کد خبر : 132327
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 30 نوامبر 2021 - 12:10
-

اصفهان می‌تواند قطب پَدِل کشور شود

اصفهان می‌تواند قطب پَدِل کشور شود

ایسنا/اصفهان بازیکن ملی پوش پدل گفت: شهر اصفهان به واسطه ورزشکاران موفقی که در ورزش های راکتی دیگر دارد، می تواند در رشته پدل ورزشکاران قوی و توانمندی را تربیت کند. محمدسعید آوَک در گفت و گو با ایسنا، در خصوص دوره عمومی مربیگری پدل در اصفهان، اظهار کرد: بنا به درخواست هیئت اصفهان و با هماهنگی کمیته

 اصفهان می‌تواند قطب پَدِل کشور شود

ایسنا/اصفهان بازیکن ملی پوش پدل گفت: شهر اصفهان به واسطه ورزشکاران موفقی که در ورزش های راکتی دیگر دارد، می تواند در رشته پدل ورزشکاران قوی و توانمندی را تربیت کند.

محمدسعید آوَک در گفت و گو با ایسنا، در خصوص دوره عمومی مربیگری پدل در اصفهان، اظهار کرد: بنا به درخواست هیئت اصفهان و با هماهنگی کمیته آموزش فدراسیون اسکواش، برای نخستین بار دوره مربیگری عمومی پدل در اصفهان برگزار شد.

وی افزود: سال ها است به واسطه علاقه ای که به این رشته پیدا کردم، در آن فعالیت می کنم. خوشحالم فرصتی پیش آمد تا تجربیات خود را در اختیار ورزشکاران اصفهان قرار دهم. شهر اصفهان به واسطه ورزشکاران موفقی که در ورزش های راکتی دیگر دارد، می تواند در رشته پدل نیز ورزشکاران قوی و توانمندی را تربیت کند.

مدرس و بازیکن ملی پوش پدل ادامه داد: شرکت کنندگان این دوره رده های سنی مختلفی داشتند که هر کدام می توانند بعدها برای پدل شهر خود جدای از داستان مربیگری افتخار آفرینی کنند و بازیکنان خوبی باشند. اصفهان پتانسیل این را دارد که در رشته پدل نفرات بسیار خوب و قوی را در سطح کشور داشته باشد و البته این مسئله نیاز به تمرینات منظم و مستمر دارد که می توانند شهر اصفهان را به یکی از قطب های اصلی پدل در کشور تبدیل کنند.

آوک در خصوص معرفی این رشته، گفت: پدل رشته جدیدی در دنیا است که آن را مدرن ترین رشته راکتی دنیا می نامند، به دلیل اینکه در آن از ضربات بیشتر رشته های راکتی استفاده شده و این ضربات در عین شباهت، منحصر به فرد هستند و یادگیری آن آسان و آسیب دیدگی در این رشته کمتر است.

وی تصریح کرد: با وجود جدید بودن این رشته ورزشی در دنیا، به سرعت طرفداران خود را پیدا کرده و افرادی که ورزشکاران بسیار موفقی در رشته های دیگر بوده اند نیز این ورزش را تجربه کرده اند. پدل ورزش کاملی است و ارزش آن را دارد که به عنوان یک رشته ورزشی نوین و آینده دار که بتوانید به سطح قهرمانی و حرفه ای برسید، برای یادگیری آن زمان بگذارید.

آوک خاطرنشان کرد: حدود هفت میلیون نفر ورزشکار سازمان یافته در جهان به پدل مشغول هستند و هنوز هم این رشته در حال رشد و توسعه است. فوتبالیست های بسیار معروفی به این رشته وارد شده اند، به عنوان مثال زلاتون ابراهیموویچ در سوئد مالک یک باشگاه اختصاصی پدل است. در اسپانیا نیز فوتبالیست های معروفی به سمت این رشته آمده اند، چرا که سیستم هوازی خوبی دارد و برای آنها می تواند به نوعی بدنسازی محسوب شود. سرعت و استقامت این رشته ورزشکاران را قوی می کند و چون یادگیری آن آسان است، می تواند افراد زیادی را جذب کند و محدودیت سنی برای شروع و ادامه ندارد.

وی اضافه کرد: یکی از دلایل توسعه و جهش خوب این رشته یادگیری راحت و آسان آن است، تکنیک های آن نسبت به رشته های دیگر راکتی کمتر است، اما در عین حال شما وقتی وارد این رشته می شوید، چون تلفیقی از رشته های مختلف است و نوع راکت آن هم اجازه انجام ضربات مختلف را می دهد.

آوَک که خود از بازیکنان خوب و مطرح تیم ملی پدل نیز است، در خصوص وضعیت تیم ملی پدل گفت: این رشته مسابقات زیاد جهانی دارد و یکی از رشته هایی است که به دنبال المپیکی شدن است.

وی افزود: دو سال قبل، از سوی فدراسیون جهانی پدل با به رسمیت شناختن ایران اجازه حضور در مسابقات جهانی را به دست آوردیم و قرار بود به مسابقات آسیایی که در قطر برگزار می شد، اعزام شویم که بنا به دلایلی لغو شد. بعد آن خود را برای مسابقه دیگری آماده می کردیم که بحث شیوع ویروس کرونا پیش آمد و نتوانستیم به مسابقات برون مرزی اعزام شویم. تیم ملی ایران شامل ۸ بازیکن در قالب ۴ تیم دو نفره به سرمربیگری حمید عزیزی پور و یاور طالبی است که در بخش بانوان و آقایان تیم ملی و تیم منتخب تشکیل شده است و درهای تیم ملی بر روی بازیکنانی که در حال پیشرفت هستند، باز است.

ملی پوش پدل کشور اظهار کرد: اعتقاد دارم افراد بر حسب تلاشی که می کند، می تواند به نتیجه و هدفی که دارند یعنی تیم ملی راه پیدا کنند.

آوَک در ارتباط با جایگاه تیم ملی ایران گفت: با توجه به اینکه مسابقه برون مرزی نداشتیم و محکی در این حوزه نخورده ایم، نمی توان با قاطعیت صحبت کرد، اما از زمان شروع فعالیت پدل، مسابقات بسیار خوب و منظمی را برگزار کرده ایم، مانند مسابقات انتخابی تیم ملی، جایزه بزرگ که طی آن ۱۰ نفر برتر کشور مشخص شدند.

وی افزود: در جایزه بزرگ سال گذشته دو تیم از دبی شرکت داشتند، یک بازیکن آرژانتینی و بازیکنان ایرانی مقیم خارج را داشتیم که توانستیم مهارت خود را تا حدی بسنجیم. وضعیتی که ویروس کرونا ایجاد کرد شرایط را سخت کرده و تمام ورزش ها را تحت الشعاع خود قرار داده است. جالب است که بدانید ورزش پدل از جمله رشته هایی بود که مسابقات آن حتی در دوران ابتدای شیوع ویروس کرونا به دلیل فاصله مناسبی که بین بازیکنان و مربی و حریف دارد، برگزار شد و شما نیز می توانید در دوران قرنطینه آن را انجام دهید.

آوَک در ارتباط با مسابقات پیش رو تیم ملی، گفت: یک دوره مسابقات در قطر است که تیم ما به دلیل اینکه در مسابقه ای که باید قبل از آن شرکت می کرد، نرفته و مجوز حضور در این مسابقات را ندارد. مسابقه قبل نیز در قطر بود که با توجه به سخت گیری هایی که قطر داشت نتوانستیم در آن شرکت کنیم و نیازمند رایزنی ها بیشتر است. چیزی که روشن است، آینده این ورزش بسیار روشن است و جذابیت های آن ارزش انرژی و وقتی که برای آن می گذارید، دارد. من زمانی فوتبالیست بودم، اما بعد از چند سال تمرین در این رشته توانستم جایگاه خوبی را به دست آورم و عضو تیم ملی شوم.

نخستین دوره مربیگری سطح عمومی پدل در اصفهان با حضور ۳۰ نفر شرکت کننده طی ۳ روز به مدرسی رودابه سلیمانی و محمد سعید آوک و با نظارت امیرهوشنگ گلرخ- رئیس کمیته آموزش فدراسیون اسکواش برگزار شد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح