کد خبر : 90705
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 نوامبر 2021 - 20:43
-

اجرای طرح توانمندسازی زنان آسیب‌دیده در شیراز

اجرای طرح توانمندسازی زنان آسیب‌دیده در شیراز

ایسنا/فارس معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس از اجرای طرح توانمندسازی برای ۱۰۰ زن آسیب‌دیده اجتماعی کلانشهر شیراز با همکاری یک سازمان مردم‌نهاد، خبر داد. اسماعیل اکبری شنبه ۲۶ تیر در حاشیه اجرایی شدن طرح توانمندسازی زنان آسیب‌دیده، گفت: در طرح توانمندسازی زنان آسیب دیده از اختلافات خانوادگی یا طلاق، شاهد برخی از

اجرای طرح توانمندسازی زنان آسیب‌دیده در شیراز

ایسنا/فارس معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس از اجرای طرح توانمندسازی برای ۱۰۰ زن آسیب‌دیده اجتماعی کلانشهر شیراز با همکاری یک سازمان مردم‌نهاد، خبر داد.

اسماعیل اکبری شنبه ۲۶ تیر در حاشیه اجرایی شدن طرح توانمندسازی زنان آسیب‌دیده، گفت: در طرح توانمندسازی زنان آسیب دیده از اختلافات خانوادگی یا طلاق، شاهد برخی از مشکلات مانند نداشتن مهارت‌های زندگی و شغلی بوده‌ایم.

این مقام قضایی در استان فارس افزود: بسیاری از زنان و دختران حاصل از خانواده‌های پرتنش و طلاق به دلیل نداشتن مهارت زندگی و شغلی و عدم استقلال مالی، در معرض آسیب های ناشی از طلاق هستند و دچار مشکلات زیادی می‌شوند.

وی با اشاره به بررسی راهکارهای مختلف برای چاره‌اندیشی این مشکل، اضافه کرد: با پیگیری‌های انجام شده تفاهمی را با سازمان مردم نهاد «امید فردا»، منعقد شد تا زنانی که در دادگاه خانواده و مراجع قضایی پرونده دارند و براساس راهکارهای قانونی امکان حمایت آنها از طریق نهادهایی مانند بهزیستی و کمیته امداد وجود ندارد، از طریق این سازمان مردم نهاد مورد حمایت قرار گیرند.

معاون قضایی دادگستری فارس بیان کرد: براساس این توافق، این سازمان با اعتبار ۱۵۰ میلیون تومان برای مدت یکسال، صد زن معرفی شده از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم را ظرف یک ماه آموزش می‌دهد، این آموزش‌های شامل روانشناختی، مهارت‌های زندگی و شغلی براساس استعدادهای آنان است، گفتنی است که این سازمان مردم نهاد در صورت افزایش تعداد نیز حاضر به همکاری است.

اکبری با بیان اینکه از ساعت ۷ و نیم صبح تا ۵ عصر زنان آسیب‌دیده شناسایی شده در کلاس‌های مهارت‌آموزی، آموزش می بینند، گفت: نقطه قوت این طرح طبق تفاهم این بنیاد این است که این زنان و دختران علاوه بر آموزش توسط این موسسه تا حرفه‌ای شدن در آن مهارت و شغل حمایت شده و سپس وارد بازار کسب و کار می‌شوند و طبق ضمانت این سازمان حداقل حقوق اداره کار را در بازار دریافت می‌کنند همچنین از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند خواهند شد.

دبیر شورای پیشگیری از جرم استان فارس با اشاره به اینکه توانمندسازی این زنان تا کسب درآمد پایدار ادامه خواهد داشت، متذکر شد: مشکلاتی مانند طولانی بودن مسیر رفت و آمد زنان با پرداخت هزینه ایاب و ذهاب و همچنین مشکل مراقب از فرزندان کوچک آنان با پرداخت هزینه نگهداری فرزندانشان توسط موسسه امید فردا، حل شد.

این مقام قضایی همچنین گفت: دختران حاصل از طلاق بازمانده از تحصیل، در صورت داشتن تمایل و امکان بازگشت به تحصیل، براساس توافق با آموزش و پرورش و حمایت سازمان مردم نهاد امید فردا، به تحصیل باز خواهند گشت در غیر این صورت در کنار مادران خود به آموزش مهارت‌های زندگی و شغلی خواهند پرداخت و بعد از توانمندی جذب بازار کار خواهند شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس تأکید کرد: دختران در حال تحصیل که با مشکلات مالی روبه رو ‌هستند نیز توسط این موسسه حمایت خواهند شد و در صورت بااستعداد بودن، بورسیه تحصیلی خواهند گرفت تا در رشته‌های شاخصی مانند پزشکی با حمایت مالی به تحصیل بپردازند و آینده خود را تغییر دهند.

اکبری کارهای مقطعی را مانند مُسکن خواند و افزود: ما به دنبال یک برنامه اصولی و موثر بودیم، با کارهای مقطعی اصل آسیب باقی می‌ماند بنابراین ما به دنبال توانمندسازی زنان بودیم تا خودشان بتوانند مدیریت زندگی خود را برعهده بگیرند.

این مقام قضایی با بیان اینکه اگر این زنان علاوه بر آسیب های روحی از لحاظ مالی مستقل نشوند سبب ایجاد مفسده می شود چرا که ناچار به تامین زندگی هستند، گفت: در صورت توانمند نشدن، این زنان حتی اگر جذب بازار کار شوند در محل کار مورد سوءاستفاده قرار خواهند گرفت و حقشان ضایع می‌شود، ما در این آموزش‌ها، آشنایی با حقوق قانونی را نیز درنظر گرفتیم تا بتوانند حقوق خود را بشناسند و از آن دفاع کنند.

اکبری خاطرنشان کرد: در این طرح، سازمان مرم نهاد امید فردا علاوه بر آموزش رایگان هزینه تغذیه آنان شامل صبحانه و ناهار را می‌پردازد و در صورتی که دارای شغلی باشند و با حضور در این دوره‌ها شغل خود را از دست بدهند ماهانه بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان جهت تامین حداقل‌های زندگی به آنان پرداخت می شود.

او گفت: در بخش حمایت از زنان و کودکان آسیب‌دیده با همکاری کانون وکلا در صورت نیاز به حمایت قانونی آنها به صورت رایگان از خدمات حقوقی برخوردار خواهند شد، بنابراین ما علاوه بر توانمندسازی زنان در صورت نیاز در تمام مراحل از آنها حمایت حقوقی خواهیم کرد.

معاون قضایی دادگستری فارس با بیان اینکه این طرح در حال حاضر در شیراز اجرایی می‌شود، اعلام کرد: در صورت ایجاد امکانات و همکاری نهادهای دولتی، سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌ها، این طرح را در شهرستان‌ها نیز اجرایی خواهد شد..

اکبری گفت: این طرح فقط برای زنان و فرزندان دختر آنان است و شامل فرزندان پسر نمی‌شود اما مذاکراتی را نیز برای حمایت از پسران انجام دادیم و خدماتی در حال برنامه ریزی است اما مانند این طرح رایگان نیست، در مورد پسران بزهکار نیز سعی می‌شود از مجازات جایگزین یا تکمیلی استفاده شود تا آنان نیز مهارت‌های زندگی بیاموزند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح