کد خبر : 176628
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 دسامبر 2021 - 18:05
-

از تهیه کنندگی مهران مدیری در فیلم کوتاه تا “ماه بر ترک اسب پیر” ,…

از تهیه کنندگی مهران مدیری در فیلم کوتاه تا “ماه بر ترک اسب پیر” ,…

خبرهایی از فیلم کوتاهی به تهیه کنندگی مهران مدیری، اجرای نمایش “ماه بر ترک اسب پیر”، نمایش آثار سهراب شهید ثالث و اکران فیلمی مستند با محوریت بیمه و نقد و بررسی “منصور” از جمله خبرهای سینما و تئاتر است. فیلم کوتاه”پس ازهرگز “به کارگردانی بهناز توسلی و تهیه کنندگی مهران مدیری که هفته گذشته

از تهیه کنندگی مهران مدیری در فیلم کوتاه تا "ماه بر ترک اسب پیر" ,...

خبرهایی از فیلم کوتاهی به تهیه کنندگی مهران مدیری، اجرای نمایش “ماه بر ترک اسب پیر”، نمایش آثار سهراب شهید ثالث و اکران فیلمی مستند با محوریت بیمه و نقد و بررسی “منصور” از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

فیلم کوتاه”پس ازهرگز “به کارگردانی بهناز توسلی و تهیه کنندگی مهران مدیری که هفته گذشته فیلمبرداری آن در تهران آغاز شده بود به پایان رسید و نخستین عکس از پشت صحنه آن رونمایی شد.
به گزارش ایسنا، طبق گزارش رسیده، این فیلم کوتاه روایتگر داستانی پر ابهام و تصاویری عجیب است که به قلم سهراب حسینی به نگارش در آمده و هم اکنون مراحل فنی خود را می گذراند.
بازیگران این فیلم عبارتند از:بردیا مشهودی، مژگان اخلاقی ،علیرضا شمس.

فیلم کوتاه “پس از هرگز” : کارگردان: بهناز توسلی، تهیه کننده: مهران مدیری، مجری طرح: حسن مصطفوی، نویسنده : سهراب حسینی، مدیرفیلمبرداری: علی تبریزی، مدیر صدابرداری: محمود خرسند، طراح گریم: محمود دهقانی
طراح صحنه و لباس: بهناز توسلی، تدوین و انتخاب موسیقی: مهران مدیری، بازیگران: بردیا مشهودی، مژگان اخلاقی، علیرضا شمس، طراح جلوه های بصری: محسن خیرآبادی، مدیر روابط عمومی: وفا ملک زاده، مدیر تولید: علی بهرمند.
عکاس و ساخت فیلم پشت صحنه: محمدحسین سلیمانی فرد، فیلم بردار: فرزاد نه کاخ، دستیار اول کارگردان: صادق کریمی، برنامه ریز: امیرحسین باقریان، اجرای گریم: مهرناز محوی، منشی صحنه: ترلان لاجوردی، دستیار دوم کارگردان: هلیا رضایی پور، دستیار اول فیلم بردار: امیر ساکی، گروه فیلم برداری: یاشار زاهد ، شهباز ضیایی ، احمد تقوی، اپراتور دوربین: عباس نیسی،  مدیر تدارکات: مهدی افروخته، گروه تدارکات: محمد مولودی ، محمد نیمایی.

 

 

نمایش “ماه بر تَرکِ اسب پیر” ترکیب سینما و تئاتر است

 

 

کارگردان نمایش “ماه بر تَرکِ اسب پیر” گفت: این اثر نمایشی به صورتی متفاوت به اجرا می‌رسد که به زعم من تازه است و معتقدم این نمایش در ذات خود ترکیب سینما و تئاتر است.
“ماه بر تَرکِ اسب پیر”، این نمایش به قلم و بازی ایوب آقاخانی و کارگردانی محمد عبدالهادی دی ماه ۱۴۰۰ در تماشاخانه مهرگان به روی صحنه خواهد رفت.
محمد عبدالهادی کارگردان نمایش “ماه بر تَرکِ اسب پیر” در خصوص نحوه اجرای این کار عنوان کرد: چند سالی بود که به دنبال متنی خوب به لحاظ  قابلیت‌های نمایشی که بتواند پاسخگوی علاقمندی من به سینما هم باشد، برای اجرا در یکی از سالن‌های تئاتر بودم و در نهایت این نمایشنامه را به قلم ایوب آقاخانی پیدا و انتخاب کردم.
وی افزود: من تا کنون بیشتر کارهای تصویری انجام داده‌ام و به علت علاقه زیاد به تئاتر و تحصیل در رشته تئاتر، تلاشم بر این بوده که تقریبا سالی یک تا دو نمایش در مقام کارگردان و یا تولید، کار کنم.
عبدالهادی تصریح کرد: تلفیق هنر نمایش با ویدئو در کارهای نمایشی تاکنون انجام شده اما این نمایشنامه قابلیت داشت که بتوانیم به شکل جدیدتری این اتفاق را رقم بزنیم.این یک تجربه است.
این کارگردان با تاکید بر استفاده کارگردانان جوان از متن‌های نویسندگان داخلی افزود: متن های نویسندگان خودمان قابلیت‌های بسیار زیادی جهت ایده‌پردازی‌های نو دارد و ایده‌های جدید در نحوه اجرا و طراحی نمایش‌ها می‌تواند به آشتی مجدد مخاطبان ودوستداران تئاتر با این هنر ارزنده منجر شود که امیدوارم مخاطبان از این کار ما نیز استقبال کنند.
نمایش ” ماه بر تَرکِ اسب پیر” به تهیه کنندگی مهدی علینژاد، به قلم و همچنین با بازی ایوب آقاخانی و کارگردانی محمد عبدالهادی دی ماه ۱۴۰۰ که در سالن شماره یک تماشاخانه مهرگان به روی صحنه خواهد رفت.
در خلاصه ی این نمایش آمده است:
در یکی از طولانی ترین شب‌های زندگی “مهندس داوود مینو” پناهنده ایرانی در کلن، خبری از زادگاهش مشهد به او میرسد…. خبری که زندگی‌اش را دگرگون میکند…

 

مستند «زیر این چتر باران می‌بارد» به کارگردانی کتایون جهانگیری از دوشنبه ششم دی ماه در قالب طرح «اکران حقیقت» به صورت آنلاین اکران می‌شود.

 

 

«زیر این چتر باران می‌بارد» (تولید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی)، مستندی اجتماعی است که تاریخ بیمه در ایران و مشکلات امروز آن را بررسی می‌کند. این مستند در چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» جایزه سوم بخش کارآفرینی را به دست آورد.
«زیر این چتر باران می‌بارد» در قالب طرح «اکران حقیقت» نمایش داده می‌شود و علاوه بر سامانه «هاشور» در مراکز فرهنگی و دانشگاهی روی پرده خواهد رفت. علاقه‌مندان برای تماشای این مستند به https://hashure.com/haghighat-list مراجعه کنند.
کتایون جهانگیری مستندهای «همه چیز درباره آرزو»، «سنگ و آتش»، «قطار مسیر ۶۰»، مجموعه «پناه جان» و … را کارگردانی کرده است.

 

 

نمایش آثاری از سهراب شهیدثالث در سینماتک خانه هنرمندان ایران
سه فیلم سهراب شهید ثالث دوشنبه ۶ دی در چهارصد و هشتاد و هشتمین برنامه «سینماتک» خانه هنرمندان ایران نمایش داده می‌شود.
به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، در چهارصد و هشتاد و هشتمین نوبت از سینماتک خانه هنرمندان ایران فیلم‌های «خاطرات یک عاشق»، «آیا» و «بزم درویشان» به کارگردانی سهراب شهیدثالث نمایش داده می‌شوند. این آثار به ترتیب در سال‌های ۱۹۷۷، ۱۳۵۰ و ۱۳۴۸ ساخته شده‌اند.
این برنامه روز دوشنبه ۶ دی از ساعت ۱۷ در سالن ناصری خانه هنرمندان ایران میزبان اعضای سینماتک است و با پخش یک ویدئوی کمتر دیده شده از سهراب شهیدثالث و با حضور امید عبداللهی مستندساز همراه خواهد بود.

 

اکران و نقد “منصور” در فرهنگسرای ارسباران 
فیلم سینمایی «منصور» به کارگردانی سیاوش سرمدی یکشنبه ۵ دی ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۸ در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای ارسباران اکران و پس از آن نقد و بررسی می‌شود.
«منصور» با نگاهی به بخش‌هایی از زندگی شهید ستاری و طراحی و تولید اولین جنگنده کاملاً ایرانی در جنوب ایران و تهران ساخته شده و در آن بخش‌های ناگفته‌ای از هشت سال دفاع مقدس برای اولین بار روایت شده است.
محسن قصابیان در نقش شهید ستاری، لیندا کیانی، مهدی کوشکی، حمیدرضا نعیمی، علیرضا زمانی‌نسب، سید جواد هاشمی و قاسم زارع دیگر بازیگران این فیلم سینمایی هستند.
عباس کریمی عباسی منتقد و کورش جاهد کارشناس سینما مهمانان پانصد و چهلمین  نشست باشگاه فیلم تهران هستند.‌
علاقمندان برای حضور دراین نشست می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی بالاتر از پل سیدخندان‌، خیابان جلفا مراجعه و یا با شماره‌های ۲۰- ۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح