کد خبر : 206051
تاریخ انتشار : جمعه 16 دسامبر 2022 - 22:27
-

یک روش ساده برای پاک کردن چسب پی وی سی از روی موکت

یک روش ساده برای پاک کردن چسب پی وی سی از روی موکت

  اگر شما هم برای چسباندن لوله های خانه یا هر کار دیگری، مجبور به استفاده از چسب پی وی سی شده اید، حتما می دانید که ریختن این چسب ها بر روی فرش و موکت معمولا اتفاق می افتد. چسب ها اغلب به راحتی روی هر قسمتی می ریزند و پس از اتمام کار

 

اگر شما هم برای چسباندن لوله های خانه یا هر کار دیگری، مجبور به استفاده از چسب پی وی سی شده اید، حتما می دانید که ریختن این چسب ها بر روی فرش و موکت معمولا اتفاق می افتد. چسب ها اغلب به راحتی روی هر قسمتی می ریزند و پس از اتمام کار لوله کشی، شما را شوکه می کنند!

نگران نباشید.

در این مقاله قصد داریم تا پاک کردن چسب پی وی سی از روی موکت را به شما آموزش دهیم. پس اگر شما هم با لکه های چسب پی وی سی روی موکت های خود مواجه شده اید، این مطلب ما را تا انتها بخوانید.

مواد و لوازم موردنیاز برای پاک کردن چسب پی وی سی از موکت

برای اینکه بتوانید به خوبی، چسب و آثار آن را از روی موکت خود پاک کنید، مواد و لوازم زیر را آماده کرده و در کنار دست خود قرار دهید:

  • یک چاقوی کره خوری 
  • یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی
  • دو فنجان آب گرم
  • یک یا چند پارچه سفید و تمیز
  • آمونیاک
  • آب سرد
  • حوله یا دستمال نم گیر

گام به گام پاک کردن لکه چسب پی وی سی از روی موکت

اگر می خواهید لکه چسب pvc به خوبی و بدون حتی باقی ماندن آثار آن، از روی موکت شما پاک شود، گام به گام مراحل زیر را با دقت دنبال کنید:

1.ابتدا باقیمانده چسب روی موکت را پاک کنید

چسب اضافی را بتراشید. می توانید این کار را به کمک هر وسیله برنده و تیزی یا یک چاقوی کره خوری انجام دهید. دقت کنید که اگر وسیله مورد استفاده شما تیز است، باید دست خود را مایل به موکت بگیرید و به آرامی به چسب ضربه و همزمان فشار وارد کنید تا از روی موکت بلند شود.

مراقب الیاف موکت خود باشید که آسیبی نبیند. اگر نمی خواهید به موکت های گران قیمت خود آسیب بزنید، بهتر است از خدمات موکت شویی قالیشویی توحید استفاده کنید. 

2.یک ترکیب شوینده آماده کنید

یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را با 2 فنجان آب گرم مخلوط کنید. ترکیب را درون بطری اسپری دار بریزید و یا به کمک یک قاشق قطره قطره روی محل لک شده بچکانید.

3.لکه را پاک کنید

بعد از اینکه محلول شوینده را روی لکه ریختید، بلافاصله دستمال تمیز و سفید خود را بردارید و سعی کنید با حرکات دورانی و فشارهای ملایم، لکه چسب را پاک کنید. دقت کنید که فشار دادن نباید به سمت عمق موکت باشد که لکه را بیشتر به درون الیاف آن وارد کند.

این کار را تا جایی ادامه دهید که لکه یا حداقل مقدار بیشتری از آن، از روی موکت پاک شود.

4.اگر لکه مقاومت می کند، از آمونیاک استفاده کنید!

به کمک آمونیاک می توانید به مبارزه با لکه چسب PVC از روی موکت خود بروید اما به یاد داشته باشید که پیش از استفاده از آمونیاک بر روی موکت، ابتدا آن را روی یک قسمت اضافه آماده از موکت یا قسمتی از آن که دید زیادی در خانه ندارد، استفاده کنید. اگر آمونیاک باعث از بین رفتن رنگ موکت نشد و یا موجب تغییر حالت الیاف موکت تان نشد، می توانید از آن روی لکه نیز استفاده کنید.

احتیاط: هرگز سفید کننده کلر و آمونیاک را مخلوط نکنید. چرا که بخارهای حاصله بسیار خطرناک و سمی هستند.

در هنگام کار با آمونیاک نیز تهویه مناسبی در محل ایجاد کنید و پنجره ها و درب ها را باز کنید و در صورت امکان از ماسک استفاده نمایید.

یک قاشق غذاخوری آمونیاک را با 2 فنجان آب گرم مخلوط کنید. محلول مورد نظر را به کمک یک دستمال روی لکه بزنید.

این مرحله را نیز تا جایی ادامه دهید که چسب کاملا از روی موکت محو شود.

اگر احیانا آمونیاک باعث رنگ پریدگی موکت شما در نواحی مخفی شد، از استفاده آن بر روی محل لکه خودداری کرده و از خدمات موکت شویی قالیشویی قلهک استفاده نمایید.

5.با آب سرد بشویید

یک فنجان یا بیشتر آب سرد آماده کنید. یک دستمال سفید و تمیز دیگر بردارید و به کمک آب سرد، محل لک شده موکت را شستشو دهید. آب سرد به شما کمک می کند تا باقیمانده مواد شوینده، آمونیاک و چسب را کاملا از موکت خارج کنید.

6.خشک کردن

خشک کردن محل پاک شده از چسب pvc نیز آخرین اقدام مهم شما خواهد بود. برای این منظور یک پارچه نم گیر آشپزخانه و یا حوله تمیز بردارید و سعی کنید تا مقدار مایعات اضافی موکت را جذب کنید. با این کار از کپک زدن آن جلوگیری می کنید.

شستشوی موکت با دستگاه های تمام اتوماتیک

امروزه خدمات موکت شویی با دستگاه های مکانیزه و پیشرفته یکی از روش های معمول شستشوی موکت است. خانواده ها، رستوران ها، واحدهای اداری و تجاری و .. می توانند به راحتی موکت های خود را به قالیشویی های حرفه ای همچون قالیشویی توحید سپرده و بابت تمیز شدن عمیق الیاف موکت خود اطمینان داشته باشند.

در قالیشویی محدوده قلهک شستشوی موکت های مشتریان با استفاده از دستگاه های مکانیزه و با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی انجام می شود. مواد مورد استفاده قالیشویی در قلهک درجه یک بوده و بنابراین موکت ها به صورت کاملا بهداشتی و تمیز به گونه ای شستشو داده می شوند که طول عمر آن ها افزایش پیدا کند.

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید با بیش از 30 سال فعالیت درخشان و شعبات مختلف خود در جای جای تهران بزرگ، خدمات مبل شویی، موکت شویی و قالیشویی را توسط تکنسین های کاربلد قالیشویی ارائه می دهد. برای رزرو هر کدام از خدمات ما می توانید به صورت شبانه روزی با ما در ارتباط باشید.

در قالیشویی توحید از دستگاه های اتوماتیک و به روز شستشوی فرش و موکت استفاده می شود تا موکت های و فرش های شما همچون روز اول تمیز و نو شوند. همچنین استفاده از دستگاه های حرفه ای و مواد شوینده باکیفیت، باعث افزایش طول عمر فرش و موکت های شما شده و همین موضوع باعث شده تا رضایت مشتریان مان همواره باعث افتخار ما باشد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مجله سرگرمی و فناوری دیج مگ

قیمت یاب خریدینو

قیمت کامپیوتر گیمینگ

قیمت سیستم گیمینگ

لمینت متحرک دندان

قیمت فنس

قیمت خرید پترولیوم کک

عباس نادر روان شناس

پشتیسار

قیمت باطری ماشین

تدریس خصوصی زبان انگلیسی

وارد کننده صاعقه گیر الکترونیکی ساختمان

کلید حرارتی زیمنس (خرید از وارد کننده)

پکیج ویدئویی آموزشی قراردادهای EPC ( نشریه 5490

نمایندگی فروش تجهیزات آتش نشانی

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح