کد خبر : 13477
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 سپتامبر 2021 - 23:10
-

از صدور مجوزهای بی نام سرمایه گذاری تا ایجاد بیش از ۱۳ هزار فرصت شغلی در خراسان جنوبی

از صدور مجوزهای بی نام سرمایه گذاری تا ایجاد بیش از ۱۳ هزار فرصت شغلی در خراسان جنوبی

 استاندار خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۹ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری به ارزش چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و پیش‌بینی ۱۳ هزار و ۷۱۰ فرصت شغلی در استان مبادله و امضا شده است. حمید ملانوری، امروز چهارشنبه ۷ مهرماه در هجدهمین نشست ستاد توسعه خاوران که با حضور رییس کمیته امداد امام خمینی(ره)

از صدور مجوزهای بی نام سرمایه گذاری تا ایجاد بیش از ۱۳ هزار فرصت شغلی در خراسان جنوبی

 استاندار خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۹ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری به ارزش چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و پیش‌بینی ۱۳ هزار و ۷۱۰ فرصت شغلی در استان مبادله و امضا شده است.

حمید ملانوری، امروز چهارشنبه ۷ مهرماه در هجدهمین نشست ستاد توسعه خاوران که با حضور رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در بیرجند برگزار شد افزود: رقم سرمایه‌گذاری این تفاهم‌نامه‌ها برای موقعیت استان شاید عدد بزرگی نباشد اما اینکه فضا برای ورود سرمایه‌گذار بخش خصوصی فراهم شده بسیار مهم است.
وی بیان کرد: ستاد توسعه خاوران قبل از سال تدوین شد و از ابتدای سال جاری فعالیت جدی آن شروع شده است و در صدد هستیم منابع استان را به ایجاد درآمد و ارزش افزوده برسانیم.
استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: از طرفی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نیز مشارکت می‌کنند که تاکنون ۵۰ میلیارد تومان در حوزه سلامت، ورزش و آموزشی و فرهنگی اقدام شده است.
وی تصریح کرد: در این ستاد برای تحقق شعار سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی انگیزه داشتیم که در این مسیر اقدامی بکنیم تا شعار سال محور فعالیت‌ها باشد، از طرفی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که چندین سال است ابلاغ شده اما اقدامی در خور آن انجام نشده نیز تشکیل شده است.
ملانوری گفت: در طول سال‌های گذشته یکی از بزرگترین گلایه‌های سرمایه‌گذاران نیز در زمینه بروکراسی‌های اداری بود که سبب می‌شد سرمایه‌گذار میل و رغبت خود را از دست بدهد که در این ستاد بروکراسی‌ها حل و فصل و مجوزهای بی‌نام برای سرمایه‌گذاری صادر می‌شود.
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در قالب این ستاد با مسئولیت شخص استاندار و با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی، نمایندگان مجلس، نمایندگان بخش خصوصی و سایر فعالان را در یک نشست جمع کرده‌ایم تا تصمیمات قاطع گرفته و روند سرمایه‌گذاری تسهیل شود.
وی یادآور شد: ستاد توسعه خاوران در قالب پنج کمیته برای احصای فرصت‌های سرمایه‌گذاری، ایجاد طرح‌ها و جذب سرمایه‌گذار فعال است تا موضوعات را پیگیری و رفع کند.
ملانوری افزود: همچنین قرارگاه مانع زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها به مسئولیت معاونت عمرانی استاندار نیز تشکیل شده تا زیرساخت‌ها را فراهم و قوانین و دستورالعمل‌ها را برای استعلام‌ها و صدور مجوزها تسهیل کند.
وی اظهار کرد: بر اساس مزیت‌ها و فرصت‌های استان در مناطق شهری، روستایی و مناطق مختلف با استفاده از پیشران‌های توسعه‌ای، فرصت‌های سرمایه‌گذاری شناسایی و تهیه طرح می‌کنیم و برای نخستین بار در کشور مجوزهای بی‌نام صادر می‌شود.
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در ستاد توسعه خاوران متعهد هستیم اگر سرمایه‌گذار هم طرح تهیه کند نهایت در ۲ هفته تعیین تکلیف کرده و تا ۲ هفته دیگر مجوز نهایی صادر شود.
وی با اشاره به محورها و پیشران‌های مهم توسعه اقتصادی استان گفت: در حال حاضر از ۵۲ نوع ماده معدنی ۴۷ کانی در استان وجود دارد و در گوشه گوشه استان معادن بزرگ مس، طلا، زغالسنگ، بنتونیت و سایر وجود دارد.
ملانوری با اشاره به وجود معادن سیلیس با عیار ۹۹.۸ درصد در نهبندان افزود: همچنین ۷۶ درصد زغالسنگ کشور مربوط به معادن شهرستان طبس است.
وی بیان کرد: معتقدیم خراسان جنوبی استان ثروتمندی است و باید تلاش را در حوزه مدیریت و برنامه‌ریزی بر فعال کردن مردم و ترویج تفکر توسعه‌ای بگذاریم.
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: مردمان این استان بسیار فرهیخته، با درایت، تحصیل کرده و فهیم هستند و به لحاظ منابع انسانی بسیار قوی است و هم در حوزه پیشران‌های اقتصادی زبانزد است.
وی عنوان کرد: این استان دارای محصولات استراتژیک زعفران، زرشک و عناب به عنوان رتبه یک تا دوم کشور است علاوه بر اینکه محصولات کشاورزی زیادی در این استان وجود دارد که می‌تواند کمک بزرگی به این مجموعه باشد.
ملانوری یادآور شد: اعتقاد داریم اگر در قالب چنین برنامه‌هایی بتوانیم سیاست‌های اقتصادی مقاومتی که بر درون‌زا بودن، دانش بنیان بودن، فعال کردن اقتصاد مردمی و سایر تاکید دارد را ادامه دهیم در آینده خیلی نزدیک می‌تواند استان را از محرومیت نجات دهد.
وی در ادامه با قدردانی از خدمات مجموعه کمیته امداد در استان اظهار کرد: با وجود همه اقدامات بسیار خوبی که دولت در طول سال‌های پس از انقلاب تاکنون در این استان داشته اما هنوز در برخی بخش‌ها از نبود توسعه‌یافتگی رنج می‌برد.
استاندار خراسان جنوبی گفت: به همین دلیل دستگاه‌های خدماتی و حمایتی از جمله کمیته امداد  می‌تواند در اینجا کار فراوانی انجام دهد و این نگاه توسعه‌ای و توانمندسازی که اخیرا هم قوی‌تر شده می‌تواند کمک کنند این استان نیز توانمند شده و سطح توانمندی‌ها را ارتقا دهد.
وی بیان کرد: امیدواریم با توجه به موقعیت‌ها و ظرفیت‌های خوبی که در استان وجود دارد در آینده نزدیک شاهد باشیم تا محرومیت رنگ ببازد و مردم از رفاه و امکانات خوبی در استان بهره‌مند و زندگی مناسبی داشته باشند.
ملانوری افزود: یکی از شعارهای و اهداف بزرگ انقلاب و تاکیدات مقام معظم رهبری، عدالت اجتماعی، توسعه متوازن و عادلانه و رفع محرومیت است که از اهداف انقلاب است که در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است.
وی ضمن قدردانی از اقدام کمیته امداد به عنوان معین محرومیت‌زدایی درح سربیشه بیان کرد: در بحث شبکه‌های آب روستایی ضعف‌های جدی داریم که درخواست داریم کمیته امداد در تامین آب شرب روستاها کمک کند.
استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: برای احداث کارخانه فراوری محصولات استراتژیک استان به‌ ویژه برای زرشک که مشکلات زیادی در این خصوص داریم نیز درخواست داریم کمیته مشارکت کند که طرح تهیه شود و در صورت لزوم در اختیار این نهاد قرار می‌گیرد.
وی یادآور شد: امسال بدترین خشکسالی را در طول ۵۰ سال گذشته تجربه کردیم همچنین ۴۳۰ روستا آبرسانی سیار شد که بیشترین تلاش در حوزه آبرسانی انجام اما با وجود کمبودها کمترین اعتراض‌ها را داشتیم.
منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح