کد خبر : 132739
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 30 نوامبر 2021 - 21:19
-

مرغ آذربایجان شرقی با جاسازی در جعبه اتوبوس به استان‌های دیگر برده می‌شود!

مرغ آذربایجان شرقی با جاسازی در جعبه اتوبوس به استان‌های دیگر برده می‌شود!

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: مرغ آذربایجان شرقی با جاسازی در جعبه اتوبوس به استان‌های دیگر برده می‌شود. اکبر فتحی در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص دلیل کاهش عرضه مرغ به بازار، اظهار کرد: مشکلی از بابت کمبود در تولید نداریم. اگر تنها آمار کشتار مرغ استان را طی سال‌های گذشته مقایسه کنیم،

مرغ آذربایجان شرقی با جاسازی در جعبه اتوبوس به استان‌های دیگر برده می‌شود!

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: مرغ آذربایجان شرقی با جاسازی در جعبه اتوبوس به استان‌های دیگر برده می‌شود.

اکبر فتحی در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص دلیل کاهش عرضه مرغ به بازار، اظهار کرد: مشکلی از بابت کمبود در تولید نداریم. اگر تنها آمار کشتار مرغ استان را طی سال‌های گذشته مقایسه کنیم، درمی‌یابیم که کشتار مرغ استان از حدود یک ماه گذشته تا ۱۰ سال پیش در خوشبینانه‌ترین حالت هیچ گاه از ۱۸۰ تن بالا نرفته بود اما حداقل از ۱۲ روز گذشته متوسط کشتار مرغ، ۳۰ درصد افزایش داشته که معادل ۲۸۰ تن است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: این افزایش تولید باعث شده تا کشتارگاه‌های استان روزانه ۲۸۰ تن لاشه مرغ را تحویل اداره صمت دهند. این اقدام به تحویل لاشه مرغ توسط کشتارگاه با صورت جلسه و امضای نماینده جهاد کشاورزی و اداره صمت انجام می‌گیرد و در دفاتر ثبت می‌شود.

وی در خصوص مصرف سرانه مرغ استان نیز گفت: یک خانواده چهار نفری برای مصرف روزانه خود ماهیانه نهایت سه مرغ را می‌تواند بخرد. اگر وزن این سه مرغ را به طور میانگین هفت کیلوگرم محاسبه کنیم، در بیشترین پیک مصرف سرانه مصرف ماهیانه مرغ استان بالغ بر یک کیلوگرم و ۶۰۰ گرم و سرانه روزانه مصرف مرغ استان نیز بالغ بر ۵۵ گرم بوده که با احتساب جمعیت حدود چهار میلیون نفری، روزانه به میزان ۲۲۰ تن مرغ نیاز داریم.

فتحی با اشاره به افزابش ۴۰۰ هزار قطعه‌ای جوجه ریزی در استان نسبت به سال گذشته، ادامه داد: با توجه به این نیاز مصرفی استان و البته کاهش فعالیت هتل‌ها، غذاخوری‌ها و تالارهای عروسی، در حالی که کشتار روزانه ما بالغ بر ۲۸۰ تن است، این مازاد در بازار دیده نمی‌شود.

وی در خصوص دلیل این امر ادامه داد: ما نامه رسمی از جهاد کشاورزی استان قم دریافت کردیم مبنی بر این‌که در روزهای گذشته به میزان ۱۷ تن مرغ با برند کشتارگاه شهرستان مرند، در قم با قیمت آزاد به فروش رسیده است.

وی افزود: این تنها یک مورد از موارد خروج غیرقانونی و فروش مرغ در بیرون استان است. جعبه اتوبوس‌های مسافربری یکی از مکان‌های خوب برای جاسازی مرغ است که اشخاص سودجو اقدام به جاسازی حتی به میزان ۵۰۰ کیلوگرم مرغ در این مکان کرده و برای فروش به مقصد تهران می‌روند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: دلیل اشتیاق افراد برای این امر غیرقانونی، تفاوت قیمت مرغ در تبریز با سایر استان‌ها است، چرا که ما به عنوان مجموعه جهاد کشاورزی اصرار به فروش مرغ به قیمت مصوب دولتی به میزان ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان در بازار را داریم، در حالی که این مرغ در تهران به قیمت حتی ۳۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی متذکر شد: متاسفانه برخی از کشتارگاه‌ها نیز به جای عرضه مرغ به بازار پس از کشتار، اقدام به منجمد کردن می‌کنند و سپس این مرغ‌های منجمد سر از سایر استان‌ها در می‌آورد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح