کد خبر : 69563
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 نوامبر 2021 - 22:57
-

آموزش‌ تخصصی‌ کانون‌های هلال‌ احمر ضروری است

آموزش‌ تخصصی‌ کانون‌های هلال‌ احمر ضروری است

دبیر مجمع هلال احمر درباره تاثیر کانون‌های فرهنگی بر روی فعالیت‌های علمی و تحصیلی عنوان کرد: با توجه به این‌که یکی از اهداف کانون‌های هلال احمر، نجات جان انسان‌ها محسوب می‌‎شود، لازم است تا کانون‌های هلال احمر دانشگاه‌های علوم پزشکی به‌طور تخصصی‌تر این هدف را دنبال کنند. به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، آرمان محمودی درباره فعالیت‌های

آموزش‌ تخصصی‌ کانون‌های هلال‌ احمر ضروری است

دبیر مجمع هلال احمر درباره تاثیر کانون‌های فرهنگی بر روی فعالیت‌های علمی و تحصیلی عنوان کرد: با توجه به این‌که یکی از اهداف کانون‌های هلال احمر، نجات جان انسان‌ها محسوب می‌‎شود، لازم است تا کانون‌های هلال احمر دانشگاه‌های علوم پزشکی به‌طور تخصصی‌تر این هدف را دنبال کنند.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، آرمان محمودی درباره فعالیت‌های مجمع هلال احمر گفت: یکی از عمده فعالیت‌های کانون‌های هلال احمر بحث آموزش است و با توجه به رسالت بشردوستانه کانون‌های هلال احمر و بی‌طرفی و بی‌غرضی و دوری این کانون از فعالیت‌های سیاسی، به دنبال پیگیری فعالیت‌های عام‌المنفعه و داوطلبانه هستیم. به همین دلیل برگزاری کارگاه‌های امدادی و بشردوستانه مانند کارگاه‌های کمک‌های اولیه، اطفاء حریق، پیشگیری از بلایای طبیعی، پیشگیری از اعتیاد و آشنایی با هلال احمر و صلیب سرخ نیز از برنامه‌های مهم آموزشی این کانون است که مدنظر داریم.
وی ادامه داد: برگزاری ایستگاه‌های سلامت، برگزاری برنامه‌هایی در راستای فرهنگ‌سازی اهدای خون و اهدای عضو، برگزاری فعالیت‌های زیست محیطی که از طرف سازمان جوانان هلال احمر ابلاغ می‌شود از سایر برنامه‌هایی است که در حیطه وظایف کانون هلال احمر قرار دارد. اطلاع‌رسانی و فرهنگ سازی از طریق نشریات الکترونیک و صوتی و همچنین اینفوگرافی‌های آموزشی که با توجه به شیوع کرونا و غیرحضوری شدن دانشگاه‌ها در کانون هلال احمر مورد توجه قرار گرفته است.
محمودی افزود: جمع‌آوری کمک در بلایا برای آسیب‌دیدگان، برگزاری مانورهای امدادی از جمله مانور زلزله، آتش‌سوزی و…، راه‌اندازی تیم‌های تخصصی در راستای اهداف سازمان جوانان هلال‌احمر مانند تیم حمایت‌های روانی از دیگر فعالیت‌های کانون هلال‌احمر است.
او در پاسخ به این سوال که کانون هلال‌احمر در دوران کرونا چه فعالیت‌هایی را باید مورد توجه قرار دهد؟ بیان کرد: در دوران شیوع کرونا فعالیت‌ها باید به صورت مجازی باشد.  در این راستا برگزاری وبینارهای آموزشی، آماده کردن کلیپ، پادکست و اینفوگرافیگ‌های آموزشی برای اطلاع‌رسانی افراد و همچنین برگزاری حضوری جلسات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهمیت بالایی دارد.
دبیر مجمع هلال‌احمر تصریح کرد: برنامه‌هایی که ما در نظر گرفتیم این است که به تمامی کانون‌های هلال احمر دانشگاها توجه کنیم تا برنامه‌های ما فقط شامل تعداد خاصی از کانون‌ها نشود. برنامه‎هایی اعم از قطب‌بندی کردن کانون‌های هلال احمر جهت پیگیری تخصصی مشکلات کانون‌ها، همکاری با سازمان‌های مردم‌‎نهاد و عام‌المنفعه در سطح ملی و کشوری و طرح‌هایی مثل ارتقای کانون‌های هلال احمر و همچنین تشکیل اتاق فکر با استفاده از دبیران با تجربه در مجمع مورد توجه ما است.
محمودی اضافه کرد: پیشنهاد طرح استاد مشاور فرهنگی برای کانون‌های هلال احمر، پررنگ کردن حضور کانون‌های هلال احمر در ستادهای بحران و جهادی دانشگاه، ایجاد کمیته‌های تخصصی در مجمع در جهت آموزش به دبیران جدیدالورود، مشارکت و هم‌فکری با تمام دبیران در برنامه‌ها در اجرای طرح‌های کشوری و ملی به صورت هماهنگ با کلیه کانون‌ها از جمله اهدافی است که به دنبال اجرایی کردن آن‌ها هستیم.
وی درباره تاثیر کانون‌های فرهنگی بر روی فعالیت‌های علمی و تحصیلی عنوان کرد: باتوجه به این‌که یکی از اهداف کانون‌های هلال احمر، نجات جان انسان‌ها محسوب می‌‎شود لازم است تا کانون‌های هلال احمر دانشگاه‌های علوم پزشکی به‌طور تخصصی‌تر  این هدف را دنبال کنند. تلاش ما این است که با برگزاری وبینارهای علمی و آموزشی مانند کارگاه‌های CPR و کمک‌های اولیه و… بصورت تخصصی‌تر موضوع آموزش دانشجویان را دنبال کنیم.
دبیر مجمع هلال احمر درپایان عنوان کرد: اگر ما کارهایمان را با برنامه و زمانبندی جلو بیاوریم، کارهای فرهنگی نه تنها مزاحمتی ایجاد نمی‌کند بلکه با روحیه مثبتی که در دانشجویان ایجاد می‌کند باعث یادگیری بهتر می‌شود. نگاه ما این است که دانشجو صرفا نباید درس بخواند بلکه باید چند بعدی باشد و در زمینه‌های فرهنگی مورد علاقه‌اش فعالیت داشته باشد و تک‌بعدی نباشد.
انتهای پیام
منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح