کد خبر : 172771
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 دسامبر 2021 - 17:30
-

احیای صنایع غذایی جرعه، احیای توجه به فعالیت‌های اقتصادی است

احیای صنایع غذایی جرعه، احیای توجه به فعالیت‌های اقتصادی است

ایسنا/اصفهان استاندار اصفهان احیای مجموعه صنایع غذایی جرعه را احیای توجه به فعالیت‌های اقتصادی دانست و گفت: اکنون این نگاه در استان حاکم است که هیچ واحد تولیدی تعطیل نشود و واحدهای تعطیل نیز احیا شوند. سیدرضا مرتضوی در مراسم بازگشایی مجموعه صنایع غذایی جرعه که امروز (شنبه، ۲۷ آذرماه) برگزار شد، با ابراز تأسف از اینکه

احیای صنایع غذایی جرعه، احیای توجه به فعالیت‌های اقتصادی است

ایسنا/اصفهان استاندار اصفهان احیای مجموعه صنایع غذایی جرعه را احیای توجه به فعالیت‌های اقتصادی دانست و گفت: اکنون این نگاه در استان حاکم است که هیچ واحد تولیدی تعطیل نشود و واحدهای تعطیل نیز احیا شوند.

سیدرضا مرتضوی در مراسم بازگشایی مجموعه صنایع غذایی جرعه که امروز (شنبه، ۲۷ آذرماه) برگزار شد، با ابراز تأسف از اینکه این مجموعه سال‌ها دچار مشکل شده بود، اظهار کرد: این اتفاق بسیار غمناک است که کار به جایی رسیده بود که می‌خواستند این مجموعه را از بین ببرند. از این بابت شرمنده و امیدواریم دستگاه‌های اجرایی بتوانند جبران مافات کنند تا این مجموعه به روزهای طلایی خود برگردد.

استاندار اصفهان احیای این مجموعه صنایع غذایی جرعه را احیای توجه به فعالیت‌های اقتصادی دانست و گفت: درهای تولید و اشتغال که باز شود، درهای بسیاری از مشکلات و مسائل اجتماعی بسته می‌شود. خوشبختانه هم اکنون این نگاه در کشور و استان حاکم است که هیچ واحد صنعتی تعطیل نشود و واحدهای تعطیل نیز احیا شوند.

وی با تأکید بر ایجاد اعتماد و ظرفیت برای واحدهای تولیدی، گفت: توجه به این مجموعه توجه به کار، تولید، اشتغال و سرمایه گذاری است. امیدواریم در ادامه مسیر مابقی واحدهای دچار مشکل را نیز به چرخه تولید برگردانیم.

مرتضوی خاطرنشان کرد: عده‌ای خواسته یا ناخواسته موافق بازگشایی فعالیت‌های تولیدی نیستند، اما باید مانع این اتفاق شویم و نگذاریم آنچه برای این مجموعه جرعه اتفاق افتاد تکرار شود. امروز اینجا جمع شدیم چون احیای واحدی که همه دست به دست هم دادند تا زمین بخورد، اما احیا شد اهمیت زیادی دارد.
پیگیری و حمایت از واحدهای تولیدی را وظیفه خود می‌دانیم
حجت‌الاسلام اسدالله جعفری، رئیس کل دادگستری استان اصفهان نیز در این جلسه، اظهار کرد: وظیفه خود می‌دانیم هرکجا مسأله تقویت واحدهای تولیدی مطرح است پیگیری و حمایت لازم را داشته باشیم و این موضوع یکی از سیاست‌های محوری و اصلی دستگاه قضائی براساس سند تحول قضائی است.

وی با تأکید بر اینکه اگر نسخه اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری عملیاتی شود ایران به یک قطب بزرگ اقتصادی در جهان تبدیل می‌شود، افزود: پیش از اینکه بیگانگان به این نتیجه برسند همه ارکان های جمهوری اسلامی باید پیگیری این مهم باشند. دستگاه قضائی نیز با کارگروه‌های تخصصی زیرمجموعه خود تلاش زیادی در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی کرده و در این زمینه فعالیت‌های بسیار گسترده و مؤثری انجام شده است.
آمادگی دستگاه قضائی برای رونق کسب و کار و حمایت از اشتغال

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از دو هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی تعطیل شده در کشور با حمایت قضائی دوباره شروع به کار کرد، گفت: امروز نیز این کار با همت بیشتری دنبال خواهد شد. دستگاه قضائی آمادگی کامل و تمام قد خود را برای رونق کسب و کار و حمایت از اشتغال به کار می‌بندد و این حمایت قضائی فقط در قالب ستاد اجرایی اقتصاد مقاومتی نیست، بلکه در روند رسیدگی قضائی نیز رأیی صادر نمی‌شود که منجر به تعطیلی کارخانه‌ای شود.

حجت‌الاسلام جعفری با بیان اینکه اگر پای یک واحد تولیدی در میان باشد حتی اجرای احکام قطعی اولویت نیست، تصریح کرد: به هیچ وجه نباید حکمی به گونه‌ای اجرا شود که منجر به تعطیلی یک واحد تولیدی شود. همه معتقدیم باید تولید و اشتغال را حمایت و موانع را برطرف کنیم، بنابراین ضمن تأدیه حقوق طلبکاران اعم از حقیقی و حقوقی، نباید به گونه‌ای عمل کنیم که به نام قانون خیلی از سیاست‌ها نقض شود.

وی با بیان اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی تا رسیدن به وضع مطلوب فاصله داریم، تأکید کرد: دستگاه قضائی همه ظرفیت‌های خود را به کار می‌گیرد و بر فعالیت متولیان همه بخش‌ها نیز نظارت دارد تا مصوبات کارگروه تسهیل در استان و کشور اجرا شود. همه باید خود را در برابر قانون مکلف بدانند و در این زمینه هیچ ملاحظه‌ای نداریم.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه امروز اشتغال یکی از مؤلفه‌های اقتدار نظام است، خاطرنشان کرد: در این راستا ما وظیفه داریم در کنار تولیدکنندگان بایستیم و از اشتغال حمایت کنیم.
درهای هیچ واحد تولیدی بسته نمی‌شود
علی اصفهانی، دادستان اصفهان نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه درهای هیچ واحد تولیدی بسته نمی‌شود، گفت: سیاست قوه قضائیه این است که درهای هیچ واحد تولیدی بسته نشود. مشکلات و مسائل حقوقی باید در جایگاه خودش حل شود، اما نباید باعث تعطیلی یک واحد تولیدی شود، کمااینکه در مورد همین واحد تولیدی نیز تمام تلاش‌ها این بود که بتواند به کار خود ادامه دهد.

دادستان اصفهان با بیان اینکه در اجرای احکام باید ملاحظاتی نسبت به منابعی که داریم داشته باشیم، تصریح کرد: گاهی حکم قطعی است و باید اجرا شود، اما باید ملاحظاتی درنظر گرفته شود و اگر اجرای حکم با تأخیر و به تدریج باشد به همین دلیل است.

احیای صنایع غذایی جرعه، احیای توجه به فعالیت‌های اقتصادی است

محمد عصارزادگان، رئیس هیات مدیره گروه صنایع غذایی جرعه نیز در ابتدای این جلسه، با اشاره به شروع به کار مجموعه صنایع غذایی جرعه در سال ۵۸ با ظرفیت ۵۰ تن در روز، اظهار کرد: ظرفیت تولید این مجموعه در ادامه به ۶۰۰ تن رسید.

وی با بیان اینکه در پی فراخوان دولت بزرگترین سیلوی یکصد هزار تنی توسط این مجموعه احداث شد، گفت: در سال ۹۱ باتوجه به مشکلات تأمین گندم در استان، این مجموعه برای تأمین گندم به کمک مسئولان استان آمد، اما این کمک منجر به مشکلات عدیده برای مجموعه جرعه شد که حل آن ۹ سال طول کشید و امروز خوشحالم که بعد از ۹ سال آزاد شده‌ایم.

وی با قدردانی از حمایت مسئولان از بازگشایی این مجموعه، گفت: این اتفاق باعث انگیزه بیشتر همه تولیدکنندگان در کشور می‌شود تا با رفع موانع و همت آنها معضل اشتغال برطرف شود.
۹ سال تنبیه برای ۲ کار خوب

محمدرضا جان نثاری_معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان نیز در این جلسه، با پیشینه آنچه برای مجموعه صنایع غذایی جرعه اتفاق افتاد اشاره و اظهار کرد: آنچه بر این مجموعه گذشت باید به خوبی آسیب شناسی و دقیقا بررسی شود که نگاه‌های اقتصادی چطور بر یک مجموعه تاثیر گذار است و این مجموعه می‌تواند مدلی برای تفاوت این نوع نگاه‌ها باشد.

وی با اشاره به اینکه ۹ سال است این مجموعه دچار برخی مسائل شده، تصریح کرد: به طور مختصر می‌توان گفت ۲ کار خوب در این مجموعه انجام شد که ۹ سال به خاطر آن تنبیه شد. در دولت نهم و دهم نهضت سیلو سازی در کشور مطرح و از بخش خصوصی دعوت شد با شرایطی ازجمله دادن وام‌های کم بهره وارد این عرصه شود.

وی افزود: به دنبال این فراخوان دولت، گروه صنایع غذایی جرعه شروع به احداث یک سیلوی یکصد هزار تنی کرد، اگرچه تعهدات دولت انجام نشد، اما بر افتتاح سیلو د دهه فجر تأکید زیادی شد و در نهایت این سیلو افتتاح شد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان با یادآوری اینکه بعد از افتتاح این سیلو، کجدار و مریض تا یکی دو سال گندم در آن ذخیره شد، گفت: بعد از آن سیلو خالی ماند و آسیب فراوانی به مجموعه زد، در این مدت وام‌های گرفته شده هم به عنوان یک ضرر انباشته روی هم جمع شد.

جان‌نثاری ادامه داد: اتفاق دیگری در سال ۹۱ و همزمان با هدفمندی یارانه‌ها افتاد. آن زمان تهدیدهای شدید آمریکا شروع شد و ازجمله ضربه‌ای که تحریم‌ها زد به واردات گندم بود. در آن زمان زیر یک ماه گندم ذخیره د استان داشتیم و وضعیت بسیار شکننده بود.

وی یادآور شد: آن زمان این مجموعه با زحمت زیاد مقداری گندم که از خارج از کشور خریده و نگهداری می‌کرد، اما در تعهد دولت نبود با درخواست مسئولان وارد بازار کرد و من به عنوان یک شاهد در قرارگاه عدالت و شورای تأمین استان این موضوع را تایید می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ هزار تن گندم به صورت امانی از سوی مجموعه صنایع غذایی جرعه به دولت اختصاص داده شد تا بعدا به مجموعه برگشت داده شود، افزود: بازگرداندن این گندم ها برای مدت‌ها مورد سوال بود و ضربه‌ای دیگر به این مجموعه زد که ۶۰ هزار تن گندم مجموعه بلوکه، بدهی‌ها انباشته و باعث شد سال ۹۳ ورشکستگی بدون تقصیر برای مجموعه رقم بخورد.
حکمی که ۳ سال اجرا نشد!

معاون استاندار اصفهان با بیان اینکه بالاخره بعد از پیگیری‌های زیاد، دادگاه تجدید نظر طلب مجموعه صنایع غذایی جرعه را تأیید کرد و سال ۹۶ حکم قطعی به نفع مجموع صادر کرد تا گندم بازپرداخت شود، افزود: از سال ۹۶ تا ۹۹ حکم دادگاه را اجرا نکردند درحالی که سه سال فرصت داشتند. در این مدت همه استانداران تایید و مکتوب کردند که حق با این مجموعه است و در نهایت با فشار دستگاه‌های نظارتی، حکم اجرا شد.

جان‌نثاری با طرح این سؤال که چرا با اینکه برخی مسئولان از ابتدا می‌دانستند حق با این مجموعه است بعد از ۳ سال هم که قرار بود حکم اجرا شود، دوباره ماده ۴۷۷ شد، توضیح داد: این حکم تا نیمه اجرا شده بود، درحالی که چنین چیزی سابقه ندارد. در انتهای دوره ریاست آیت الله رئیسی در قوه قضائیه، ماده ۴۷۷ رد و دوباره رأی به نفع این مجموعه صادر شد، اما در ابتدای دوره آیت الله اژه ای دوباره ماده ۴۷۷ گرفتند، اگرچه باز هم رأی به نفع این مجموعه صادر شد اما این مجموعه در این سال‌ها بدهکار مالی شد.

وی با اشاره به اینکه زمانی حتی این تفکر وجود داشت که این سیلو را از بین ببرید، تأکید کرد: اما نگاه‌ها باید اصلاح شود و نباید با مجموعه‌های اقتصادی اینطور رفتار کنیم. این کارخانه جزو سرمایه‌های ملی کشور است. سند یک کاغذ است و آنچه مردم بهره می‌برند فعال بودن این مجموعه‌ها است.

معاون استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: چرا کاری که ظرف یک ماه حل می‌شد سال‌ها طول کشید. ما هم معتقدیم حتما باید دادگاه برگزار و اگر تخلفی شده برخورد شود، اما چرا اینقدر زمان سپری شد؟ چه کسی جواب افرادی را می‌دهد که ۸ سال می‌توانستند اینجا کار کنند و برای خانواده‌شان رزق و روزی ببرند؟!
نتیجه ناکارآمدی اداری و مدیران بی اراده

وی با بیان اینکه وقتی ناکارآمدی اداری، مدیران بی اراده و تنبلی جمع می‌شود نتیجه ۸ سال تعطیلی این مجموعه می‌شود، تصریح کرد: اگر با همین ناکارآمدی اداری، کار انقلابی و جهادی با دلسوزی انجام دهیم مطمئنا دیگر این اتفاقات نمی‌افتد.

وی ادامه داد: ما مفتخریم این دولت مردمی، انقلابی و دلسوز است و باعث چنین وضعیتی نخواهد شد و امروز خوشحالیم که این مجموعه در این دولت دوباره کار خود را شروع می‌کند. امیدواریم شاهد استفاده لازم از این ثروت ملی باشیم.

جان‌نثاری با بیان اینکه تنش‌ها و مشکلات و موانعی که اتفاق افتاد زیبنده استان اصفهان نبود و باید رفع شود، گفت: محمد عصارزادگان الگوی خوبی برای ایستادگی و کار تلاش بودند.
اصفهان باید سرآمد باشد نه سرمایه گریز
حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی، رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان نیز با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای حل مشکلات این مجموعه، گفت: جلسات متعددی برگزار شد و در نهایت با پیگیری و پشتکار رئیس هیات‌ مدیره گروه صنایع غذایی جرعه این مشکل حل شد.

وی با اشاره به اینکه گاهی مسئولان استان صحبت‌هایی برخلاف استانداران وقت مطرح می‌کردند، گفت: می‌خواستند مجموعه را به ثمن‌ بخس بفروشند و بدهکاری برای صاحب مجموعه باقی بگذارند. کجای دنیا چنین وضعیتی است که دادگاه بدوی و تجدیدنظر به نفع مجموعه رأی داده، اما باز هم رئیس غله کشور از راه دیگری وارد می‌شود و با حیثیت یک کارآفرین را بعد از ۹ سال دوندگی زیر سؤال می‌برد؟! این نماینده مجلس با اشاره به اینکه حتی برای اجرای حکم شاهد بهانه‌های دیگری هستیم، گفت: ۹ سال است به مجموعه جرعه سهمیه گندم ندادند و وظیفه مجریان استان است که امروز برای این مجموعه اعتمادسازی کنند.
وی با بیان اینکه تعطیلی کارخانه‌ها سه دلیل دارد، تصریح کرد: سازمان مالیات، بانک‌ها و تأمین اجتماعی برای تولیدکنندگان گرفتاری ایجاد می‌کنند، درحالی که استان ما باید سرآمد باشد نه سرمایه گریز.
حسینعلی حاجی، نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس نیز با اشاره به گشایش این مجموعه تولیدی، گفت: راه توسعه اصفهان از شمال اصفهان می‌گذرد و دروازه اصفهان از شاهین‌شهر است که باید حفظ شود و به پیشرفت درست این منطقه توجه شود.

به گزارش ایسنا، استاندار اصفهان و معاونان او در ادامه از سیلوی یکصد هزار تنی شرکت گندم داران اصفهان و خط تولید این مجموعه بازدید کردند.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح