کد خبر : 13209
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 سپتامبر 2021 - 22:43
-

استاندار سمنان از توصیه‌ای شاعرانه تا رویاها و گلایه‌ها

استاندار سمنان از توصیه‌ای شاعرانه تا رویاها و گلایه‌ها

 استاندار سمنان از مردم و مسوولان و خصوصا نمایندگان این دوره استان خواست از استاندار جدید این استان حمایت بیشتری کنند. علیرضا آشناگر در آخرین نشست خبری خود به عنوان استاندار سمنان ضمن ارائه گزارشی از تلاش‌های حدودا سه ساله خود و همکارانش از انتخاب هاشمی به عنوان استاندار جدید این استان استقبال و اظهار

استاندار سمنان از توصیه‌ای شاعرانه تا رویاها و گلایه‌ها

 استاندار سمنان از مردم و مسوولان و خصوصا نمایندگان این دوره استان خواست از استاندار جدید این استان حمایت بیشتری کنند.

علیرضا آشناگر در آخرین نشست خبری خود به عنوان استاندار سمنان ضمن ارائه گزارشی از تلاش‌های حدودا سه ساله خود و همکارانش از انتخاب هاشمی به عنوان استاندار جدید این استان استقبال و اظهار کرد: سوابق مدیریتی استاندار جدید در وزارت کشور و سوابق کاری در مناصبی همچون فرمانداری، معاونت سیاسی امنیتی استانداری و آشنایی با منشور کار در وزارت کشور و…می‌تواند به موفقیت بیشتر ایشان در استان کمک کند.
استاندار سمنان با اشاره به وعده های خود در روز معارفه به عنوان استاندار سمنان افزود: متناسب با آن وعده‌ها؛ گام‌های هشت‌گانه‌ای در استان طراحی و در این کمتر از سه سال تلاش شد که به سمت تحقق وعده ها حرکت کنیم اگرچه متاسفانه در این سه سال وجود برخی محدودیت‌ها همچون محدودیت در منابع اعتباری ناشی از تشدید تحریم های ظالمانه، فشارهای اقتصادی ناشی از خروج غیرمسوولانه امریکایی‌ها از برجام و شیوع همه گیری کروناویروس و..بخش های مختلفی از بدنه اجرایی را تحت تاثیر قرار داد و همین‌ها سبب شد که رسیدن به برخی از هدف‌گذاری‌ها با دشواری بیشتری صورت گیرد.
وی با برشمردن گام های هشتگانه طراحی شده این استان برای تحقق توسعه افزود: این گام‌ها متناسب با نیازها و توانمندی‌های استان طراحی و رسیدن به منابع پایدار آب، رونق صنعت گردشگری با تمرکز بر استفاده بیشتر از فرصا مسافران میلیونی عبوری استان به منظور تغییر وضعیت استان از استانی معبر به مقصد گردشگری، تبدیل صنایع تبدیلی و فراوری برای بهره گیری بهتر از ظرفیت‌های ویژه معدنی و جلوگبری از خام‌فروشی‌ها و استفاده از بنگاه های محرک توسعه در استان،بسترسازی برای استفاده بیشتر از انرژی های نو با تکیه بر انرژی خورشیدی، توسعه گلخانه‌ها و…از جمله اهداف مستتر در گام‌های هشت‌گانه طراحی شده در استان بود است.
ارقام و شاخص‌ها میزانی برای سنجش توفیق و عدم توفیق
آشناگر از ارقام و شاخص‌ها به مثابه “میزانی روشن و گویا” برای سنجش توفیق و یا عدم توفیق دولت‌ها و مدیران نام برد و گفت: تامین اعتبار یکی از این “میزان‌ها” و شاخص‌ها است که با سنجش و بررسی تطبیقی و مقایسه ای آن می‌توان توفیق و یا عدم توفیق همکاران ما را در این سه سال سنجید.
وی با بیان اینکه تامین اعتبار همکاران ما برای تحقق توسعه از چند محل مشخص صورت گرفته ادامه داد: یکی از این شاخص‌ها، تامین اعتبارات استانی است که به طور طبیعی همچون سنوات قبل در این چند ساله نیز از یک رشد متوازن برخوردار بوده است. همچنین تلاش همکاران ما برای جذب بیشتر اعتبارات ملی و اعداد و ارقام آن نیز تهیه شده که برای بررسی در اختیار شما رسانه ها و کارشناسان این حوزه قرار می‌گیرد.

استاندار سمنان از جذب اعتبارات دو سفر دولت وقت به استان به عنوان یکی از درخشان‌ترین خدمات مسوولان استان در بازه سه ساله اخیر نام برد و خاطرنشان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان عدم توفیق در جذب اعتبارات سفر یکی از گلایه هایی بود که مطرح شد. تا پیش از آغاز به کار تیم کاری ما در استان در مجموع 15 درصد از اعتبارات این سفرها جذب شده بود. خوشبختانه با تلاش و پیگیری همکاران ما در این سه سال آخر دولت 85 درصد اعتبارات سفر نیز تامین و بخش عمده پروژه‌ها به بهره برداری نهایی رسید.
عالی‌ترین مقام اجرایی استان با بیان اینکه از کل 2485 میلیارد تومان اعتبارات سفر تا پیش از ما و در سال های 95 و 96 تنها 520 میلیارد تومان جذب شده بود افزود: در سه سال فعالیت ما و در سال های 97 تا 99 و 6ماهه امسال 3400 میلیارد تومان در قالب اعتبارات سفر جذب و از طریق آن بخش عمده پروژه‌های مصوب تکمیل شد که این رقم و بزرگی آن در مقایسه با اعتبارات عمرانی و یا اعتبارات تملک دارایی به خودی خود گویای اهمیت این مهم و نقش آن در توسعه استان است.
وی از ارقام مصوب این سفرها به عنوان یک رقم تاریخی برای استان نام برد و تصریح کرد: برای درک اهمیت موضوع کافی‌ست بدانید که کل اعتبارات تملک دارایی سالانه استان 729 میلیارد تومان بوده که کل تخصیص استان از این محل تنها 370 میلیارد تومان بوده و این درحالی است که در قالب این دو سفر در مجموع حدود 10 برابر این تخصیص سالانه در این بازه زمانی سه ساله جذب شده است.
این مقام ارشد اجرایی با اشاره به تعدد پروژه های مصوب سفرهای استانی گفت: 157 پروژه در جریان این سفرها در استان مصوب شده بود که 62 پروژه آن به طور کامل افتتاح و به بهره برداری رسیدند و مابقی پروژه‌ها که عمدتا در حال تکمیل هستند بین 30 تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند. البته با توجه به برنامه های دولت وقت ، تمرکز ما بر پروژه های بالای 65درصد پیشرفت فیزیکی بود برای همین برخی از پروژه‌ها نظیر دو استادیوم 15 هزار نفری شاهرود و استادیوم دامغان علی‌رغم میل باطنی‌ام برای تکمیل پروژه‌ها در مجموعه پروژه هایی که قرار شد تا پایان کار دولت افتتاح شوند قرار نگرفتند.
تزریق 1200میلیارد تومان برای توسعه و تثبیت اشتغال استان
آشناگر با بیان اینکه جدای از این اعتبارات، اعتبارات زیادی در قالب تسهیلات جذب استان شد اضافه کرد: بخش عمده این اعتبارات با هدف قوام و دوام تولید و توسعه و تثبیت اشتغال استان جذب و به واحدهای تولیدی و صنعتی استان و خصوصا واحدهای مشکل‌دار تزریق شد.
وی ادامه داد: سال گذشته در قالب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، 1200 میلیارد تومان اعتبار جذب و پرداخت شد و امسال نیز اعتباری در همین حدود جذب و پرداخت خواهد شد.
استاندار سمنان از کسب رتبه برتر استانداری سمنان در رضایت‌مندی مردم و جشنواره شهید رجایی به عنوان نمودی دیگر از موفقیت و تلاش پیگیر همکاران خود نام برد و گفت: خوشبختانه همکاران ما در این سه سال ده‌ها رتبه برتر کشوری را کسب کردند که آخرین آنها همین اخیرا استان سمنان از سوی اتاق بازرگانی ایران به عنوان یکی از پنج استان برتر کشور در حفظ و توسعه کسب و کار معرفی شد.
وی با بیان اینکه استان سمنان یکی از سه استان برتر کشور در جذب تسهیلات بوده افزود: این توفیقات در حالی بوده که استان سمنان با استان های بزرگ صنعتی کشور رقابت و در عمده آنها در جایگاه برتر قرار گرفته و این مهم جز در سایه تلاش و مساعی همکاران و تیم مدیریتی استان میسور نمی‌شد.
استاندار سمنان از روند رو به رشد شاخص‌های مهمی همچون نرخ بیکاری، اشتغال، تولید ناخالص ملی و…به عنوان نمودی دیگر از تلاش جدی همکاران خود در این سه سال نام برد و اظهار کرد: نرخ بیکاری استان در همه این سال ها نسبت به میانگین کشوری شرایط بهتری داشته است. و یا به طور مثال در سال 98 میانگین کشوری نرخ تورم 36.4 بوده و این شاخص در استان 33.8 بوده و یا در بهار 1400 میانگین کشوری تورم 45.2 بوده و در استان ما این شاخص 42.7 بوده است.همچنین در سال 99 نرخ بیکاری در کشور 9.6 و در استان سمنان 7.5 بوده است.
روند رو به رشد صنعت و معدن استان و کوچکتر شدن کشاورزی

آشناگر با بیان اینکه بخش های صنعت و معدن در استان به تدریج جایگاه خود را به دست آورده افزود: البته بخش کشاورزی در استان نیز کوچکتر شده که دلایل مختلفی داشته که از جمله آنها می توان به رشد دیگر بخش‌ها، مشکلات ناشی از خشکسالی‌ها و کم آبی، و..اشاره کرد.
وی با بیان اینکه باید به سمت کشت های گلخانه ای حرکت کنیم افزود: در همین راستا 200 هکتار کشت گلخانه ای در استان صورت گرفته است. البته هدفگذاری ما در این بخش برای 1000 هکتار است که امید است تیم مدیریتی جدید استان به این بخش توجه ویژه کند. همچنین در این سه سال برنامه توسعه سیستم های نوین آبیاری در استان با جدیت دنبال و مزارع متعددی در استان به این سیستم های نوین تجهیز شدند.
آشناگر از عدم توفیق در جذب بنیادها و سرمایه گذاری آنها در استان به عنوان یکی از اهداف محقق نشده خود نام برد و گفت: این بخش متاسفانه تحت تاثیر همه گیری کرونا، وارد صحنه نشد و نتوانستیم عملکردی که انتظار داشتیم را در این بخش محقق کنیم. البته خوشبختانه ذر شهرستان میامی که به عنوان یکی از شهرستان های توسعه نیافته مصوب شد، گام های بلندی برای رفع محرومیت از چهره شهرستان برداشته شد.
استاندار سمنان با ابراز رضایت از تدوین طرح توسعه شهرستان میامی و پروژه های عملیاتی شده در این شهرستان خاطرنشان کرد: علاوه بر این هفت شهرستان دیگر استان نیز دارای طرح توسعه هستند.
وی از تلاش برای افزایش خدمات در مناطق روستایی استان خبر داد و اضافه کرد: خوشبختانه امروز شهرستان های هشت گانه و روستاهای استان نیز دارای طرح توسعه هستند.
عدم انتقال آب توسعه استان را به محاق می‌برد
استاندار سمنان از کم آبی به عنوان مهمترین چالش پیش روی توسعه در استان پهناور سمنان نام برد و اظهار کرد: 10درصد استان در مناطق خوش آب و هوای کوهستانی و بیش از 80درصد آن در مناطق کویری و خشک و نیمه خشک واقع شده و نزولات جوی در استان 134 تا 140 میلی متر است که از متوسط کشوری پایین تر است ضمن اینکه تبخیر نیز در استان بسیار بالا است و از طرفی نیز در سال های طولانی، منابع آبی زیرزمینی استان مصرف و برای همین با کسری در مخازن آبی استان روبرو هستیم.
وی ادامه داد: علی رغم برنامه ریزی ها برای مدیریت مصرف آب و یا پوشش 100درصدی چاه های عمیق استان و نصب کنتور هوشمند در همه آنها، استان همچنان از کم آبی رنج می برد.
انتقال آب بین حوضه‌ای تنها راه رفع معضل کم آبی
وی با بیان اینکه استان سمنان بخش مهمی از نیاز اشتغال کشور و از جمله استان های همجوار را تامین می کند خاطرنشان کرد: رفع معضل کم آبی در استان هیچ راهی جز انتقال آب بین حوضه‌ای و خصوصا تامین این نیاز از طریق آب خزر ندارد.
استاندار سمنان با بیان اینکه ما در این سه سال تلاش هایی برای اجرایی شدن طرح انتقال انجام دادیم گفت: در حال حاضر تخصیص 200میلیون مترمکعب برای استان اخذ و مجوزهای زیست محیطی آن صادر شده است. همچنین با تلاش نمایندگان مردم، این طرح دارای ردیف بودجه شده است.
وی با بیان اینکه این ابرپروژه باید توسط بخش خصوصی انجام شود ادامه داد: این ابرپروژه براساس برآوردهای قبلی نیازمند 15000 میلیارد تومان بوده که این رقم امروز حداقل به 25 هزار میلیارد تومان رسیده است. البته با تلاش همکاران ما یک طرح معماری تامین اعتبار پروژه تدوین و با شرکت های سرمایه گذاری بزرگ رایزنی هایی صورت گرفته است. همچنین شرکت پروزه تشکیل و فراخوان آن به صورت رسمی نیز منتشر شده است.
آشناگر از مپنا به عنوان یکی از شرکت های بزرگ کشور نام برد که برای اجرای پروژه اعلام آمادگی کرده و افزود: آخرین مکاتبه استانداری سمنان با دولت قبل نیز مربوط به همین بوده است. به هر حال زمینه برای اجرایی شدن طرح فراهم شده است. البته در همین ارتباط با وزیر کشور و معاون اول و وزیر جدید نیرو نیز مکاتباتی داشتم که امیدوارم تیم جدید مدیریتی استان نیز این مسیر را ادامه دهند.
وی با اذعان به اینکه اجرای این ابرپروژه به مداخله دولت در سطح کلان دارد افزود: ارائه تضمین خرید آب شرب از طریق وزارت نیرو و یا تضمین خرید آب بخش صنعت از سوی وزارت صنعت معدن و تجارت و همکاری دیگر دستگاه های مسوول در عملیاتی شدن این پروژه نقش اساسی دارد.
وی از شروع عملیات سد فینسک به عنوان یکی از طرح های مهم استان نام برد و افزود: این طرح نیز که با همت نمایندگان پبشین دارای ردیف اعتباری شده باید با کمک بخش خصوصی اجرایی شود. البته استان سمنان چندین پروزه مهم آبرسانی نیمه تمام همچون انتقال آب چشمه های قطری به شاهرود دارد که متاسفانه این پروژه با پیشرفت بیش از 90 و چند درصدی به دلیل دستور توقف دادستان شهرستان علی آباد همچنان معطل مانده است. همچنین طرح تامین آب گرمسار نیز که معارضین در بالادست سد دارد.
افزایش 2 برابری تخت‌های بیمارستانی استان
استاندار سمنان در بخش دیگری به حمایت های بی‌دریغ آیت الله شاهچراغی پرداخت و گفت: آیت الله شاهچراغی همواره در این چند سال از مسوولان اجرایی استان حمایت ویژه کردند و بستری فراهم شد که مدیران با آرامش به کار و خدمت بپردازند. همچنین از نمایندگان مردم چه نمایندگان دوره قبل و چه نمایندگان فعلی تقدیر و تشکر می کنم.

وی از خدمات استان در حوزه درمان به عنوان خدماتی درخشان نام برد و گفت: در این مدت تعداد تخت‌های بیمارستانی استان دو برابر شد. ضمن اینکه ده ها پروژه بزرگ در استان عملیاتی شد.
استاندار سمنان با اشاره به همه گیری کرونا و از سر گذرندان پنج پیک بیماری افزود: در هیچ کدام از این پیک ها ظرفیت اشتغال تخت های بیمارستانی استان از 50 درصد هم فراتر نرفت.
وی از بازسازی و نونوا شدن بسیاری از بیمارستان ها و مراکز درمانی استان در ایام کرونا خبر داد و اضافه کرد: بیمارستان سوانح و سوختگی استان با جذب 125 میلیارد تومان و یا مرکز سطان با جذب اعتباری حدود 125 میلیارد تومان و یا تکمیل بیمارستان مهدیشهر، اورژانس بزرگ شاهرود و…از جمله این پروژه ها هستند.
آشناگر با بیان اینکه بخش عمده این پروزه با هدف خدمات دهی به کل استان و یا مسافران عبوری ایجاد شده افزود: مرکز ترومای میامی ،اوژانس بزرگ شاهرود و..از جمله این پروژه های ملی هستند.
اختلافات هیچ برکتی ندارد
این مقام ارشد اجرایی در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص برخی رقابت های بین شهرستانی در استان و دامن زدن به آنها در شبکه های اجتماعی تا چه حد در این سه سال بر سر مسیر توسعه استان سد ایجاد کرده اظهار کرد: بی‌تردید اختلافات و دامن زدن به آنها هیچ برکتی نداشته است.
وی با بیان اینکه بین مردم هیچ اختلافی نبوده گفت: متاسفانه برخی فعالین در راستای منافع گروهی و …گاه به این بحث ها دامن می زنند. البته باید از بحث ها نیز به مرور حل شود .
وی از پرداختن به اختلافات به عنوان سم و مانعی بر سر توسعه نام برد و افزود: اختلاف و واگرایی و ایجاد هرگونه شکاف بین مردم، اقوام و هویت ها هیچ ثمره ای ندارد. متاسفانه گاه دیگرانی به انگیزه های سیاسی، امنیتی، اجتماعی و…بذری می کارند که البته این بذر هیچ گاه محصول خوب “توسعه” را نخواهد داد. هر جامعه و جغرافیایی مادامی به توسعه می رسد که این مشکلات را حل و توسعه در آنها درونی شده باشد.
آشناگر با بیان اینکه استان سمنان به تعبیر رهبری معظم انقلاب استان اخلاق و عرفان است ادامه داد: بی تردید هیچ رذیلتی در این سرزمین توان رویش ندارد لذا پیام من در این ارتباط همان کلام جناب مولانا است که:
در این خاک در این خاک در این مزرعه پاک
به جز عشق به جز مهر دگر هیچ نکارید۰۰۰
وی همچنین در بخش دیگری در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در خصوص کارهایی که دوست داشته در استان انجام و مجال اجرای آنها نشد خاطرنشان کرد: البته من رویاها و آرزوهایی داشتم که برخی طرح ها را اجرایی کنم اما به دلایلی نشد. مثلا دوست داشتم عملیات انتقال آب به فلات مرکزی در این دوره انجام شود که متاسفانه علی رغم تلاش ها، این ابرپروژه اجرایی نشد.و یا بسیار مشتاق بودم که ورزشگاه های شاهرود و دامغان برای جوانان این دو شهرستان از این دوره به بهره برداری برسد که متاسفانه نشد.
نمایندگان از استاندار جدید حمایت بیشتری کنند
وی همچنین از تمایل به همراهی بیشتر نمایندگان به عنوان یکی از رویاهای خود نام برد و اضافه کرد: دوست داشتم که نمایندگان مجلس همراهی بیشتری داشته باشند. البته در برخی بخش ها یک تنه کار را انجام دادیم که نمودی از آن را در مکاتباتی که با رئیس جمهور و دیگر مسوولان برای اخذ اعتبارات برای برخی پروزه ها داشتم؛ می بینید.
وی با اشاره به سوابق محمدرضا هاشمی استاندار منتخب دولت برای این استان گفت: ایشان سوابق بسیار خوبی دارد. حضور ایشان در مناصبی مثل فرمانداری، معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار و آشنایی کامل با منشور وزارت کشور و…همه و همه می تواند به یاری‌گر استاندار جدید سمنان باشد و لذا من پیش بینی می کنم که در این کرسی موفق باشند و بنده نیز به عنوان یک مشاور امین در خدمت شان خواهم بود.
وی موفقیت استاندار جدید را مشروط به حمایت و کمک همه نمایندگان استان دانست و افزود: امیدوارم که نمایندگان از ایشان حمایت و همکاری و همراهی بیشتری داشته باشند.
نمره قبولی استاندار به تیم اجرایی استان
استاندار سمنان انتخاب مدیران را حق استاندار دانست و خطاب به رسانه ها گفت: دست استاندار را در انتخاب همکارانش باز بگذارید و اجازه دید همکارانش را به دور از علایق و سلایق سیاسی و قومی انتخاب کند و آنگاه از وی مطالبه داشته باشید. البته مطالبات باید مبتنی بر شاخص‌های رسمی باشد و میزان موفقیت او را با شاخص آمار و ارقام بسنجید.
وی با بیان اینکه به تیم همکاران خود نمره قبولی می دهم گفت: در این دوره موانع و محدودیت ها کم نبود و از همین رو نمره قبولی در این شرایط نمره خوبی است. البته این نمره را نیز بر اساس سنجش دستگاه های نظارتی و شاخص های مراکز رسمی به همکاران و تیم مدیریتی استان در این سه سال می دهم.
تابلوی سه ساله انتصابات در پیش چشم همه
وی در پاسخ به پرسشی در خصوص انتصابات و برخی فشارها افزود: در انتصابات فشارها کم نبود البته من کوشیدم که افراد توانمند را بکار بگیرم.
وی با بیان اینکه در انتصاب ها به شایستگی ها توجه شده افزود: سرکار خانم منصوری معاون توسعه منابع در همین ارتباط در قالب یک تابلو به انتصابات این دوره پرداخته که در سایت استانداری بارگذاری و در اختیار شما قرار می گیرد تا به واکاوی آن به دور از این حاشیه ها بپردازید.
آشناگر با بیان اینکه تلاش کردم که زیست مان در حاشیه نباشد افزود: البته بدیهی است که خوراک برخی رسانه های زرد، حاشیه است و برای همین همواره به اینگونه مسائل در هر دوره ای می پردازند. ض
منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح