کد خبر : 88829
تاریخ انتشار : شنبه 13 نوامبر 2021 - 21:25
-

اجرای ۱۰ هزار طرح ستاد اجرایی فرمان امام در گیلان/ ایجاد اشتغال در ۶۳ روستا

اجرای ۱۰ هزار طرح ستاد اجرایی فرمان امام در گیلان/ ایجاد اشتغال در ۶۳ روستا

ایسنا/گیلان مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام در گیلان، با بیان اینکه این ستاد ۱۰ هزار طرح را در استان عملیاتی خواهد کرد، گفت: در حال حاضر ۱۲ هزار طرح اشتغالزایی در ۶۳ روستای گیلان اجرایی می شود که ۱۲ هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد. محمد کرمی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به امضای تفاهم نامه

اجرای ۱۰ هزار طرح ستاد اجرایی فرمان امام در گیلان/ ایجاد اشتغال در ۶۳ روستا

ایسنا/گیلان مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام در گیلان، با بیان اینکه این ستاد ۱۰ هزار طرح را در استان عملیاتی خواهد کرد، گفت: در حال حاضر ۱۲ هزار طرح اشتغالزایی در ۶۳ روستای گیلان اجرایی می شود که ۱۲ هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد.

محمد کرمی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به امضای تفاهم نامه ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) با استانداری گیلان در آبان ۹۹، اظهار کرد: براساس این تفاهم نامه ستاد اجرایی فرمان امام ۱۰ هزار طرح را در استان عملیاتی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ساخت ۴۱ باب مدرسه، ۵۱ باب مسکن برای اقشار کم درآمد دارای دو معلول و تکمیل ساختمان درمان کودکان ناشنوا و توانبخشی بعد از کاشت حلزون در گوش هستیم، افزود: همچنین آبرسانی به ۱۲ روستا، تکمیل ۱۶ باب مسجد و خانه عالم، راه اندازی خانه های ورزشی، درمان زوج های نابارور روستایی و پرداخت وام های اشتغالزایی در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام در گیلان، از اعزام کاروان های سلامت به مناطق روستایی و اعزام گروه های جهادی به روستاهایی محروم خبر داد و اضافه کرد: توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی و اهدای جهیزیه به نوعروسان و احداث مخزن آب و… نیز انجام شده است.

کرمی، با بیان اینکه در راستای تفاهم نامه مذکور ۱۵ طرح با سرمایه ۱۵۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۵۰۰ نفر دنبال می شود، گفت: سرمایه گذاری برای مشاغل خرد و متوسط با محوریت در مشاغل خانگی در روستاها و سرمایه گذاری در طرح های دانش بنیان نیز در دستور کار ستاد قرار دارد؛ البته غالب فعالیت های ستاد اجرایی فرمان امام در استان گیلان به صورت مشارکت است، اما دو شرکت بزرگ سبحان دارو و سبحان آنکولوژی با تصدی خود ستاد انجام وظیفه می کند.

وی ادامه داد: شرکت سبحان دارو در زمینه تولیدات دارویی نه تنها در داخل کشور، بلکه در منطقه اثرگذار است و سال گذشته سه میلیارد عدد تولید دارو داشته که در نوع خودش برای کشور و منطقه عدد قابل توجهی است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام در گیلان، سبحان دارو را محور تولید داروهای اعصاب و روان دانست و یادآور شد: این شرکت در تولید داروهای قلبی و عروقی نیز جایگاه ویژه ای دارد لذا به دنبال ثبت دارو در کشور اکراین هستیم که می تواند گشایشی در صدور داروهای سبحان دارو به اروپای شرقی باشد.

وی با بیان اینکه شرکت سبحان آنکولوژی نیز در زمینه داروهای ضد سرطان فعالیت دارد، خاطرنشان کرد: یکی از تولیدان بارز این شرکت داروی رمدسیویر است که هر دوز آن در اوایل شیوع بیماری کرونا ۷۰ میلیون تومان خرید و فروش می شد، اما با تولید آن توسط شرکت سبحان آنکولوژی به ۶۰۰ هزار تومان کاهش یافت.

کرمی، شرکت سبحان نکولوژی را جزو قرارگاه های بسیار مهم مقابله با تحریم دارویی آمریکا دانست و اظهار کرد: این شرکت با ورود به عرصه تولید داروهای خاص توانسته کمک بسیار خوبی در دوران تحریم دارویی کشور باشد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام در گیلان، با بیان اینکه در سال گذسته حدود ۱۸۰۰ وام اشتغالزایی روستایی پرداخت کردیم، گفت: در حال حاضر ۱۲ هزار طرح اشتغالزایی در ۶۳ روستای گیلان اجرایی می شود که ۱۲ هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد.

وی از ایجاد اشتغال برای ۴۲ هزار و ۱۰۰ نفر در قالب ساخت ۵۰۰۸ واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد توسط ستاد خبر داد و خاطرنشان کرد: همزمان با شیوع بیماری کرونا در استان گیلان اقدام به راه اندازی کاروان های سلامت با محوریت ویزیت از راه دور و آنلاین توسط کادر پزشکی مستقر در کاروان های سیار کردیم که کار مراکز درمان را انجام می دادند.

کرمی، از تولید ملزومات بهداشتی به ویژه ژل و محلول ضد عفونی کننده و ماسک، شیلد و گان توسط دو شرکت سبحان دارو و سبحان آنکولوژی جهت رفع کمبود خبر داد و عنوان کرد: ۳۰ هزار بسته بهداشتی را بین مردم توزیع کردیم. همچنین با کمک بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام، ۳۲۰ هزار بسته معیشتی و ۱۱ هزار بسته آموزشی را طی پنج مرحله بین اقشار آسیب دیده از کرونا توزیع کردیم.

وی از بالا بودن هزینه درمان بیماران خاص گفت و تصریح کرد: ستاد طی سال گذشته ۳۱۱ بیمار خاص را تحت درمان قرار داده و اقدام به تامین داروی رایگان برای آنان کرده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام در گیلان، از اهدای ۲۶۹ فقره جهیزیه به نوعروسان طی سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: درمان زوج های نابارور یکی از پرهزینه ترین پروسه های درمانی است لذا سرمایه گذاری قابل توجهی در این زمینه کردیم تا مشاوره و کمک هزینه های درمان پرداخت شود. همچنین آمادگی پرداخت وام قرض الحسنه ۱۰ میلیون تومانی و یک میلیون تومانی بلاعوض برای کمک به زوج ها را داریم.

وی از تخصیص اعتبار ۱۱ میلیارد تومانی جهت جمایت از کسب و کارهای دانش بنیان و اشتغالزایی برای ۱۲۰ نفر در استان خبر داد و یادآور شد: از سوی بنیاد احسان قرارگاه جهادی نوآوری را با حضور نخبگان راه اندازی خواهیم کرد.

کرمی، با اشاره به اجرای پویش «به روستا بر می گردیم»، تاکید کرد: مهاجرت جمعیت روستایی به شهرها پدیده حاشیه نشینی را ایجاد کرده که مشکلات اجتماعی و اقتصادی خاص خودش را دارد لذا ستاد در حال پایش اطلاعات اولیه در ۳۵۰ شهرستان کشور است تا افراد در صورت تمایل و دریافت تسهیلات جهت اشتغالزایی به زادگاه خودشان باز گردند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح