کد خبر : 5754
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 آگوست 2021 - 13:55
-

اصلاح قانون، تنها راهکار جلوگیری از ایجاد معدن در مناطق حفاظت‌شده

اصلاح قانون، تنها راهکار جلوگیری از ایجاد معدن در مناطق حفاظت‌شده

 مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان با تأکید بر اینکه جلوگیری از احداث معدن در مناطق حفاظت‌شده استان راهکاری به‌جز اصلاح قانون ندارد، گفت: ماده ۲۴ مکرر نباید اجازه برگزاری جلسات متعدد را بدهد و مخالفت محیط‌زیست باید نقطه پایان ایجاد معدن در مناطق حفاظت‌شده باشد. ایرج حشمتی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه

اصلاح قانون، تنها راهکار جلوگیری از ایجاد معدن در مناطق حفاظت‌شده

 مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان با تأکید بر اینکه جلوگیری از احداث معدن در مناطق حفاظت‌شده استان راهکاری به‌جز اصلاح قانون ندارد، گفت: ماده ۲۴ مکرر نباید اجازه برگزاری جلسات متعدد را بدهد و مخالفت محیط‌زیست باید نقطه پایان ایجاد معدن در مناطق حفاظت‌شده باشد.

ایرج حشمتی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه درحالی‌که حاضر برای صدور مجوز معادن صرفاً در مناطق تحت حفاظت محیط‌زیست از ما استعلام می‌شود، اظهار کرد: یعنی اگر معدنی در یکی از مناطق چهارگانه حفاظت‌شده در استان بخواهد فعالیت کند از ما استعلام می‌شود و برای توسعه معادن در خارج از مناطق تحت حفاظت محیط‌زیست صرفاً از طریق اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان استعلام می‌شود.
وی بابیان اینکه قانون‌گذار اظهارنظر از سوی سازمان حفاظت محیط‌زیست برای ایجاد و توسعه معادن را در غیر از مناطق حفاظت‌شده حذف کرده، گفت: تعداد معادن خارج از مناطق تحت حفاظت‌شده محیط‌زیست بسیار بیشتر است.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان بابیان اینکه برای ارتقای مناطق حفاظت‌شده، استعلام‌های لازم را از منابع طبیعی، صمت، جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای و همه بخش‌ها دریافت می‌کنیم و به‌نوعی پذیرش اولیه را می‌گیریم، یادآور شد: بااین‌وجود قانونی با عنوان ماده ۲۴ مکرر داریم که پاشنه آشیل مناطق حفاظت‌شده ما شده است. بر این اساس اگر وزارت صمت برای ایجاد معدن از یکی از مناطق چهارگانه در استان استعلام کند و ما مخالفت کنیم، می‌تواند موضوع را به ماده ۲۴ مکرر قانون معادن ببرد و در کارگروه ماده ۲۴ مکرر محیط‌زیست تنها یک رأی دارد و دستگاه‌های دیگری مانند استانداری، صمت، جهاد کشاورزی و دادگستری نیز رأی دارند. محیط‌زیست درنهایت می‌تواند چند رأی را با خود همراه کند، اما تعداد آرا درنهایت به نفع محیط‌زیست نیست و بدین ترتیب می‌توانند در بکرترین مناطق استان معدن راه‌اندازی کنند.
وی این قانون را یک ضعف جدی برای ایجاد معادن در مناطق  تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط‌زیست در استان دانست و گفت: پس از اخذ همه مجوزها و طی شدن مراحل مختلف که این چند هکتار به مناطق حفاظت‌شده محیط‌زیست استان تبدیل‌شده و همه دستگاه‌های مرتبط پذیرفته‌اند اما کسی که معدن اکتشاف می‌کند می‌تواند در این منطقه دست روی نقطه‌ای بگذارد و باوجود مخالفت ما به دلیل تبعات زیست‌محیطی و حساسیت این مناطق، می‌تواند از ظرفیت کمیته تخصصی ماده ۲۴ استفاده کند.
حشمتی خاطرنشان کرد: در کمیته تخصصی ماده ۲۴ محیط‌زیست تنها یک رأی دارد و اگر سایر بخش‌ها رأی مثبت دهند ما حتی بکرترین مناطق خود را از دست می‌دهیم.
وی با تأکید بر اینکه حفاظت از مناطق حفاظت‌شده استان و جلوگیری از احداث معدن در این مناطق راهکاری به‌جز اصلاح قانون ندارد، گفت: ماده ۲۴ مکرر نباید اجازه برگزاری جلسات متعدد را بدهد و مخالفت محیط‌زیست باید نقطه پایان ایجاد معدن در مناطق حفاظت‌شده باشد.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان بابیان اینکه خوشبختانه تاکنون مجوزی برای معدن در منطقه حفاظت‌شده محیط‌زیست در استان اصفهان نداشته‌ایم، گفت: بااین‌وجود ظرفیت قانونی ممکن است جایی باعث شود مناطق تحت حفاظت و حساس را از دست بدهیم.
منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح