کد خبر : 132741
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 30 نوامبر 2021 - 21:20
-

احساس بی عدالتی و محرومیت باعث وقوع جرم است

احساس بی عدالتی و محرومیت باعث وقوع جرم است

ایسنا/کرمان رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: احساس بی عدالتی و محرومیت باعث وقوع جرم است لذا نظام اجتماعی که وظیفه خود را در ساماندهی و ایجاد عدالت انجام نداده، مسئول رفتارهای مجرمانه است که یکی از آنها خشونت و قتل است. سرهنگ”علیرضا پریور” در نشست بررسی دلایل وقوع قتل و خودکشی در دانشگاه

احساس بی عدالتی و محرومیت باعث وقوع جرم است

ایسنا/کرمان رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: احساس بی عدالتی و محرومیت باعث وقوع جرم است لذا نظام اجتماعی که وظیفه خود را در ساماندهی و ایجاد عدالت انجام نداده، مسئول رفتارهای مجرمانه است که یکی از آنها خشونت و قتل است.

سرهنگ”علیرضا پریور” در نشست بررسی دلایل وقوع قتل و خودکشی در دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار کرد: انسان در شرایط عادی میل به جاودانگی دارد اما همین انسان تحت تأثیر عوامل و محیط گاهاً اقدام به سلب حیات از خود و یا دیگران می کند که متغیرهای تأثیرگذار بر شخصیت و طرح واره های ذهنی منجر به این نوع اقدامات می شود.

وی با اشاره به اینکه در یک محیط اجتماعی هنجارها، بایدها و نبایدها را برای انسان مشخص می کند اما باز هم رفتارهایی برخلاف هنجارهای اجتماعی شاهد هستیم، افزود: تحلیل وقوع این رفتارها باید ناظر به محیط اجتماعی باشد که فرد در آن قرار گرفته و برای همین نمی توان برای علل وقوع همه قتل ها یک نسخه کلی در نظر گرفت.

پریور با اشاره به ارتباط مستقیم وجود سلاح های گرم با ارتکاب قتل تصریح کرد: بعضا وجود خرده فرهنگ ها که ما توجهی هم به آن نداریم اثرگذار است مثل آنجا که تفکر کاستی فاصله طبقاتی و ایجاد برتری ایلی عشایری مطرح است اما هیچ محققی تاکنون در این مسئله ورود نکرده و بلکه همه با پیش فرض های خود به تبیین و تحلیل های اجتماعی قدم گذاشتند.

رییس پلیس پیشگیری استان کرمان بیان کرد: وقتی از تئوری های بومی نشده و غیرمطابق بومی و منطقه ای استفاده می کنیم، نباید انتظار حل مشکل را داشته باشیم.

وی افزود: در استان کرمان یکی از متغیرهای اساسی و تأثیرگذار، تفکر اجتماعی است و برای همین بخشی از قتل ها ناموسی و اخلاقی است.

پریور با اشاره به اینکه احساس تحقیر هویت و طرح واره هایی که خروجی آن رفتار خشونت آمیز است منجر به سلب حیات از خود و یا دیگران می شود، گفت: عموما راهکارها کمتر متناسب با محیط های اجتماعی است و برای همین نتیجه بخش نیست و دست اندرکاران را ناامید می کند.

وی یکی از متغیرهای دیگری که ارتباط مستقیم با قتل دارد را مسائل اقتصادی عنوان و بیان کرد: اگر ساختار اجتماعی نتواند انسان را به سازگاری عادت بدهد جرم در جامعه افزایش پیدا می کند زیرا فشارهای روانی در رفتار خشونت آمیز افراد تأثیر مستقیم دارد.

رییس پلیس پیشگیری استان کرمان با بیان اینکه چنانچه جامعه دچار اضمحلال اخلاقی شود باید بپذیریم که جرم در آن جامعه افزایش پیدا می کند و خشونت روی خود را نشان می دهد، گفت: ابهام از آینده و ناامیدی از دیگر متغیرهای اثرگذار بر ارتکاب قتل است که این ابهام از آینده باعث عدم پایبندی به اصول اخلاقی و بلکه فروپاشی اخلاقی است زیرا نظام اجتماعی و دولتی که باید شرایط را فراهم کند تا افراد امیدواری بیشتری به جامعه پیدا کند اما کوچکترین قدمی برنمی دارد نتیجه آن ابهام و ناامیدی از آینده است که به طور مستقیم بر خشونت و قتل اثر می گذارد.

وی افزود: احساس بی عدالتی و محرومیت باعث وقوع جرم است لذا نظام اجتماعی که وظیفه خود را در ساماندهی و ایجاد عدالت انجام نداده، مسئول رفتارهای مجرمانه است که یکی از آنها خشونت و قتل است.

پریور با بیان اینکه وقتی ساختارهای اجتماعی نمی توانند به وظیفه عمل کنند، نظام اجتماعی را به هم می ریزند، تصریح کرد: بسیاری از روانشناسان در واکاوی علل قتل بر اختلالات و مشکلات شخصی تمرکز می کنند و جامعه شناسان بر مسائل اجتماعی، محیط و ساختارها.

وی با اشاره به رابطه همبستگی فرد و نظام اجتماعی گفت: آموزش اهمیت زیادی دارد در حالی که آموزش و پرورش ما با 60، 70 سال قبل هیچ تفاوتی نکرده و بچه های ما برای 200 سال قبل تربیت می شوند نه برای آینده و تا زمانی که ساختارها اصلاح نشود و مسئولین نپذیرند، کاری نمی توان کرد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح