کد خبر : 559
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 آگوست 2021 - 13:51
-

آمریکا یک کره شمالی هسته‌ای را نمی‌پذیرد

آمریکا یک کره شمالی هسته‌ای را نمی‌پذیرد

یکی از مقامات اطلاعاتی عالی رتبه آمریکا تاکید کرد، با وجود جاه‌طلبی‌های کره شمالی برای تبدیل شدن به یک کشور اتمی، آمریکا یک کره شمالی مسلح به تسلیحات اتمی را هرگز قبول نخواهد کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، “سیدنی سیلر”، افسر اطلاعات ملی آمریکا در امور کره شمالی در “دفتر مدیر

یکی از مقامات اطلاعاتی عالی رتبه آمریکا تاکید کرد، با وجود جاه‌طلبی‌های کره شمالی برای تبدیل شدن به یک کشور اتمی، آمریکا یک کره شمالی مسلح به تسلیحات اتمی را هرگز قبول نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، “سیدنی سیلر”، افسر اطلاعات ملی آمریکا در امور کره شمالی در “دفتر مدیر اطلاعات ملی” اظهار داشت: هدف اصلی کره شمالی دست‌کم برای حال حاضر، پذیرفته شدن به عنوان یک کشور اتمی است.

وی در وبیناری به میزبانی بنیاد واشنگتن تایمز گفت: ما در تمامی مذاکراتمان صریحا آنچه را که از کره شمالی انتظار داریم و مزایایی که برای کره شمالی به دنبال خواهد داشت را مطرح کرده‌ایم. اما تاکنون دولت پیونگ‌یانگ نخواسته از این فرصت‌ها استفاده کند.

سیلر افزود: کره شمالی فرصت‌های بسیاری برای خلع تسلیحات اتمی در ازای انگیزه‌هایی که گفته می‌شود به دنبال آنهاست همچون بهبود روابط با آمریکا و همچنین یک تضمین امنیتی داشته است.

این افسر اطلاعاتی با اشاره به نشست 2019 میلادی میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در هانوی به عنوان یک نمونه گفت: با این حال، پیونگ‌یانگ به سادگی این فرصت برای بهبود روابط با آمریکا را از دست داده است.

وی تصریح کرد: برای من تحلیل‌گر نشست فوریه 2019 میلادی بار دیگر نشان داد که کره شمالی تمایلی به قدم گذاشتن در مسیر معتبر خلع تسلیحات اتمی ندارد. در عوض کره شمالی به داشتن توانایی‌های اتمی علاقه مند است.

سیلر افزود: وقتی شما به این الگوی رفتاری مداوم نگاه کنید، در نهایت به این نتیجه می رسید که پیونگ‌یانگ یا دست‌کم دولت کیم جونگ اون معتقد است که حیاتش هیچ ارتباطی با بهبود روابط با کره جنوبی یا آمریکا ندارد.

وی تاکید کرد: پیونگ‌یانگ می‌داند که کره جنوبی یا آمریکا هرگز به کره شمالی حمله نمی کنند و از بیشترین چیزی که می ترسد، تهدیدی از داخل کشور است.

این مقام آمریکایی گفت: آنچه که ما هرگز نمی توانیم تضمین کنیم این است که وقتی که اطلاعات به کره شمالی برسد و خواست مردم کره شمالی برای آزادی، اوضاع سیاسی و اقتصادی بهتر و زندگی بهتر به جوش بیاید و به چالشی برای دولت پیونگ‌یانگ تبدیل شود، هیچ تضمینی که بتواند مانع آنها شود وجود ندارد.

وی افزود: بنابراین آنچه که شما در کره شمالی مشاهده می کنید، قابلیت و توانایی است که برای تضمین حیات دولت کیم جونگ اون طراحی شده است. این ضرورتا به نفع ملت نیست اما باید دنبال شود تا از سیستم و رژیم حاکم حفاظت کند.

سیلر تاکید کرد: با این وجود، آمریکا به سه دلیل یک کره شمالی اتمی را نمی‌تواند و نخواهد پذیرفت. این امر ترک یک اتحاد با کره جنوبی است. این امر اعلامیه‌ای است دال بر اینکه ما از اصول جهانی منع گسترش تسلیحات اتمی مان دست کشیده‌ایم. این امر پیامی است به دیگر جاه‌طلبان که درصدد تسلیحات اتمی و تبدیل شدن به کشورهای اتمی هستند.

وی گفت: آمریکا همچنان در مذاکره را باز نگه داشته است. ما آشکارا کره شمالی را تعقیب نمی کنیم و دلایل منطقی خوبی برای مذاکره وجود دارد و ما همیشه در مذاکره را باز نگه داشته‌ایم. همیشه فرصتی وجود دارد. مشکلات ما با کره شمالی به دلیل درک ناکافی یا فقدان دانش موجود برای ایجاد یک سیاست خوب نیست.

کره شمالی اخیرا نشانه‌هایی از مشارکت از خود نشان داده و خطوط ارتباط مستقیم با کره جنوبی را پس از 13 ماه بازگشایی کرده است. با این حال پیونگ‌یانگ از آمریکا و کره جنوبی می خواهد تا مانورهای نظامی مشترک سالانه‌شان را که اواخر ماه جاری میلادی آغاز می شود، متوقف کنند و هشدار داده است که اگر این مانورها طبق برنامه برگزار شوند، بر آینده روابط دو کره سایه می‌اندازند.

سیلر گفت: اگر کره شمالی تصمیم به مشارکت و از سر گیری مذاکرات بگیرد، بدون اعتنا به این مانورها این کار را انجام خواهد داد. وقتی کره شمالی بخواهد یک راه دیپلماتیک را سر بگیرد می‌تواند بر این مانورها چشم‌پوشی کند. شاید این مانورها را محکوم کند و لفاظی‌هایی در این خصوص داشته باشد اما یک هفته پس از پایان این مانورها به میز مذاکرات باز می‌گردد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح