار را قبل از خواب هم انجام دهید و بعد از آن از دیگر مرطوب کننده ها هم استفاده کنید. به هیچ وجه بعد از ریموو کردن ناخن ها کار سنگین با دستتان انجام ندهید، از آب خیلی گرم و یا از شوینده های قوی استفاده نکنید. براش شستن ظرف ها و مواردی از این قبیل حتما از دستکش استفاده کنید.

سعی کنید بعد از ریموو کردن کاشت ناخن، مدتی کاشت انجام نداده و به جای آن از لاک ناخن استفاده کنید. لاک ناخن می تواند به قوی تر شدن و مقاومت ناخن هایتان کمک زیادی بکند.

استفاده از مواد غذایی مناسب از دیگر راه های تقویت ناخن است. این مواد غذایی باید حاوی امگا 3، ویتامین E و بیوتین باشد که این عناصر در غذاها و خوراکی هایی مثل تخم مرغ، گردو، سیب زمینی شیرین، بادام، آووکادو و …. یافت می شوند. گنجاندن این غذاها در برنامه روزانه می تواند به رشد سریع تر ناخن ها و ترمیم آنها کمک زیادی بکند.

بعد از کاشت حتما اجازه دهید ناخن هایتان کمی نفس بکشند و ترمیم شوند. اگر نمی توانید ناخن هایتان را بدون کاشت تحمل کنید، حداقل به مدت یک هفته صبر کنید تا ناخن هایتان جان تازه بگیرند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مجله سرگرمی و فناوری دیج مگ

قیمت یاب خریدینو

قیمت کامپیوتر گیمینگ

قیمت سیستم گیمینگ

لمینت متحرک دندان

قیمت فنس

قیمت خرید پترولیوم کک

عباس نادر روان شناس

پشتیسار

قیمت باطری ماشین

تدریس خصوصی زبان انگلیسی

وارد کننده صاعقه گیر الکترونیکی ساختمان

کلید حرارتی زیمنس (خرید از وارد کننده)

پکیج ویدئویی آموزشی قراردادهای EPC ( نشریه 5490

نمایندگی فروش تجهیزات آتش نشانی

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح