کد خبر : 209999
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 30 آوریل 2024 - 15:29
-

کویرگردی در اطراف یزد

کویرگردی در اطراف یزد

آسمان مخملی شب و تماشا ستارگان، قدم‌زدن روی شن‌ها و دیدن طلوع و غروب زیبا و آرام‌بخش آفتاب، تصویری شاعرانه از کویرگردی در یزد را به نمایش می‌گذارد. زیبایی منحصربه‌فرد و متفاوت، چیدمانی هنرمندانه از طبیعت و چشمه‌های آب زلال در دل کویر را با خرید بلیط هواپیما یزد، می‌توانید تجربه کنید. اگر چه یزد با خانه‌های

آسمان مخملی شب و تماشا ستارگان، قدم‌زدن روی شن‌ها و دیدن طلوع و غروب زیبا و آرام‌بخش آفتاب، تصویری شاعرانه از کویرگردی در یزد را به نمایش می‌گذارد. زیبایی منحصربه‌فرد و متفاوت، چیدمانی هنرمندانه از طبیعت و چشمه‌های آب زلال در دل کویر را با خرید بلیط هواپیما یزد، می‌توانید تجربه کنید. اگر چه یزد با خانه‌های خشتی، آثار باستانی، بادگیرها و زیبایی‌های متعدد، مقصد گردشگران بسیاری است؛ اما کویر و جادو آرامش بی‌حدوحصر آن، تجربه‌ای متفاوت را برای شما رقم می‌زند. اگر تا کنون کویرگردی را تجربه نکرده‌اید، با ما همراه باشید تا از آرامش رازآلود آن، پرده برداریم.

بهترین کویرهای یزد

بدون شک، تجربه سفر به یزد و تماشا ستارگان در شب آرام آن، تجربه‌ای متفاوت خواهد بود؛ از این‌رو مسافران و گردشگران بسیاری را کنجکاو می‌کند تا سفری به این شهر کویری داشته باشند و سفری ماندگار را برای خود به ثبت برسانند. یزد کویرهای بسیاری را در دل خود جای داده است که هر کدام، زیبایی خارق‌العاده را از طبیعت به نمایش می‌گذارد. برای آشنایی با بهترین کویرهای یزد، در ادامه با ما همراه باشید.

کویر کاراکال

کویر کاراکال، یکی از مشهورترین کویرهای اطراف یزد به‌شمار می‌رود که در شمال غربی آن و حوالی روستا مهریز، قرار دارد. در کویر کاراکال (صادق‌آباد)، صحرا وسیع، درختان خزان، تخته سنگ‌های غول‌پیکر را می‌بینید که تصویری از طبیعت بکر و خیره‌کننده آن را به تصویر می‌کشد. این منطقه زیستگاه گونه‌ای زیبا و کمیاب از گربه سیاه‌گوش یا کاراکال محسوب می‌شود؛ از این‌رو نام صحرا کاراکال، برگرفته از این نوع گربه است. در این منطقه تفریحی، می‌توانید شترسواری را تجربه کنید؛ همچنین امکان استفاده از تفریحات هیجانی مختلفی مانند سافاری و موتورسواری را نیز خواهید داشت. در کویر کاراکال، نخلستان بسیار زیبایی نیز وجود دارد که جاذبه‌های طبیعی این کویر را به تصویر می‌کشد.

کویر ریگ زرین

کویر ریگ زرین در نزدیکی اردکان یزد و روستا ساغند واقع شده است که به نام کویر مغستان نیز شهرت دارد. ریگزارهای کویر زرین یزد، بسیار زیبا و خیره‌کننده هستند؛ اگر از دور به آن‌ها نگاه کنید، تپه‌های پراکنده، زیبا و چشم‌نوازی را می‌بینید. رنگ‌های زیبا و طلایی ماسه‌های این کویر، نام کویر زرین را به ثبت رسانده‌اند. کویر زرین با ساختاری شبیه به نعل اسب دارد که سیاه‌کوه در دل آن قرار گرفته است. زیبایی کم‌نظیر و تپه‌های مرتفع، هموار و صاف این کویر، گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند.

کویر خور

کویر خور، یکی از بزرگ‌ترین کویرهای جهان است که در شرق یزد و مجاورت استان کرمان و سیستان و بلوچستان قرار دارد. تپه‌های شنی بلند و صحراهای وسیع کویر خور، این منطقه را به یکی از مقاصد پرطرف‌دار گردشگری برای کویرگردی، تبدیل کرده است.

کویر شهداد

کویر شهداد در جنوب شرقی یزد و هم‌مرز با استان کرمان، مانند نگینی در تاریکی شب می‌درخشد. رمل‌های قهوه‌ای و شنی فوق‌العاده زیبا این منطقه، شهداد را به یکی از محبوب‌ترین کویرهای یزد تبدیل کرده است. کویر زیبا و طبیعت بکر شهداد با تپه‌های متفاوت و عجیب، گردشگران بسیاری را کنجکاو به بازدید از این کویر می‌کند.

کویر سیاه

در 40 کیلومتری شمال اردکان، کویر سیاه با جاذبه‌های بکر و زیبا واقع شده است؛ منطقه‌ای شبیه به هلال ماه که در قوس آن، رشته‌کوه‌های سیاه‌کوه با ارتفاع 2050 قرار دارد. کویر سیاه، منطقه‌ای متفاوت برای کوه‌نوردان و گردشگرانی است که میلی مضاعف به کویر و زیبایی‌های آن دارند. برای رفتن به کویر سیاه باید از جاده خاکی احمدآباد عبور کنید؛ توصیه می‌شود لباس مناسب را برای شب‌های سرد کویر، به‌همراه داشته باشید.

کویر بهادران

کویر بهادران هم‌مرز با شهرهای مهریز و انار در شمال یزد واقع شده است. در این کویر می‌توانید گونه‌های حیوانی زیبایی را از نزدیک ببینید؛ حیواناتی مانند عقاب سر سفید، آهو، کل، بز و … به‌وفور در این کویر یافت می‌شوند. بسیاری از کوه‌نوردان و گردشگران برای تماشا این گونه‌های حیوانی، راه کویر بهادران را در پیش می‌گیرند.

کویر هفت‌سنگ

کویر هفت‌سنگ که در شمال شرقی و 30 کیلومتری یزد واقع شده است، جاذبه‌های گردشگری ویژه‌ای از خود به نمایش می‌گذارد. کمپ‌های گردشگری این منطقه و امکانات متنوع آن، موجب محبوبیت کویر هفت‌سنگ در بین گردشگران شده است. لذت دیدن آسمان شب و ستاره‌های درخشان، تفریحی لذت‌بخش را برای آن‌ها رقم می‌زند. در این کویر، تفریحات هیجان‌انگیز متعددی مانند سافاری، زیپ‌لاین و پاراگلایدر و … انتظارتان را می‌کشد.

کویر بافق

درانجیر یا کویر بافق، در 10 کیلومتری شهر بافق و در ضلع شرقی یزد واقع شده است که وسعتی برابر 75 کیلومتر دارد. زمین‌های رسی و گیاهان شور زیست جاذبه‌های زیبا این کویر را به تصویر می‌کشند. در کویر بافق، گونه‌های زیبای جانوری مانند کبک، باهو، قرقاول و … را می‌توانید از نزدیک ببینید. راه‌رفتن روی رمل‌های درخشان کویر درانجیر و طبیعت بکر آن، حسی از آرامش را به شما القا می‌کند.

نکات مهم در سفر به کویر

سفر به کویر تجربه‌ای لذت‌بخش و هیجان‌انگیز خواهد بود؛ اما برای جلوگیری از بروز خطرات احتمالی، لازم است نکاتی را در این مورد رعایت کنید.

  • به‌صورت گروهی سفر کنید؛

  • از راهنما متخصص و مسلط به مسیر، کمک بگیرید؛

  • در صورت سفر تک‌نفره، اطلاعات کافی از منطقه مورد نظر را به‌دست آورید و با شرایط جوی آن، آشنا شوید؛

  • فصل مناسب را برای سفرتان انتخاب کنید؛

  • لوازم و تجهیزات مورد نیاز را برای کمپینگ و طبیعت‌گردی به‌همراه داشته باشید؛

  • آب کافی به میزان تعداد افراد همسفرتان، به‌همراه داشته باشید؛

  • برای جلوگیری از آفتاب‌سوختگی، از کلاه لبه‌دار، دستکش استفاده کنید؛

  • برای شب‌های سرد کویر، لباس گرم به‌همراه داشته باشید؛

  • یک آینه جیبی، برای علامت‌زدن به‌همراه داشته باشید

با فلای تودی بر شن‌زارهای کویر یزد قدم بزنید

اکنون که قصد سفر به یزد و کسب تجربه کویرگردی را کرده‌اید، رزرو بلیط هواپیما یزد را با خرید از وب‌سایت‌های آنلاین، آسان کنید. فلای تودی با ارائه خدمات متنوع خود، رزروی آسان و سریع را برای شما تدارک دیده است. اگر به وب‌سایت فلای تودی سری بزنید می‌توانید با خدمات و امکانات ویژه آن، آشنا شوید. فلای تودی با ارائه خدمات راهنما سفر، انجام پروسه رزرو بلیط را آسان و سریع می‌کند؛ همچنین در صورت اطلاع از وضعیت بلیطتان، خدمات پیگیری را ارائه می‌دهد. این وب‌سایت با پشتیبانی 24 ساعته، آماده خدمات‌رسانی به شما خواهد بود و شما را تا پایان سفر همراهی می‌کند؛ بنابراین همین حالا با ما تماس بگیرید و بلیط سفرتان را رزرو کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مجله سرگرمی و فناوری دیج مگ

قیمت یاب خریدینو

قیمت کامپیوتر گیمینگ

قیمت سیستم گیمینگ

لمینت متحرک دندان

قیمت فنس

قیمت خرید پترولیوم کک

عباس نادر روان شناس

پشتیسار

قیمت باطری ماشین

تدریس خصوصی زبان انگلیسی

وارد کننده صاعقه گیر الکترونیکی ساختمان

کلید حرارتی زیمنس (خرید از وارد کننده)

پکیج ویدئویی آموزشی قراردادهای EPC ( نشریه 5490

نمایندگی فروش تجهیزات آتش نشانی

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح