کد خبر : 176365
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 دسامبر 2021 - 17:31
-

اساتید دانشگاه‌های اصفهان در میان پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر

اساتید دانشگاه‌های اصفهان در میان پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر

ایسنا/اصفهان براساس آخرین بررسی‌های مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری(ISC)،۴۸۱ نفر از پژوهشگران ایرانی در زمره پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر قرار گرفته‌اند که اساتید دانشگاه‌های اصفهان نیز در این فهرست درخشیدند. نخبگان یک درصد برتر دنیا، ۱۴ درصد از کل علم دنیا را تولید و همین گروه ۲۴ درصد از کل استنادهای دنیا را دریافت می­‌کنند. معیار انتخاب

اساتید دانشگاه‌های اصفهان در میان پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر

ایسنا/اصفهان براساس آخرین بررسی‌های مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری(ISC)،۴۸۱ نفر از پژوهشگران ایرانی در زمره پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر قرار گرفته‌اند که اساتید دانشگاه‌های اصفهان نیز در این فهرست درخشیدند.

نخبگان یک درصد برتر دنیا، ۱۴ درصد از کل علم دنیا را تولید و همین گروه ۲۴ درصد از کل استنادهای دنیا را دریافت می­‌کنند. معیار انتخاب پژوهشگران برتر تعداد استنادهای صورت گرفته به تولیدات آنها است.

فهرست پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر، گزارشی از پژوهشگران پراستناد در ۲۲ حوزه موضوعی علوم در پایگاه شاخص‌­های اساسی علم(ESI) متعلق به شرکت کلاریویت آنالیتیکس(WoS) در بازه زمانی ۱۰ ساله است. به این ترتیب که پژوهشگران در هر رشته بر حسب تعداد استنادهایی که دریافت کرده­‌اند، مرتب‌سازی و سپس پژوهشگران یک درصد برتر براساس حدود آستانه استنادی ESI به‌عنوان نخبگان علمی در نظر گرفته می‌­شوند. بنابراین معیار انتخاب پژوهشگران یک درصد برتر، تعداد استناد­های صورت گرفته به تولیدات علمی آن­ها است.

به مناسبت هفته پژوهش در آذرماه ۱۴۰۰، فهرست پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر دنیا مستخرج از پایگاه(ESI-WoS) توسط مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری(ISC) مورد تحلیل و پالایش قرار گرفت. در مرحله نخست از بین حدود ۱۰۰ هزار پژوهشگر یک درصد برتر دنیا در پایگاه ESI با استفاده از روش­‌شناسی پیشرفته و خودکار، بیش از ۱۴۰۰ نام پژوهشگر ایرانی شناسایی شد. بنابراین، کارشناسان پژوهشی ISC بر روی هر نام شناسایی شده در مرحله اول، پردازش‌­های مختلفی را جهت ابهام‌­زدایی و یکدست‌سازی این فهرست انجام دادند. در نتیجه، تعداد ۶۸۴ پژوهشگر با وابستگی سازمانی ایران در حوزه­‌های موضوعی مختلف شناسایی شدند. در نهایت تعداد ۴۸۱ نفر از مجموع ۶۸۴ پژوهشگر شناسایی شده بر اساس شاخص­‌های استنادی و علم‌سنجی فوق دارای رفتار استنادی نرمال و فاقد مقاله سلب اعتبار شده یا باز پس‌گیری شده هستند و به‌عنوان «پژوهشگران پر استناد یک درصد برتر» شناسایی و معرفی شدند.

از دانشگاه صنعتی اصفهان، ۱۵ پژوهشگر در میان برترین‌ها قرار گرفته است. دانشگاه اصفهان با ۹ پژوهشگر برتر در جایگاه دوم در میان دانشگاه‌های استان اصفهان قرار دارد و پنج پژوهشگر دانشگاه کاشان و سه پژوهشگر از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این فهرست قرار دارند. 

به گزارش ایسنا، در حوزه شیمی دانشگاه اصفهان با شش نفر، در حوزه علم مواد دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه تهران هر کدام با سه نفر، در حوزه علوم کشاورزی دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی اصفهان هر کدام با هفت نفر دارای بیشترین تعداد پژوهشگران برتر هستند.

اعضای هیئت علمی دانشکده مهندسی کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان در این فهرست با بیشترین تعداد حضور دارند. محمد شاهدی، علی نصیرپور، سید امیرحسین گلی، مهدی رحیم ملک، محمد رضا مصدقی، میلاد فتحی و شمس‌الله ایوبی در فهرست یک درصد دانشمندان برتر جهان در حوزه کشاورزی قرار گرفته‌اند. بهزاد رضایی و علی اصغر انصافی از دانشکده شیمی، محمدحسین فتحی، مرتضی شمعانیان و محمدرضا طرقی‌نژاد از دانشکده مهندسی مواد، دیگر اساتید پر استناد دانشگاه صنعتی اصفهان در دو رشته شیمی و مهندسی مواد در این فهرست هستند.

همچنین حسین فرزانه‌فرد، عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی برق وکامپیوتر، کیخسرو کریمی، عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی شیمی و محمدرضا سلیم‌پور، عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دیگر اساتید پراستناد دانشگاه صنعتی اصفهان در فهرست پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر ۲۰۲۱ ایران به شمار می‌روند.

پنج عضو هیئت علمی دانشگاه کاشان نیز، علی اکبر عباسیان آرانی، علی قربانپور آرانی، مهدی محمدی‌مهر، علیرضا اشرفی، اکبر محبی هستند.

همچنین محمد اکبری، عضو هیئت علمی گروه مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد در فهرست دانشمندان پراستناد یک درصد برتر جهان اسلام قرار گرفته است.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح