کد خبر : 180045
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 30 دسامبر 2021 - 14:42
-

استان کردستان همچنان رکورددار مبارزه با آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز

استان کردستان همچنان رکورددار مبارزه با آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز

ایسنا/کردستان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: استان کردستان همچنان رکورددار مبارزه با آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز است. محمد صالح احمدی در سومین جلسه ستاد گیاه پزشکی استان کردستان که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، معاونین و مدیران ستادی استان کردستان برگزارشد اظهار کرد: امسال بالغ بر ششصد

استان کردستان همچنان رکورددار مبارزه با آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز

ایسنا/کردستان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: استان کردستان همچنان رکورددار مبارزه با آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز است.

محمد صالح احمدی در سومین جلسه ستاد گیاه پزشکی استان کردستان که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، معاونین و مدیران ستادی استان کردستان برگزارشد اظهار کرد: امسال بالغ بر ششصد وچهل وپنج هزار هکتار از اراضی استان  تحت کشت محصولات زراعی گندم، جو، کلزا، نخود، ماشک وگلرنگ قرار گرفته است.

وی افزود: از این مقدار 605 هزار هکتار گندم، 36 هزار هکتار جو1010 هکتار کلزا، 1138 هکتار نخود پاییزه، 2250 هکتار ماشک، وبه تازگی پنجاه وهفت هکتار از اراضی استان نیز به کشت گلرنگ  اختصاص یافته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: یکی از مهمترین پارامترهای افزایش تولید و محصولات کشاورزی کنترل آفات، علفهای هرز و بیماری بوده که، امیداست در سال 1400نیز همچون امسال و سالهای گذشته، با تلاش وهمت همکاران جهاد کشاورزی، معاونین ، ترویج ،روابط عمومی، مرکز تحقیقات،نظام مهندسی  رکوردهای ویژه ای را به خود اختصاص داده و همچنان در صدر باشیم.

وی تاکید کرد: دربخش مبارزه با علفهای هرز، با 172هزار هکتار با توجه به شرایط کرونایی وافزایش قیمت وکمبود سموم مبارزه با علفهای هرز،  رکورد بیست ودو سال گذشته را شکسته و در بخش مبارزه سن نیز، در سطح 306 هزار هکتارانجام شد که  در پانزده سال گذشته رقم بسیار قابل توجهی بوده است.

وی یادآور شد:  در سال آینده با توجه به روند محدودیتها، پروژه ای با عنوان جهش تولیددر دیمزارها با همکاری  وزارت خانه و ستاد اجرایی فرمان امام، براساس میزان تولیدی که برای ما در نظر گرفته اند مکلف هستیم 91 هزار تن  افزایش تولید داشته باشیم. وبرای  این مهم باید با مدیریت صحیح وکار آمد، مبارزه با علفهای هرز وآفات وانواع بیماری در جهت افزایش تولید گام برداریم .

احمدی خاطر نشان کرد:  یکی از مشکلات عمده ای که ما پیش بینی میکنیم افزایش دو الی سه برابری قیمت سموم در سال آینده است و در تلاش هستیم که با استفاده از صدورکشاورز کارت برای کشاورزان در جهت خرید سموم، که بیشترین سهمیه آن به استان کردستان با اعتبار 196 میلیارد تومان بود است در این خصوص به کشاورزان کمک شود.

وی با تاکید براهمیت آموزش ادامه داد: در حوزه کلاسهای آموزشی برای آگاه سازی هرچه بیشتر کشاورزان و تولید کنندگان  با صدا وسیما، فضای مجازی رسانه های دیداری وشنیداری و برگزاری جلسات پایش، با همکاری اداره  هواشناسی، در جهت آگاه سازی کشاورزان از وضعیت آب وهوایی به منظور انجام سمپاشی زراعی در تلاشیم تا برنامه های بهتری انجام و ارائه شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار داشت :با توجه به تولید ده درصد گندم کشور در استان کردستان، و اهمیت سن زدگی گفت: متاسفانه علی رغم توصیه های ما در سال گذشته تعداد کمی از کشاورزان نسبت به این آفت، بی توجه بودند که نیاز هست در لین زمینه کار شود

وی خاطرنشان کرد :  با توجه به احداث ناوگان سمپاشی دولتی درجهت مبارزه با آفات عمومی مانند هجوم ملخها در چند تا از شهرستانهای استان  در سالهای گذشته وتداوم آن، به دستگاههای پیشرفته  مانند پهپاد، مخصوص شهرستانهایی مانند بیجار که درصد بالای زراعت استان را به خود اختصاص داده است نیازمند هستیم. که با اجرایی کردن این طرحها روند بسیار خوبی را  پیش رو داشته باشیم .

محمد صالح احمدی گفت :  تامین سم مورد نیاز یک امر مهم واساسی کشاورزان و تولید کنندگان  است که  بر اساس نیاز  هر سال استان ، به پانصد تن نیازمند هستیم که میزان آن به تفکیک نیاز، 130  تن حشره کش، 180 تن علف کش،180 تن قارچ کش  و13 تن کنه کش مورد نیاز اساسی ما است که در حال حاضر میزان سم موجود در استان تنها بیست وپنج تن است امیدواریم بتوانیم با پیگیری و مدیریت درست این محدودیتها وکمبودها را کاهش دهیم.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح