کد خبر : 97948
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 نوامبر 2021 - 19:27
-

ادغام آموزش پزشکی در وزارت علوم چقدر امکان‌پذیر است؟

ادغام آموزش پزشکی در وزارت علوم چقدر امکان‌پذیر است؟

ایسنا/خوزستان رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با اشاره به بحث ادغام آموزش پزشکی در وزارت علوم گفت: آموزش شامل دو بخش آموزش صرف و توانمندسازی است و اگر در رشته‌های وزارت بهداشت تفکیک صورت گیرد، بخش مهارت و کارورزی بر عهده وزارت بهداشت خواهد بود و تنها آموزش صرف با وزارت علوم است. دکتر

ادغام آموزش پزشکی در وزارت علوم چقدر امکان‌پذیر است؟

ایسنا/خوزستان رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با اشاره به بحث ادغام آموزش پزشکی در وزارت علوم گفت: آموزش شامل دو بخش آموزش صرف و توانمندسازی است و اگر در رشته‌های وزارت بهداشت تفکیک صورت گیرد، بخش مهارت و کارورزی بر عهده وزارت بهداشت خواهد بود و تنها آموزش صرف با وزارت علوم است.

دکتر منصور زراءنژاد در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص ادغام آموزش رشته های علوم پزشکی با وزرات علوم، اظهار کرد: از قبل، آموزش رشته‌های علوم پزشکی با وزرات علوم با هم یکی بود اما یکی از عواملی که باعث شد این دو ادغام شوند این بود که یک دستگاه متولی آموزش و یک دستگاه دارای امکانات عملی بود و وزارت بهداشت امکانات مورد نیاز را داشت. این مسائل باعث ایجاد ناهماهنگی و در نتیجه تفکیک این دو شد.

وی افزود: مشکل جدیدی که به تدریج و پس از جدا شدن این دو دستگاه به وجود آمد این بود که وزارت بهداشت تخصصی در آموزش پزشکی نداشت در حالی که وزارت علوم از نظر ساختار، اساسا برای تربیت و آموزش دانشجویان به وجود آمده بود. وزارت علوم سابقه لازم در آموزش دانشجویان همه رشته‌ها اعم از هنر، علوم مهندسی و علوم پایه را داشت. از طرف دیگر وقتی آموزش رشته‌های علوم پزشکی به وزارت بهداشت محول شد، از نظر امکانات مشکلات برای دوره‌های مهارتی رفع شد اما مسائل دیگری در بخش آموزش به وجود آمد.

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با اشاره به بحث‌های اخیر در خصوص امکان ادغام آموزش علوم پزشکی با وزارت علوم، گفت: نظرات بر این است که بخش آموزش پزشکی از وزارت بهداشت جدا شود و آموزش همه رشته‌های آموزش عالی زیر نظر وزارت علوم باشد اما بخش مهارتی و کارورزی آن به بهداشت محول شود؛ البته این موضوع تنها در حد بحث مطرح شده است.

زراءنژاد ادامه داد: وزارت علوم در آموزش تخصص بیشتری دارد و البته عده‌ای هم به دنبال این هستند که آموزش همه رشته‌ها به وزارت علوم محول شود اما باید توجه داشت که آموزش شامل دو بخش آموزش صرف و توانمندسازی است و اگر در رشته‌های وزارت بهداشت تفکیک صورت گیرد، بخش مهارت و کارورزی بر عهده وزارت بهداشت خواهد بود و تنها آموزش صرف با وزارت علوم است. البته باید هماهنگی لازم بین دو دستگاه ایجاد شود.

وی افزود: اگر این گونه باشد، علاوه بر برگزاری دوره‌های کارورزی توسط وزارت بهداشت،  آموزش دانشجویان نیز توسط وزارت علوم کامل‌تر می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با اشاره به وجود نقیصه در آموزش رشته‌های مهندسی، گفت: ما در وزارت علوم بخش کارورزی رشته‌هایی مانند مهندسی عمران یا مکانیک را نداریم در حالی که حلقه مفقوده این رشته‌ها است و به این دلیل است که دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی از مهارت لازم برخوردار نیستند زیرا تشکیلاتی وجود ندارد که مهارت پیدا کنند. این نقیصه‌ای است که باید توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی رفع شود.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح