کد خبر : 174558
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 23 دسامبر 2021 - 18:14
-

آمریکایی‌ها دست از تحریم برنمی‌دارند

آمریکایی‌ها دست از تحریم برنمی‌دارند

ایسنا/اصفهان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: آمریکا دشمن قسم خورده ایران است. آن‌ها دست از تحریم بر نمی‌دارند، اما ایران آن‌ها را مجبور به اطاعت می‌کند. آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، در خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان (یکم اسفندماه) ضمن توصیه همگان به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: امتحان

آمریکایی‌ها دست از تحریم برنمی‌دارند

ایسنا/اصفهان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: آمریکا دشمن قسم خورده ایران است. آن‌ها دست از تحریم بر نمی‌دارند، اما ایران آن‌ها را مجبور به اطاعت می‌کند.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، در خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان (یکم اسفندماه) ضمن توصیه همگان به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: امتحان یکی از سنت های خداوند است. خداوند با امتحان می خواهد انسان ها را بسازد تا رشد کنند. در ابتدای سوره عنکبوت خداوند می فرماید انسان ها گمان می کنند همین که بگویند ایمان آوردیم کافی است در حالی که اینگونه نیست و ما آن ها را امتحان می کنیم.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: حقیقت انسان و خالصی ها و ناخالصی های او با امتحان الهی ثابت می شود، بنابراین در واقع امتحان خداوند خالص کردن انسان ها است.

طباطبایی نژاد ادامه داد: آزمایش خداوند به این معناست که نباید از سختی ها شانه خالی کنیم و همواره باید در راه خدا گام برداریم. انسان اگر در سختی به سلامت امتحان پس دهد پاک می شود. مرد بودن و با دشمن مقابله کردن آسان نیست.

وی گفت: همواره امتحان الهی وجود دارد و امیدواریم در سختی ها در صراط مستقیم حرکت کنیم.

امام جمعه اصفهان در خطبه های دوم نماز، با تأکید مجدد بر مخالفت با هوای نفس، اظهار کرد: همواره انسان ها در محضر خداوند هستند و خداوند حتی نیت انسان ها را می بیند.

وی با بیان اینکه ماه رجب، ماهِ ریزش برکت است و توبه در این ماه و ماه مبارک رمضان پذیرفته می شود، به مراسم ۲۲ بهمن نیز گریزی زد و تصریح کرد: از مردم استان اصفهان تشکر می کنم که با وجود کرونا در ۲۲ بهمن حماسه دیگری آفریدند هر چند در اصفهان، در این روز برخی افراد مرتکب اشتباه شدند.

طباطبایی نژاد ادامه داد: دشمن در طول ۴۲ سال گذشته انواع توطئه ها را علیه انقلاب اسلامی انجام داده است که همه این دسیسه ها نقش بر آب شد. دشمن در جنگ تحمیلی با تمام قوا علیه ایران جنگید، اما شکست خورد. بنابراین دشمن از جنگ فیزیکی با ایران اسلامی مأیوس شده است.

وی افزود: آنها وقتی دیدند عراق را که در آن زمان قوی بود شکست دادیم به هراس افتادند و تحریم اقتصادی را وضع کردند که در طول تاریخ بشریت بی سابقه بود، اما این تحریم ها برای ما تبدیل به فرصت شد. در هیچ کاری عقب نرفته ایم و پیشرفت هایی کرده ایم که معجزه آسا بوده است. در بخش های مختلف نظامی، کشاورزی، صنعتی و… نسبت به قبل از انقلاب پیشرفت قابل توجهی داشته ایم.

نماینده ولی فقیه در اصفهان خاطر نشان کرد: گرانی های موجود تقصیر یک یا دو نفر نیست. در جنگ معمولا پول کم می شود و مجبور به چاپ پول می شوند و وقتی پشتوانه مالی نباشد ارزش پول کشور کاهش می یابد. در گذشته یک دینار عراقی ۳ دلار بود که بعد از جنگ با ایران ارزش پول عراق به دلیل چاپ پول به شدت کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، امام جمعه اصفهان گفت: در حال حاضر هزار دینار عراق یک دلار است. هم اکنون هم ایران در جنگ است و چاپ پول فعلا ضرورت کشور است هرچند کار درستی نیست. انسان عاقل باید بداند که در جنگ حلوا خیر نمی کنند. به دستور قرآن نباید زیر بار کفار برویم و طبق آموزه های دینی مرگ با عزت بهتر از مرگ با ذلت است.

وی افزود: بایدن به هیچ وجه بهتر از ترامپ نیست. فیدل کاسترو رهبر سابق کوبا به صراحت گفت «چه بگویم از دو لنگه کفش که پای یک نفر است». آمریکا دشمن قسم خورده ایران است و دست از تحریم ها بر نمی دارد اما ایران آنها را مجبور به اطاعت می کند چرا که قادریم کشورهای دیگر را علیه آمریکا بسیج کنیم.

طباطبایی نژاد تصریح کرد: عراق و سوریه را از دست آمریکا گرفتیم و این همه دستاورد از برکت مقام معظم رهبری و ایستادگی ایرانیان است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح