کد خبر : 9860
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 سپتامبر 2021 - 22:54
-

افزایش ۳۹ درصدی حقوق کارگران قابل قبول است اما پاسخگوی نیازشان نیست

افزایش ۳۹ درصدی حقوق کارگران قابل قبول است اما پاسخگوی نیازشان نیست

 دبیر اجرایی خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران_تشکیلات اصفهان، گفت: تصمیم شورای عالی کار در افزایش ۳۹ درصدی حقوق کارگران بر اساس یک وفاق جمعی بوده است، نه اینکه این تصمیم پاسخگوی سبد معیشت کارگران باشد. اصغر برشان در گفت‌وگو با ایسنا درباره مصوبه شورای عالی کار درباره افزایش ۳۹ درصدی حقوق کارگران برای سال جدید، اظهار

افزایش ۳۹ درصدی حقوق کارگران قابل قبول است اما پاسخگوی نیازشان نیست

 دبیر اجرایی خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران_تشکیلات اصفهان، گفت: تصمیم شورای عالی کار در افزایش ۳۹ درصدی حقوق کارگران بر اساس یک وفاق جمعی بوده است، نه اینکه این تصمیم پاسخگوی سبد معیشت کارگران باشد.

اصغر برشان در گفت‌وگو با ایسنا درباره مصوبه شورای عالی کار درباره افزایش ۳۹ درصدی حقوق کارگران برای سال جدید، اظهار کرد: شرایط اقتصادی کشور یک شرایط نرمال نیست و ناهنجاری‌ها و حرکت‌های سینوسی که در اقتصاد داریم متأسفانه عاملی می‌شود که اتخاذ تصمیمات معقول و منطقی سخت ‌شود. بنابراین اگر بخواهیم در مورد مصوبه شورای عالی کار قضاوت کنیم باید به موارد اشاره شده توجه کنیم.

وی افزود: از طرفی اگر بخواهیم حقایق موجود را ببینیم که افزایش ۳۹ درصدی دستمزد کارگران و افزایش پایه سنوات آنان، می‌تواند پاسخگوی نیاز سبد معیشت آنان باشد، اوضاع متفاوت می‌شود. در اینکه این افزایش حقوق با سبد هزینه زندگی و با تورم حقیقی موجود در جامعه که بسیار بالاتر از ۳۴ درصدی است که مراجع رسمی اعلام کرده‌اند همخوانی دارد یا خیر باید گفت متناسب با تورم موجود نیست و همخوانی ندارد.

این عضو سابق شورای عالی کار، گفت:  تصمیم شورای عالی کار در افزایش ۳۹ درصدی حقوق کارگران بر اساس یک وفاق جمعی بوده است.  در حقیقت آنچه که تصویب شده در مجموع با توجه به توان اقتصادی واحدهای تولیدی و شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه می‌توان گفت تصمیمی قابل قبول است، اما پاسخگوی نیاز سبد معیشت کارگران نیست.

در مصوبه شورای عالی کار جای توزیع بن کالاهای اساسی خالی است

برشان با بیان اینکه در مصوبه شورای عالی کار جای یک تصمیم خالی است که این تصمیم سبد هزینه کارگران را پر رنگ می‌کند، تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی بهترین کار این بود که دولت بدون تحمیل بار اضافه بر کارفرما بخشی از مزد را به شکل کالا در می‌آورد. به این معنا که با استفاده از ارز ۴۲۰۰ تومانی که در بودجه به کالاهای اساسی اختصاص داده شده بود با استفاده از همین ارز و سیاست‌گذاری معقول، بُن کالاهای اساسی را به کارگران اختصاص می‌داد.

وی افزود: در گذشته نیز همین منوال را داشتیم که بخشی از مزد را کارفرما به حساب وزارت کار می‌ریخت و وزارت کار، کالاهای اساسی را مشخص می‌کرد و به کارگران بُن کالا می‌داد که این کار چند حسن داشت؛  در وهله اول توزیع بُن سبب ایجاد ارزش افزوده برای نیروی کار می‌شد و می‌توانست متعال کننده بازار عرضه و تقاضا باشد و جلوی احتکار کالاهای اساسی مانند برنج، روغن و… را بگیرد.

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان، خاطرنشان کرد: بر همین اساس در مصوبه شورای عالی کار جای توزیع بُن برای کالاهای اساسی خالی است چراکه این کار هم می‌توانست سبد معیشت کارگران را به خط فقر تعیین شده نزدیک‌تر کند و در ضمن متعادل کننده بازار کالاهای اساسی بدون تحمیل بار اضافه به کارفرما باشد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح