کد خبر : 166665
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 14 دسامبر 2021 - 10:18
-

نباید از فلسفه تعلیم و تربیت بر اساس علوم اسلامی، غفلت شود

نباید از فلسفه تعلیم و تربیت بر اساس علوم اسلامی، غفلت شود

رئیس پژوهشگاه علوم وفرهنگ اسلامی گفت: در آموزش و پرورش، نباید از فلسفه تعلیم و تربیت بر اساس علوم اسلامی، غفلت کرد. به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک‌زایی شامگاه پنج شنبه در آئین اختتامیه همایش نظریه علم اسلامی و کاربست آن در نظام آموزش و پرورش در پژوهشگاه علوم وفرهنگ

نباید از فلسفه تعلیم و تربیت بر اساس علوم اسلامی، غفلت شود
رئیس پژوهشگاه علوم وفرهنگ اسلامی گفت: در آموزش و پرورش، نباید از فلسفه تعلیم و تربیت بر اساس علوم اسلامی، غفلت کرد.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک‌زایی شامگاه پنج شنبه در آئین اختتامیه همایش نظریه علم اسلامی و کاربست آن در نظام آموزش و پرورش در پژوهشگاه علوم وفرهنگ اسلامی عنوان کرد: در برگزاری این همایش و بررسی دیدگاههای مختلف، از نظریه آیت الله جوادی آملی پیرامون نظریه علم دین بهره گرفته ایم.
رئیس پژوهشگاه علوم وفرهنگ اسلامی افزود: تولیدات علمی خوبی در حوزه علوم اسلامی و کاربست آن در نظام آموزش و پرورش انجام شده است که می تواند نقش مهمی در مطالعات و برنامه های درسی آموزش و پرورش داشته باشد.
وی بیان کرد: در آموزش و پرورش، نباید از فلسفه تعلیم و تربیت بر اساس علوم اسلامی، غفلت کرد، تعلیم و تربیت، بر اساس نظریه علم اسلامی ما را به تعالی می رساند.
حجت الاسلام والمسلمین لکزایی اظهار کرد: در بیانیه گام دوم رهبری، توصیه های مهمی به جوانان شده است که مهم ترین آن علم،پژوهش، اخلاق،معنویت، استقلال، آزادی، عدالت، کرامت و سبک زندگی است. بخش عمده ای از این توصیه ها،به حوزه فلسفه تعلیم و تربیت برمی گردد و تکلیف بحث علم و نظریه علم مشخص می شود.
وی بیان کرد: فلسفه ،امامت علوم را بر عهده دارد، در تعلیم و تربیت الگوهایی خود را نشان می دهد، یکی از الگوها، الگوی حرکت است که در فلسفه اسلامی با آن مواجه هستیم،ما زندگی را حرکت می دانیم و فلاسفه گفته اند در حرکت،تعالی است.
حجت الاسلام والمسلمین لکزایی افزود: یک حرکت مربوط به عالم متعالی و دیگری مربوط به عالم متدانی و دنیوی است وهمین دو نظریه را می توان در تعلیم وتربیت مدل سازی کرد. درهمین رابطه محرک های معرفتی، محرک های انگیزشی، ایجابی، سلبی و… قرار دارد،هر دانشی که نقش نجات انسان را بازی کند مهم است.
رئیس پژوهشگاه علوم وفرهنگ اسلامی اظهار کرد: نفع علوم در سه بخش است؛ ظاهر و بدن، نفس و عقل و حوزه اعتقادات که هر یک دارای مباحث وسیعی است.
وی بیان کرد: علم متعالی به لحاظ مبدا، مقاصد، متحرک، محرک، مسیر و مسافت و جنبه تعالی، خود را در تعلیم و تربیت نشان می دهد.
گفتنی است در این همایش نظریه‌های تربیتی و برنامه های درسی و هستی شناسی علم و بازسازی مفهوم اسلامی شدن متون درسی و …بررسی شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پکیج ویدئویی آموزشی قراردادهای EPC ( نشریه 5490

نمایندگی فروش تجهیزات آتش نشانی

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح