کد خبر : 209153
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 سپتامبر 2023 - 11:40
-

کاشت ابرو چیست و چطور انجام می شود ؟

کاشت ابرو چیست و چطور انجام می شود ؟

ابروها از مهمترین اجزای صورت به‌شمار می‌روند و به قاب صورت مشهور هستند؛ زیرا فرم ابرو نقش بسیار مهمی را در چهره شما ایفا می‌کند. فرم نامناسب ابرو، می‌تواند چهره را مسن یا افسرده نشان دهد و بالعکس، داشتن ابروهایی خوش‌فرم و متناسب به زیبایی چهره شما می‌افزاید. اما همه افراد دارای ابروی خوش‌فرم و

کاشت ابرو چیست

ابروها از مهمترین اجزای صورت به‌شمار می‌روند و به قاب صورت مشهور هستند؛ زیرا فرم ابرو نقش بسیار مهمی را در چهره شما ایفا می‌کند. فرم نامناسب ابرو، می‌تواند چهره را مسن یا افسرده نشان دهد و بالعکس، داشتن ابروهایی خوش‌فرم و متناسب به زیبایی چهره شما می‌افزاید. اما همه افراد دارای ابروی خوش‌فرم و پرپشت نیستند. بسیاری از افراد به‌دلایل ژنتیکی ابروی کم پشتی دارند و برخی دیگر به دلایلی مانند تتوی ابرو و اقدامات مشابه، ابروی خود یا بخشی از آن را از دست داده‌اند. یکی از بهترین راهکارها برای افرادی که می‌خواهند ابرویی پرپشتی داشته ‌باشند، کاشت ابرو است. اما این روش عوارضی دارد که بهتر است قبل از تصمیم‌گیری از آنها اطلاع داشته باشید.

کاشت ابرو چگونه انجام می‌شود؟

پیش از پرداختن به عوارض کاشت ابرو، بهتر است در مورد این تکنیک و چگونگی انجام آن بدانید. کاشت ابرو از طریق پیوند واحد فولیکول (FUT) یا استخراج واحد فولیکول (FUE) توسط دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته انجام می‌شود. این دو روش کاشت ابرو که مانند روش های کاشت مو انجام می‌شوند، تفاوت‌هایی اساسی به شرح ذیل دارند:

  • کاشت ابرو به روش FUT : در این روش موها از ناحیه پشت‌سر به‌دلیل قوی بودن بانک این ناحیه، بصورت نواری برداشته شده و به ابروها پیوند زده می‌شود.
  • کاشت ابرو به روش FUE : در این روش فولیکول‌های مو از پشت سر بصورت تک تک برداشته شده و به ابروها پیوند زده می‌شوند. FUE روشی کمتر تهاجمی نسبت به تکنیک FUT با دوره نقاهت کمتر و بهبودی سریع‌تر است.

نتیجه حاصل از هر یک از این ۲ روش، دائمی است و تا پایان عمر ابروهایی واقعی و پرپشت خواهید داشت.

عوارض کاشت ابرو

کاشت ابرو تکنیکی کم تهاجمی است و این روش نیز مانند تمامی جراحی‌های سرپایی با عوارض احتمالی همراه است. در ادامه این عوارض را با هم بررسی می‌کنیم:

  • تورم و کبودی،
  • بی‌حسی،
  • عفونت،
  • جای زخم،
  • خارش ابروها،
  • پوسته‌پوسته شدن ابروها پس از کاشت،
  • فولیکولیت،
  • ریزش ابروها بعد از کاشت.

برای به حداقل رساندن احتمال بروز عوارض کاشت ابرو، باید پزشک سابقه پزشکی شما را به‌طور دقیق بررسی کند. بنابراین با دقت به سؤالات پزشک پاسخ دهید. همچنین اگر دارو یا مکمل خاصی را مصرف می‌کنید، پزشک را در جریان بگذارید.

بازگشت زیبایی چهره با کاشت ابروی طبیعی

احتمال خونریزی پس از جراحی

خونریزی پس از کاشت ابرو به‌ندرت دیده می‌شود، اما احتمال رخ دادن این مشکل در افرادی که از داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپرین، وافارین و داروهای استروئیدی استفاده می‌کنند، وجود دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود که حداقل به مدت ده روز قبل از انجام کاشت ابرو از مصرف چنین داروهایی بپرهیزید. در برخی موارد، ممکن است پزشک مصرف این داروها را تا دو روز پس از جراحی نیز ممنوع کند.

اگر پس از جراحی با خونریزی مواجه شدید، باید محل خونریزی را به‌مدت 5 دقیقه کمی فشار دهید تا خونریزی قطع شود. در صورتی که خونریزی ادامه داشت، به کلینیک مراجعه کنید تا مشکل بررسی شود.

معایب احتمالی کاشت ابرو

کاشت ابرو در کنار مزایایی مانند نتیجه طبیعی و دائمی، نقاط ضعفی نیز دارد. برای اینکه تصمیمی آگاهانه و منطقی در مورد انجام این تکنیک زیبایی بگیرید، باید با تمام جوانب آن آشنا شوید. در ادامه به بررسی نقاط ضعف کاشت ابرو می‌پردازیم.

  • نیاز به پیرایش مداوم : در ابتدا رشد موهای ابرو زیاد است و موهای این ناحیه پس از کاشت، ضخیم‌تر از موی سایر قسمت‌های ابرو هستند. بنابراین باید هفته‌ای یک‌بار موهای ابرو را قیچی و مرتب کنید. پس از مدتی به‌دلیل تأثیر پوست بر فولیکول‌های مو، رشد موهای ابرو کندتر و موها نازک‌تر می‌شوند.
  • ظاهر نامتناسب ابروها پس از کاشت : موهای ابرو با موهای سر از نظر ضخامت و خواب مو متفاوت هستند؛ بنابراین هنگام پیوند زدن موهای سر به ابرو، پزشک باید با مهارت بالایی این کار را انجام دهد. اگر پزشک ماهر نباشد، خواب موهای پیوندی با موی اصلی ابرو مطابقت نخواهد داشت و ابروها ظاهر نامتناسبی به خود می‌گیرند. بنابراین انتخاب کلینیک معتبر و پزشک ماهر مهمترین نکته قبل از انجام کاشت ابرو است.
  • اختلاف زاویه موهای جدید ابرو پس از کاشت : زاویه رشد موهای سر با موهای ابرو تفاوت دارند. گاهی این تفاوت به حدود 45 درجه و بیشتر از آن نیز می‌رسد. به همین دلیل پس از کاشت موهای سر در نواحی خالی ابرو، ممکن است ظاهر ناخوشایند و ناهماهنگی بین موهای قدیمی و جدید وجود داشته‌ باشد. جراح با تجربه بالا، مهارت و دقت زیاد تا حدی این مشکل را با انتخاب زاویه مناسب برای کاشت موهای جدید برطرف می‌سازد.
  • نیاز به ترمیم و جراحی مجدد : در برخی افراد، نتیجه مطلوب پس از یک‌بار کاشت ابرو به‌دست نمی‌آید و برای رسیدن به نتیجه دلخواه باید عمل دوم با عنوان ترمیم نیز انجام شود. در جلسه دوم فولیکول‌های بیشتری به ابرو پیوند زده می‌شوند تا تراکم موهای ابرو افزایش یابد. این جلسه نیازمند پرداخت هزینه مجدد است.
  • عدم جذب فولیکول‌های مو : یکی از معایب کاشت ابرو، جذب نشدن فولیکول‌های موی جدید است. در چنین مواردی باید دوباره هزینه کنید و عمل را مجدداً انجام دهید.

کدام روش کاشت ابرو معایب و عوارض کمتری دارد؟

کاشت ابرو به‌روش‌های متفاوتی انجام می‌شود که رایج‌ترین این روش‌ها، روش‌های FUT و FUE هستند. مزایا و معایب هر یک از این روش‌ها به شرح زیر هستند.

مزایا و معایب روش FUT

در این روش امکان پیوند تعداد زیادی فولیکول مو وجود دارد و گرافت‌ها حداقل آسیب را می‌بینند. اما این تکنیک معایبی مانند نیاز به بخیه در ناحیه اهدای فولیکول مو، ایجاد اسکار خطی در سر، احتمال خونریزی زیاد و دوره نقاهت طولانی را نیز به‌همراه دارد.

مزایا و معایب روش FUE

این روش، به‌نوعی روش اصلاح‌شده‌ FUT به‌شمار می‌رود و ایرادات روش FUT با ابداع روش FUE تا حدود زیادی برطرف شده ‌است. به همین دلیل عوارض کمتری نسبت به ‌روش قبل دارد و دوره نقاهت آن نیز کوتاه‌تر است. برداشت فولیکول‌های مو در این روش با ابزارهای ظریف‌تر و با دقت بیشتری انجام می‌شود، اما سایر مراحل مانند تکنیک FUT است. روش FUE نیازی به بخیه محل اهدای فولیکول ندارد و هیچ‌گونه رد زخم یا اسکار به‌جای نمی‌ماند. اما این روش نیز معایبی مانند طولانی شدن زمان برداشت فولیکول‌ها و تراشیدن موی محل اهدای فولیکول را به‌همراه دارد.

کاشت ابروی هایپرنچرال

چه زمانی نتیجه کاشت ابرو مشخص می‌شود؟

پس از گذشت 3 الی 4 ماه موهای جدید کاشته‌شده شروع به رشد می‌کنند و کم‌کم می‌توانید از ماه ششم نتیجه را مشاهده کنید. اما به‌طور کلی نتیجه نهایی حدوداً یکسال پس از کاشت قابل مشاهده ‌است.

هزینه کاشت ابرو چقدر است؟

هزینه کاشت ابرو بنا به تعداد فولیکول‌های کاشته‌شده، مهارت و دستمزد جراح و تعرفه هر کلینیک متفاوت است. برای اطلاع از هزینه کاشت ابرو در کلینیک مارال باید ابتدا مشاوره انجام شود تا تعداد فولیکول‌های لازم و روش مناسب برای شما تشخیص داده شود.

آیا کاشت ابرو با بیهوشی انجام می‌شود؟

روش‌های قدیمی کاشت ابرو از جمله روش FUT با بیهوشی کامل و روش‌های جدید و پیشرفته مانند روش‌های FUE و SUT با بی‌حسی موضعی و بدون بیهوشی انجام می‌شوند.

دوره نقاهت کاشت ابرو چقدر است؟

در روش‌های FUE و SUT پس از روز پنجم اثری از کبودی، تورم و سایر عوارض موقتی کاشت ابرو نیست. اما در روش FUT ممکن است روند بهبودی آهسته‌تر و دوره نقاهت طولانی‌تر باشد.

فرآیند کاشت ابرو چقدر طول می‌کشد؟

مدت زمان اجرای روش‌های مختلف کاشت ابرو کمی با هم متفاوت است، اما به‌طور کلی کاشت ابرو حدود 4 الی 5 ساعت طول می‌کشد و در مواردی ممکن است به 6 ساعت نیز برسد.

آیا کاشت ابرو برای من خطرناک است ؟

کاشت ابرو برای افرادی که با عارضه‌های زیر دست و پنجه نرم می‌کنند، ممنوع است:

  • آلوپسی آره آتا،
  • تریکوتیلومانیا،
  • اختلالات خونریزی،
  • سابقه عوارض مربوط به جراحی زیبایی.

آیا کاشت ابرو درد دارد؟

کاشت ابرو با استفاده از بی‌حسی‌ موضعی و در برخی موارد، به‌همراه آرام بخش‌های خوراکی انجام می‌شود و زیباجو دردی را حین جراحی احساس نخواهد کرد. اما بدیهی است که به‌دلیل جراحات ناشی از فرآیند کاشت ابرو، پس از جراحی کمی احساس درد داشته‌ باشید. البته این درد با مصرف مسکن‌های تجویزشده قابل کنترل است.

همچنین اگر به دستورالعمل پزشک به‌طور دقیق عمل کنید، احساس درد و عوارض پس از کاشت ابرو را به حداقل میزان ممکن می‌رسانید. اگر به دستورالعمل پزشک عمل کرده و داروهای تجویزشده را به صورت منظم مصرف می‌کنید اما همچنان درد شدیدی دارید، باید به پزشک مراجعه کنید تا مشکل را بررسی کند.

احتمال ابتلا به عوارض کاشت ابرو چقدر است و آیا این عوارض دائمی هستند؟

در مورد عوارض کاشت ابرو نگران نباشید؛ اگر کلینیک معتبر و پزشک ماهری را برای کاشت ابرو انتخاب کنید، عوارض ناشی از کاشت ابرو ماندگار نخواهند بود و پس از اتمام دوره نقاهت از بین می‌روند. بنابراین هیچ خطری شما را تهدید نخواهد کرد. اما اگر جراح ماهر نباشد، نتایج مطلوبی از جراحی حاصل نخواهد شد و عدم تطابق خواب موهای جدید ابرو، تفاوت ضخامت و رنگ ابروها و اسکارهای ناشی از جراحات پس از کاشت ماندگار خواهند بود و برای رسیدن به نتیجه دلخواه باید مجدداً جراحی را تکرار کنید و هزینه اضافی بپردازید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مجله سرگرمی و فناوری دیج مگ

قیمت یاب خریدینو

قیمت کامپیوتر گیمینگ

قیمت سیستم گیمینگ

لمینت متحرک دندان

قیمت فنس

قیمت خرید پترولیوم کک

عباس نادر روان شناس

پشتیسار

قیمت باطری ماشین

تدریس خصوصی زبان انگلیسی

وارد کننده صاعقه گیر الکترونیکی ساختمان

کلید حرارتی زیمنس (خرید از وارد کننده)

پکیج ویدئویی آموزشی قراردادهای EPC ( نشریه 5490

نمایندگی فروش تجهیزات آتش نشانی

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح