کد خبر : 189340
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 ژانویه 2022 - 17:56
-

افزایش دو برابری ظرفیت پهنای باند ورودی زنجان

افزایش دو برابری ظرفیت پهنای باند ورودی زنجان

ایسنا/زنجان سرپرست اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان، از افزایش دو برابری ظرفیت پهنای باند ورودی استان خبر داد. حامد سرایی پیش از ظهر امروز (۲۰ بهمن‌ماه) در جلسه شورای اداری استان که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: در شرایط کرونا و علی‌رغم تعطیلی‌ها، زحمت‌کشان حوزه

افزایش دو برابری ظرفیت پهنای باند ورودی زنجان

ایسنا/زنجان سرپرست اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان، از افزایش دو برابری ظرفیت پهنای باند ورودی استان خبر داد.

حامد سرایی پیش از ظهر امروز (۲۰ بهمن‌ماه) در جلسه شورای اداری استان که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: در شرایط کرونا و علی‌رغم تعطیلی‌ها، زحمت‌کشان حوزه ارتباطات با همه ظرفیت و توان به ادامه کار خود پرداختند.

وی با بیان اینکه در سطح استان زنجان بر اساس سیاست‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برنامه هدف‌ روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان بود که تعداد آن‌ها ۷۱۲ روستا است، عنوان کرد: بر این اساس برنامه‌ای که داشتیم و در گام اول ایجاد دسترسی برای شبکه صوتی تلفن همراه بود که در این حوزه به ضریب ۹۸ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان رسیدیم.

سرایی با بیان اینکه از لحاظ دسترسی به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت مفتخریم که ۸۶ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از دسترسی پرسرعت بهره‌مند هستند، ادامه داد: قبل از سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان در شهریورماه این رقم ۶۴ درصد بود.

سرپرست اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان، به اقدامات انجام شده در این زمینه اشاره کرد و گفت: اپراتورهای مختلفی در این زمینه کمک‌حال ما بودند که در این مدت اپراتور همراه اول ۱۱۶ سایت که دربرگیرنده ۱۳۴ روستا است، در استان راه‌اندازی و اینترنت پرسرعت آنان دایر شده و اپراتور ایرانسل نیز ۹ سایت که دربرگیرنده ۲۱ روستا است، اینترنت پرسرعت دایر کرده که عملاً ۱۵۵ روستای استان طی این مدت از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شده است.

وی با بیان اینکه بهره‌مندی شهرستان خدابنده با ۱۸۲ روستای بالای ۲۰ خانوار از اینترنت پرسرعت به ۹۷ درصد رسیده که این رقم در ماه‌نشان ۶۳ درصد است، افزود: میزان بهره‌مندی روستاهای بالای ۲۰ خانوار از اینترنت پرسرعت در روستاهای شهرستان زنجان به ۸۰ درصد، در طارم به ۹۴ درصد، سلطانیه ۸۴ درصد، ابهر ۹۰ درصد و ایجرود ۹۵ درصد رسیده است.

این‌ مسئول ادامه داد: میزان سرمایه‌گذاری که برای توسعه ارتباطات در استان انجام شده ۱۳۴ میلیارد تومان است که در راستای توسعه ارتباطات، پهن‌باند در روستاهای بالای ۲۰ خانوار زنجان هزینه شده است.

سرایی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۶ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از اینترنت پرسرعت بهره‌مند هستند، تصریح کرد: تعداد روستاهایی که فاقد دسترسی بودند و از ۲۵۶ روستا به ۱۰۱ روستا تقلیل یافته است که بر اساس جمعیت ۹۴ درصد خانوار روستایی، هم‌اکنون از اینترنت پرسرعت بهره‌مند هستند.

سرپرست اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان، با بیان اینکه یکی دیگر از دستاوردهای استان در حوزه ارتباطات، افتتاح مجتمع ارتباطات و فناوری اطلاعات استان است، متدکر شد: این پروژه ساختمانی تجمیع‌کننده همه دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان است که برای آن ۳۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است.

وی از افزایش دو برابری ظرفیت پهنای باند ورودی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر در این حوزه به ۲۰۰ گیگابیت در ثانیه رسیدیم که برای تحقق آن سه میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و در راستای بحث اقتصاد دیجیتال نیز پارک علم و فناوری استان به شبکه توسعه اقتصاد دیجیتال وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پیوسته است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح