کد خبر : 12575
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 سپتامبر 2021 - 14:34
-

آتش‌نشانی یعنی هر لحظه خطر/۱۱ سال پیگیری بی‌نتیجه آتش‌نشانان مهریز

آتش‌نشانی یعنی هر لحظه خطر/۱۱ سال پیگیری بی‌نتیجه آتش‌نشانان مهریز

 مسئول آتش‌نشانی باغشهر تاریخی مهریز از ۱۱ سال پیگیری‌ و نامه‌نگاری‌ بی‌نتیجه با مسئولان جهت تامین خودروی پیشرو برای تنها ایستگاه شهرستان به رغم تعدد روستاها و گستردگی شهرستان و سطح پوشش ۹۲ کیلومتری جاده ترانزیتی شمال – جنوب کشور توسط آن گلایه می‌کند. «سید محمدحسینی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا می‌گوید: از ابتدای امسال

آتش‌نشانی یعنی هر لحظه خطر/۱۱ سال پیگیری بی‌نتیجه آتش‌نشانان مهریز

 مسئول آتش‌نشانی باغشهر تاریخی مهریز از ۱۱ سال پیگیری‌ و نامه‌نگاری‌ بی‌نتیجه با مسئولان جهت تامین خودروی پیشرو برای تنها ایستگاه شهرستان به رغم تعدد روستاها و گستردگی شهرستان و سطح پوشش ۹۲ کیلومتری جاده ترانزیتی شمال – جنوب کشور توسط آن گلایه می‌کند.

«سید محمدحسینی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا می‌گوید: از ابتدای امسال تاکنون ۵۵۵ ماموریت از سوی آتش‌نشانی شهرستان با اعزام ۸۰۰ نفر نیروی آتش‌نشان  به محل حوادث ثبت شده که بیشتر این مواد با فراوانی ۹۷ مورد مربوط به حوادث امداد و نجات از جمله تصادفات جاده‌ای و نجات از چاه بوده است.
وی اضافه می‌کند: ۸۰ مورد از ماموریت‌های این مدت نیز مربوط به آتش سوزی، ۲۲ مورد کنترل ایمنی ساختمان، ۳۲ مورد دفع حیوانات موذی و ۲۵ مورد آتش‌سوزی زباله بوده است.
حسینی از فعالیت ۱۳ آتش‌نشان در مهریز و وجود شش دستگاه خودرو در آتش‌نشانی در تنها ایستگاه این شهرستان خبر می‌دهد و می‌گوید:البته در عمل تنها دو دستگاه خوروی آتش‌نشانی کارایی لازم برای اطفای حریق را دارند.
وی بزرگترین و اساسی‌ترین دغدغه آتش‌نشانی مهریز با توجه به تعدد روستاها و گستردگی شهرستان و سطح پوشش ۹۲ کیلومتری جاده ترانزیتی شمال – جنوب کشور، نداشتن خودروی پیشرو است چرا که در بسیاری از مواقع که سرعت عمل حرف اول را در نجات جان مصدومان حادثه می‌زند، استفاده از خودروهای سنگین آتش‌نشانی در نبود خودروی پیشرو هیچ توجیهی ندارد و این در حالیست که تجهیز آتش‌نشانی به تجهیزات به روز، یک اقدام بدیهی است ولی پیگیری‌ها و نامه‌نگاری‌های ۱۱ ساله با مسئولان در این  رابطه هنوز نتیجه‌بخش نبوده است.
حسینی خاطرنشان می‌کند: البته امیدوار بودیم با ساخت ایستگاه دوم آتش‌نشانی شهرستان، از تعداد و سطح پوشش ماموریت‌های ایستگاه مرکزی کاسته شود ولی تجهیز نشدن ایستگاه دوم نیز موجب تاخیر در راه‌اندازی آن شده و عملاً دغدغه‌ی مازاد بر مشکلات سابق آتش‌نشانی مهریز شده است.
«محمدرضا ابوالقاسمی‌نسب» که یکی از دلاورمردان آتش‌نشانی با سابقه‌ی ۲۰ سال خدمت است، نیز از وجود مشکلات ناشی از کمبود تجهیزات در آتش‌نشانی مهریز گلایه و بیان می‌کند: در حوادثی مانند برق گرفتگی تنها ۱۵ دقیقه وقت برای نجات فرد وجود دارد اما تنها ایستگاه آتش‌نشانی مهریز فاقد ماشین پیشرو برای داشتن سرعت عمل کافی جهت نجات حادثه دیدگان است و هرگونه تلفات جانی نه تنها خانواده‌ای را داغدار می‌کند بلکه لطمات روحی نامناسبی روی نیروهای آتش‌نشان خواهد داشت.
وی در مورد سختی‌ها و دشواری‌های شغلش به خبرنگار ایسنا می‌گوید: آتش‌نشان، شغلی است که نمی‌توان بدون علاقه وارد آن شد چرا که هموره در کنار خدمت‌رسانی به مردم، خطر نیز همراه این شغل است و هرچند شجاعت لازمه فعالیت در آن است اما گاهاً بروز اتفاقات ناگوار آتش‌نشانان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
ابوالقاسمی‌نسب در این باره اضافه می‌کند: اضطراب، استرس و غم از دست دادن افراد، سختی‌هایی است که در این راه باید متحمل شد اما شیرینی نجات و قدردانی مردم نیز بسیار لذت‌بخش است.
«عباس زارع زاده مهریزی» یکی دیگر از آتش‌نشانان مهریز که حدود پنج سال از فعالیتش در این ایستگاه می‌گذرد، کار آتش‌نشانی را هر لحظه خطر تعریف می‌کند و در گفت‌وگو با ایسنا می‌گوید: این کار علاقه داشتم و به همین دلیل نیز پای دشواریهایش ایستادم و وارد این حرفه شدم.
وی در مورد برخی سختی‌های این حرفه خاطرنشان می‌کند: متاسفانه وقتی در محل حادثه و مقابل چشمان ما، عزیز یک خانواده جان خودش را از دست می‌دهد، ناراحتی این اتفاق، روزها و شاید هفته‌ها در ذهن آتش‌نشانان تداوم خواهد داشت.
زارع‌زاده مهریزی نیز به وعده‌های مکرر مسئولان درخصوص استفاده از تجهیزات به روز و خرید ماشین پیشرو برای آتش‌نشانی مهریز که تاکنون عملی نشده اشاره و خواستار اهتمام بیشتر مسئولان به این موضوع می‌شود.
منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح